Menestyneen ihmisen täytyy olla henkisesti hirveän vahva
Ja vahvat siksi pärjäävät. Mutta kolikolla on kääntöpuoli.
Eli sitten alkaa pahan puhuminen ja suoranainen valehtelu. Meillä on kovan työn takana taloudellinen menestys.
Osa ns ystävistä on muuttunut nihkeiksi ja jotkut aikuiset jopa suoranaisesti sanovat, että lapsemme ovat menestyneet koulussa ha harrastuksissa taloudellisista syistä.
Onko ihmiset siis näin synkkiä? Minua äiti voi haukkua, mutta että varakkaan perheen lapsi menestyy koulussa siksi, että perheessä on rahaa on outo. Samoin urheilu - ei siellä menesty ilman lahjakkuutta.
Mieheni on menestynyt sillä hän on tehnyt töitä yrittäjänä vähintään 12 h/pv. Ei lomia ei mitään vapaata.
Mutta, että isän menestys aiheuttaa lapsiin kohdistuvaa vihaa aikuisten taholta on huolestuttavaa...
Kommentit (5)
Pitäisikö nyt oikein kehua sitä, että olette rahanahneita horoja, jotka ovat valmiita huoraamaan ketä tahansa, että saa lisää massia?
Juuh, muilla ihmisillähän ei ole ongelmia elämässään.
Menestyneen ihmisen täytyy tosiaan olla henkisesti vahva tai ainakin hänellä täytyy olla henkisisesti vahvoilta saatua taustatukea. Tiedän olevani vahva. Olen jopa niin vahva, että lapset on kasvatettu hyvin ilman suvun tukea, silloinkin olisi ollut tarvetta sille. Lapsilla erinomainen koulu- ja urheilumenestys. Lapset ovat älykkäitä, vapautuneita ja uutta luovia. Lasten ystävyyssuhteissa on ollut säätämistä, mutta mitä kauemmin aikaa on kulunut, niin sitä paremmin on niissäkin sujunut. Ovat oppineet tekemään valintoja itse. Pyytävät kyllä neuvoja. Miehen ura on edennyt myötävaikutuksellani. Aina kun häneltä on usko omiin ajatuksiinsa horjunut, niin olen tukenut niitä. Kritisoin myös. Olen nauranut taustalla, että jos hän lakkaa menestymästä, on minun vuoroni astua esiin ja että kannattaa ottaa se riski työelämässä, kun tausta on kuitenkin näin turvattu. Ajattelen vapaasti. Elän vapaasti.
Suomi täynnä kateellisia. Siksi täällä erikoisia sanontojakin aiheesta.
Ot, mutta pakko kysyä, onko suomi kirjoittajan äidinkieli?
En kritisoi, hyvä teksti jne. Mutta olen utelias.