Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tällä viikolla töitä 14 tuntia. Työt jakaantuvat kolmelle päivälle ja joka työpäivä matkoihin kuluu päivässä yhteensä noin

Vierailija
10.10.2016 |

puolitoista tuntia. Tekisitkö sinä? Odotan kiinnostuneena vastauksia. Yleensä kaikkein eniten työttömiä arvostelevat turvatussa kokopäivätyössä vuosikausia olleet, jotka eivät edes sylkisi tällaisten keikkatöiden suuntaan. Samat työttömien arvostelijat vakuuttavat kuitenkin aina suu vaahdossa ottavansa minkä tahansa työn vastaan jos työttömyys sattuisi omalle kohdalle, todellisuudessa näin ei ole. Tässä maassa on ihan liikaa ns. suojatyöpaikkoja, joissa vaan oleskellaan kahvimuki kourassa ja tehdään jokin pieni osa päivästä töitä, vai mitä?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin ja olen tehnytkin. Tuollaista työtä tekemällä pääsin kiinni kokopäivätyöhön, sain ostettua auton ja puolitettua työmatkan.

Tosin en ole mainitsemasi suojatyöpaikkainen.

Vierailija
2/14 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ma-pe töitä 4h/pvä, työmatka 1h45/suunta. Olen tehnyt, tekisitkö sinä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki työttömät ja osa-aikaa tekevät tämän tietävätkin.

Ainoa ryhmä on kokoomuslaiset, jotka pitävät suomalaisia surkimuksina.

Vierailija
4/14 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekisin ja olen tehnytkin. Tuollaista työtä tekemällä pääsin kiinni kokopäivätyöhön, sain ostettua auton ja puolitettua työmatkan.

Lisäys: ja olen kokoomuslainen!

Vierailija
5/14 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noo, tuttua. Mulla on tällä viikolla 11 tuntia, tunnit jakaantuu myös kolmelle päivälle ja töihin kuljen kahdella junalla ja aikaa menee reilu 30min. suuntaansa. Mutta olen onnellinen että on töitä, koska peruspäivärahalla ei paljon juhlita ja kaikki ylimääräinen tulo on plussaa.

Vierailija
6/14 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä paljon matkustuskustannukset on. Jos omalla autolla pitäisi körötellä, niin eihän siinä oikein plussille pääsis.. Mutta jos julkisilla pääsis edullisesti, niin sitten joo.

Vierailija
7/14 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ma-pe töitä 4h/pvä, työmatka 1h45/suunta. Olen tehnyt, tekisitkö sinä?

Miten kuljet? Mitä työtä teet? Itse olen ollut toimistotyössä ja iltaisin vielä siivosin kun mies opiskeli. Eli työpäivän pituus n 12 h - josta 2 h matkoihin. Tekisitkö sinä tätä työtä jotta tilipäivänä tilinsaldo n 0 e.

Vierailija
8/14 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työviikkoni on ti-ma, joista su on ainoa 8h pvä ja muut 12h. Matkatyötä, jossa matkan pituus on joinakin päivinä saattaa olla  7h ja seuraavana päivänä pitääkin olla 7:30 kotikulmilla töissä.

Vierailija
9/14 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ma-su 4,5h/pv, töihin tosin vain 25min/suunta. Harmi kun siellä on käytävä 2krt/pv

Vierailija
10/14 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä maassa on ihan liikaa ns. suojatyöpaikkoja, joissa vaan oleskellaan kahvimuki kourassa ja tehdään jokin pieni osa päivästä töitä, vai mitä?

Sairaanhoitajat, opettajat, lastenhoitajat, verottja, poliisit, jne... vai mitä?

Vierailija
11/14 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vastaa, teen itse tällaista keikkatyötä. Aikaa menee paljon pelkästään päästä työpaikalle, jossa sitten tuollainen 4-5 tuntia työtä 10 minuutin tauolla kiireen keskellä. Pieni tuntipalkka. Teen koska muuta ei ole. En halua työttömän statusta. Onneksi saan vähän soviteltua päivärahaa, joka kompensoi pientä palkkaa, muuten en eläisi. Olen korkeakoulutettu, työ on duunaritason hommaa, jota tekee moni muu korkeakoulutettu lisäkseni. Jos en tekisi tätä, niin olisin pitkäaikaistyötön. Koulutus ja työelämä eivät kohtaa.

Vierailija
12/14 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäys: ja olen kokoomuslainen!

Enemmänkin vasemmalle suuntautunut, mutta poliittisesti sitoutumaton.

Tein siis töitä nollasopimuksella vajaa 2v, 0-15h viikossa ja se johti kokoaikaiseen työhön lopulta. Jos nyt jäisin työttömäksi, ottaisin mitä saisin ja olen ottanutkin. Tein yhden vuoden pelkkiä pätkätöitä vuokrafirman kautta.

En tiedä miten tämä tekee minusta kokoomuslaisen :) Tietenkään jokainen nollasopimus ei johda oikeaan työpaikkaan, mutta se on mahdollista. Sitä odotellessa täytyy tehdä mitä voi ja samalla hakea parempaa.

Vierailija
13/14 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työviikkoni on ti-ma, joista su on ainoa 8h pvä ja muut 12h. Matkatyötä, jossa matkan pituus on joinakin päivinä saattaa olla  7h ja seuraavana päivänä pitääkin olla 7:30 kotikulmilla töissä.

Tuosta sunnuntaista saat tuplapalkan eli palkan 16 tunnilta?

Vierailija
14/14 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap vastaa, teen itse tällaista keikkatyötä. Aikaa menee paljon pelkästään päästä työpaikalle, jossa sitten tuollainen 4-5 tuntia työtä 10 minuutin tauolla kiireen keskellä. Pieni tuntipalkka. Teen koska muuta ei ole. En halua työttömän statusta. Onneksi saan vähän soviteltua päivärahaa, joka kompensoi pientä palkkaa, muuten en eläisi. Olen korkeakoulutettu, työ on duunaritason hommaa, jota tekee moni muu korkeakoulutettu lisäkseni. Jos en tekisi tätä, niin olisin pitkäaikaistyötön. Koulutus ja työelämä eivät kohtaa.

Eli euro vie meiltä reunamailta työpaikat. Tämä trendi tulee jatkumaan kunnes rahaliitto hajoaa.

Nuorille ei ole töitä eli niille, joilta puuttuu lukuhalut. Ja nyt kun vielä FM tason koulutuksella ollaan työttöminä.

Palveluala työllistäisi, mutta vaikka alalla työvoimapula ei palkat nouse?!

Eli ne, joilla menee hyvin / menee myös jatkossa. Kurjuus kerääntyy ja periytyy sukupolvelta toiselle.