Miten meni Sotelin esivalintakoe?
Oliks enkun osion vaihtoehdoista kaikki melkein oikein?
Kommentit (17)
Tuntui, että moniin kysymyksiin olis sopinut kaikki vastaukset. Huh, ois ehkä pitänyt valmistautua enemmän...
Mulla meni kai ihan hyvin. Kaikkiin kysymyksiin sain vastauksen, yhteen matikan kysymykseen laitoin en tiedä. Englannin kysymyksiin vastasin kaikkiin ja sama äidinkielen. Nyt on ainakin aika korkealla luottamus että pääsen ees sinne valintakokeeseen. Enkku, matikka melkein ja äidinkieli aika varmasti lähes kaikki oikein, sama sen ennakkomateriaaliin pohjautuvan osion kanssa.
Ennakkomateriaalin kanssa oli melko helppoa, luin materiaalin kerran läpi ja kokeen aikana pidin sitä vieressä ja hain ctrl+f vastaukset kysymyksiin.
aika loppui kesken, ottaa niin päähän :( hiton aikaraja
Aloitin juuri keskustelun tästä, mutta vastaan tänne:
Pyrin opiskelemaan kätilöksi ja suoritin juuri netissä tehtävän SOTELI-esivalintakokeen. Onko muita? Kysymykset tuntuivat pääosin helpoilta, englanninkielinen teksti oli superhelppo, matematiikka ajoittain haastava, äidinkielen aineisto superhelppo ja ne ennakkomateriaaliin perustuvat kysymykset aika kieroja. Miten muilla meni? Olen itse jo kahden korkeakoulututkinnon suorittanut yli kolmikymppinen ja vakiduunissa, mutta jostain syystä kätilöopinnot kiinnostavat aina ja jatkuvasti :)
Jos sosiaaliala kiinnostaa, niin miksi ette hae vain yliopistoon opiskelemaan sosiaalityötä? Ei mitään matematiikka/englanti yms. tehtäviä eikä mitään naurettavia esipääsykokeita tai haastatteluita, vaan ihan puhtaasti kaikki samalla rivillä pääsykokeessa ja parhaiten sisäistäneet sisään. Suosittelen!
Helpot. Paitsi esimateriaalijota en ollut lukenut. Aikaa jäi 22min.
Tosiaan tuntui, että useampi vastaus olisi voinut olla oikein! Harmittaa, että matikassa pää löi tyhjää useamman tehtävän kohdalla :( No tulipahan tehtyä, katsoo mihin pisteet riittää... varmaan joudun yrittämään keväällä uudestaan sosionomiksi... voi olla etten pääse tätä läpi :(
Voi helvetin helvetti! Jätin esimateriaaliosuudn viimeiseksi ja ei olisi kannattanut. En ehtinyt vastaamaan kuin 8-10 ensimmäiseen. Äkkiseltään sain jotain päälle 20 pistettä. Se siitä sitten varmaan. :( Näkeeköhän mistään koulukohtaisia pisterajoja varsinaiseen valintakokeeseen pääsyä varten? Itse hain pienelle paikkakunnalle. Nyt kädet ristiin että nuo pisteet riittää sinne.
Vierailija kirjoitti:
Aloitin juuri keskustelun tästä, mutta vastaan tänne:
Pyrin opiskelemaan kätilöksi ja suoritin juuri netissä tehtävän SOTELI-esivalintakokeen. Onko muita? Kysymykset tuntuivat pääosin helpoilta, englanninkielinen teksti oli superhelppo, matematiikka ajoittain haastava, äidinkielen aineisto superhelppo ja ne ennakkomateriaaliin perustuvat kysymykset aika kieroja. Miten muilla meni? Olen itse jo kahden korkeakoulututkinnon suorittanut yli kolmikymppinen ja vakiduunissa, mutta jostain syystä kätilöopinnot kiinnostavat aina ja jatkuvasti :)
Enkku helppo? Mä vaan kattelin millanen koe on ensi kevättä varten ja äitini katsoi kanssani. Hänen mielestään kysymykset enkun osiossa olivat aivan mitä sattuu ja vastaaminen vaikeaa. Hän kuitenkin erikoislääkäri joten tuttua tekstiä sen puolesta. Eli teksti ei vaikea mutta kysymykset aivan mitä sattuu.
10 siis miten katselit millanen koe on? Kyllähän sinne on pitänyt hakea että on saanut linkin siihen kokeeseen? Teit kokeen äidin kanssa?
Mulla iski kamala paskahätä koetta tehdessä! Oli pakko huutaa kämppis auttamaan ja miettimään vastauksia matikan kysymyksiin samalla kun itse istun puolet kokeesta ripuloimassa vessassa. Piti jättää matematiikka viimeiseksi koska en uskonut että osaan sitä kovin hyvin, mutta nyt siitä varmaan tulee hyvät pisteet.
Mulla meni ihan ok. Matikka meni hyvin, äikkä myös, ennakko-osio ihan jees ja enkku kai ihan ok. Enkku oli kyllä vaikeampi kuin keväällä, matikka myös periaatteessa aika hankala noin äkkiseltään kun ei siihen juuri voinut mitään treenata, vaikkakin siis itsellä kyllä meni hyvin. Kyllä mä pääsykoekutsua odottelen vaikka mistäpä sitä ikinä tietää :D
Keväällä pääsin pääsykokeisiin ja lopulta jäin varasijalle 15 pk seudulle. :( ehkä nyt parempi onni. Sairaanhoitajaksi haen.
Just hyvä kun on tää esivalintakoe! Varsinaiset valintakokeet on tän ansiosta nykyään paljon iisimpiä! Muutenkin tää mittaa motivaatiota alalle sata kertaa paremmin ku menneisyyden koulumenestys joka ei kerro yhtään mitään
oli aika vaikea koe, tosi moneen olisi käynyt useampikin vastaus. Englanninosio erittäin vaikeaa tekstiä, hyvä kun suomeksi ymmärsi tekstiä. Saas nähdä, ei kauheasti ollut hoitoalan kanssa tekemistä tuolla kokeella.
Eiks oikeat vastaukset tule parin päivän päästä? Pitäiskö vaan muistaa mitä on vastannut jos haluu tarkistaa, sillä mä en ainakaan ulkoa muista näin niinkun kaks minuuttia kokeen päättymisen jälkeenkään omia vastauksia :D