Viimeiset hetket tehdä lapsi
Tekisitkö lapsen vaikka olisit köyhä? ikää niin paljon ettei ole varmaan tulenko enää edes raskaaksi. Mikä olisi sinun valintasi?
Kommentit (19)
Edesvastuutonta tehdä lapsi tälläiseen maahan ja tilanteeseen.
Raha-asiat ja muut jutut selviää aina. Tee, jos se on unelmasi.
Tekisin jos on vähänkin halua. Raha on asia joka aina järjestyy. Vaimoni odotti vuosikaudet sitä "sopivaa hetkeä" kunnes biologinen juna ajoi ohi.
En tekisi. Itse en tosin voi tehdäkään koska sairauteni vuoksi en voi tulla raskaaksi. Opiskelen ja elämä on nyt jo kituutusta. Riittää että loisin äitini ja mieheni lompakolla, mutta lasta en tähän maailmaan sosiaalijonoon tekisi. Hoi jotain vastuuntuntoa kehiin. Mun lapsuudessa ei ollut ikinä köyhyyttä, vaikka niukkaa oli. Kiitos siitä äidilleni kun ei tehnyt meitä nälkää näkemään.
Lapsi ei tajua että hän ei pääse reissuun, tai että hänelle ei kustanneta lukiokirjoja. Köyhyys voi olla aikamoinen kiusaamisenkin syy. Aikuisena voi köyhäillä, lapsena ei.
Vierailija kirjoitti:
Yksi maailman turvallisimmista ja rikkaimmista maista..
Ala yrittämään raskautumista ja samalla säästämään lasta varten. Onni ei tule kuitenkaan omaisuudesta vaan esim siitä että lapsi saa rakkautta, vanhemmat ovat kiinnostuneita hänestä, haluavat olla hänen kanssaan. Lapselle voi 'antaa' hyvän itsetunnon kasvatuksella. Eikä tulevasta voi tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole enää kun lapsi on täysi-ikäinen.
Vierailija kirjoitti:
Kuka maksaa eläkkeesi? On vastuullista tehdä lapsia juuri tähän maahan ja tilanteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole enää kun lapsi on täysi-ikäinen.
Varmasti 10 parhaan joukossa. Turha maalata piruja seinälle. Ainoa uhka on suomalaisten negatiivinen asenne ja oman maan jatkuva mollaaminen.
Teimme miehen kanssa kaikki lapset köyhinä. Samalla opiskelin pikku hiljaa, samoin mies. Nyt työskentelen sh:na ja olen kolmen kouluikäisen lapsen äiti. Enkä edes mikään ikäloppu ;) Olen tyytyväinen. Pienet lapset eivät vielä paljoa tarvitse ja nyt, kun tarvitsevat jo enemmän, pystymme sen heille kustantamaan.
Kuuntele itseäsi, ap :) Älä elä tätä ainutkertaista elämääsi toisten odotusten ja arvostusten mukaan! Se tekee vain katkeraksi vanhukseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka maksaa eläkkeesi? On vastuullista tehdä lapsia juuri tähän maahan ja tilanteeseen.
Nimenomaan! Suomalaisten olisi tehtävä lisää lapsia oikein urakalla tai tulevaisuus on kamala...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella itsekästä tehdä lapsia huolehtimaan itsestään. Kun lähdin työelämään 90-luvun alussa niin tiesin jo silloin että eläkkeen varaan en voi laskea. Olenkin huolehtinut asioistani niin että pystyn lopettamaan työni jo huomattavasti ennen kuin olen 60.
Näin rikkaaseen ja turvalliseen maahan, kyllä! :) Kadut varmasti jos luovut haaveestasi. Tähän vela-massasieluiseen maahan kannustan miltei kaikkia lisääntymään.
Tekisin, koska olen aina tiennyt haluavani lapsia. Koskaan tuskin olisin niin köyhä, ettenkö yhtä lasta saisi elätettyä. Itsekin olen köyhästä perheestä lähtöisin ja en koe varsinaisesti jääneeni mistään paitsi (tai ei ainakaan ole jäänyt mitään traumoja), vaikka en ole kaikkia uusimpia hullutuksia aina saanutkaan.
Tein jo. Vaikka elän köyhyysrajan tuntumassa niin kyllä kela ja sostoimi jeesaa. Sitä varten he ovat olemassa, että suomalaiset vähäosaiset perheet tulisi toimeen. Olen ollut pitkään työtön ja nyt siis vanheimpainvapaalla. Älkää antako rahan olla este unelmillenne, kyllä lapsia voi tähän valtioon tehdä vaikkei tonneja tilillä lojuisikaan. Ollaan kuitenkin hyvinvointivaltio jossa lasten etuudet huomioidaan mielestäni erittäin hyvin.
En tekisi.