Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en kestä oppilaiden vanhempia!!!

Vierailija
10.10.2016 |

Vuosi vuodelta yhä enemmän törmään töissäni haastaviin vanhempiin. Helikopteri ja curling-vanhempia, mulle ja mun lapselle kaikki heti nyt-vanhempia ja oman lapsen asiat ei kiinnosta-vanhempia.

Menee kohta hermot näihin ankeuttajiin ja kaiken kukkuraksi virkamiehenä mun pitää vaan sivistyneesti ja ystävällisesti yrittää kommunikoida ja selittää juurta jaksain asiat näille. Minulla on velvollisuudet, mutta ei oikeuksia ja vanhmmilla sitten päinvastoin.

Onneksi suurin osa vanhemmista on ihania, yhteistyötä tekeviä ja lapsensa parasta ajattelevia ihmisiä, jotka näkevät näiden haastavien tyyppien läpi. Nämä ihanat onneksi antavat itse positiivista palautetta ja tsemppaavat, kun ymmärtävät opettajan ajattelevan kaikkien lasten parasta.

Ei olla kovin kaukana siitä, että opettajat saavat tarpeeksi ja ollaan Amerikan mallissa.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos että muistit mainita että suurin osa on fiksuja. Liian moni ei muista.

Mä olen puheterapeutti enkä kestä tietynlaisia vanhempia minäkään, mutta onneksi suurin osa vanhemmista on fiksuja ja lapselleen parasta toivovia ihmisiä jotka jopa viitsivät tehdä asioita edistääkseen lapsen kehitystä eivätkä vain odota ammattilaisen hoitavan asian kokonaan yksin.

Vierailija
2/10 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

EN MINÄKÄÄN!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kestä opettajia.

Vierailija
4/10 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on velvollisuudet, mutta ei oikeuksia ja vanhmmilla sitten päinvastoin.

Näinhän se virkamiehellä on. Vastineeksi järjestelystä sitten kilahtaa palkka tilille kerran kuussa.

Vierailija
5/10 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tunnisti itsensä ja kävi miinustamassa aloituksen.

Vierailija
6/10 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos että muistit mainita että suurin osa on fiksuja. Liian moni ei muista.

Mä olen puheterapeutti enkä kestä tietynlaisia vanhempia minäkään, mutta onneksi suurin osa vanhemmista on fiksuja ja lapselleen parasta toivovia ihmisiä jotka jopa viitsivät tehdä asioita edistääkseen lapsen kehitystä eivätkä vain odota ammattilaisen hoitavan asian kokonaan yksin.

Olen varmaan sitten se hankala vanhempi, mutta nyt on koko eskarivuosi ja ekan luokan syksy tankattu erityisopettajan kotiin antamia puheläksyjä, eikä tule niin mitään. Siis olen yrittänyt edistää oikean äänteen oppimista, mutta nyt alkaa olla mitta täynnä niin äidillä kuin lapsellakin niitä lippulappusia, joiden merkitys ei aukea mulle. En ole puheopettaja, mutta ilmeisesti muuten hölmö, kun en tajua miten paperin läpi lukeminen kymmeniä kertoja auttaa lasta hoksaamaan miten oikea äänne syntyy. Jos se syntyy toistojen kautta, niin monta vuotta vielä pitää toistella?

Vierailija
7/10 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
8/10 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, kun mainitsit suurin osan olevan ihan fiksuja vanhempia.

Ihan sama täällä, en kestä minäkään joitakin vanhempia, jotka lisääntyvät joka vuosi enemmän, kuin sienet sateella.

Samaa olen kuullut myös lääkäreiltä, terveydenhoitajilta, kätilöiltä, myyjiltä jne. jotka joutuvat työssään kohtaamaan näitä ihmisiä.

Ja mikä pahinta, he vievät kohtuuttoman paljon työaikaa, joka taas on näiltä fiksuilta ihmisiltä pois.

Vierailija
9/10 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se Amerikan malli on?

Vierailija
10/10 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvaitsevaisuutta ja kärsvällisyyttä teillekin! Olemme erilaisia niinkuin lapsetkin. Vanhemmat toivovat selkeitä viestejä opettajan ja luokan käytännöistä ja siitä, mitä vanhemmilta odotetaan. Jos ei infota mitään, syntyy varmasti sekasortoa, kyselyä, epäselvyyksiä, väärinkäsityksiä jne. Eli jos on ongelma, keksi siihen vähintäänkin tyydyttävä ratkaisu, kerro siitä ja pysy siinä. Kaikesta ei kannata stressata, varsinkaan siitä mihin ei voi tai halua vaikuttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä