Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä Suomessa mättää - yt:t ja pysyvä työttömyys

Vierailija
10.10.2016 |

Oikeesti. M i k ä mättää? Ei missään muualla ole tämmöstä.

USA:ssa oli romahdus 2008 mutta ei ne jääneet siihen rypemään vuosikausiksi! Jonkun aikaa kyllä mutta sitten nousivat ylös. Miksei meillä?

Miksei meillä kukaan vastuullinen joudu eroamaan taikka linnaan?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huippukalliit ja huonot johtajat. Joskus epäiltiin että ne vois häippästä ulkomaille jos palkat ei oo miljoonaluokkaa. Tää tuli vaan mieleen tosta Astudion jutusta. Aina tota samaa, nipistetään itse duunista ja johdolle boonuksina se summa satakertaisena. Vaikka konkkaan menis, nii eiku palkankorotusta sitä ennen johdolle. Ei ennen näin.

Vierailija
42/48 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. Työaikalaki kieltää sen, että saan itse päättää montako tuntia minäkin päivänä teen. Tekisin mielelläni pitkiä päiviä ja pitäisin pitkän viikonlopun. Laitonta, vain yrittäjä saa tehdä niin

Ihanko totta laitonta? Minä olen ollut työpaikassa, jossa sain päättää itse, tietyn viikkotuntimäärän puitteissa.

Riippuu työehtosopimuksesta.

"Jollei työehtosopimuksesta muuta johdu, työnantaja ja työntekijä voivat sopia vuorokautisen säännöllisen työajan pidentämisestä enintään yhdellä tunnilla. Säännöllisen työajan tulee tällöin tasoittua keskimäärin 40 tunniksi viikossa enintään neljän viikon ajanjakson aikana. Viikoittainen työaika saa olla enintään 45 tuntia." (Työaikalaki 3. luku 12 §)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkinenpuoli imee viimeisen tiedon mukaan 63% Bkt:sta. Joten jokainen voi miettiä miten tämä farssi tulee päättymään!

Tässä on se lisämauste että jokaisella puolueella on liikaa julkisella työssäkäyviä äänestäjiä että ne uskaltaisivat tehdä asialle jotain.

Sipilä puhuu kikystä ja muusta, mutta todellisuudessa sama meno jatkuu. Valtion kulut nousevat vuosi vuodelta vaikka tässä on jo vuodesta 2008 lähtien muka leikattu. Ehkä onkin jos tarkoitetaan että budjetti paisuu vain 3% vuodessa eikä tuplasti niinkuin hyvinä vuosina 2000-2007.

Tätä menoa Suomi on pohjolan Kreikka.

Vierailija
44/48 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks Suomen kansantalouden ongelma, mistä mun mielestä puhutaan aivan liian vähän on se, että Suomessa asuminen maksaa ihan järjettömästi. Palkkoja ei voi laskea, koska monilla menee jo nyt 30-50% tuloista asumiseen. Sitten tähän vielä päälle kahden kauppaketjun kartelli ja sen aiheuttama Euroopan kallein ruoka. Asuntokuplaa pidetään yllä keinolla millä hyvänsä eikä kukaan poliitikko laita tikkua ristiin sitä purkaakseen.

Vierailija
45/48 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on se että laiskat ja perseennuolijat pysyvät palleillaan, koska huonot pomot eivät anna hyvien yletä.

Vierailija
46/48 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

onneksi koulutettu väki karkaa ulkomaille ja tilalle tulee vuohipaimenia niin saadaan maailmankartalle uusi banaanivaltio

Näiltä vuohipaimenilta voi oppia yhden erittäin tärkeän asian, jonka puute on Suomessa ongelma. He osaavat käytännölliset ongelmanratkaisut. Jos otettaisiin pari vuohipaimenta laittamaan keskivertosuomalainen sairaalan päivystys kuntoon, siellä ihmiset tulisi hoidettua murto-osassa nykyisestä ajasta, ja vieläpä hymyssä suin. Suomessa käytettävissä olevilla resurssimäärällä nämä vuohipaimenet hoitaisivat tämän maan ihan loistopaikaksi jos heille annettaisiin tilaisuus, eikä pakotettaisi heitäkin hirttäytymään tuhanteen sääntöön ja järjenkäytön estävään toimintaohjeeseen.

Voit kuuleppas olla aivan tasan väärässä. Ruotsissa homma toimii mutta kaikkialla muualla ollaan aivan pirun pihalla ja kotkotetaan mitä sattuu. Usko pois että tiedän tämän asian.

Vierailija
47/48 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on se että laiskat ja perseennuolijat pysyvät palleillaan, koska huonot pomot eivät anna hyvien yletä.

Vierailija
48/48 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan