Miten eroon taaperoimetyksestä
Kuopus on kaksivuotias, eikä millään suostuisi luopumaan rintamaidosta. Olisiko ideoita, miten rintaruokinnasta luopuminen onnistuisi. Lapsi ei ole koskaan syönyt korvikkeitakaan, joita hänelle on yritetty aikanaan tarjota noin puolivuotiaasta alkaen. Hän juo vettä ja mehua sekä päiväkodissa maitoakin, mutta kotona vain rintamaitoa. Olen lopen kyllästynyt noin ison lapsen rintaruokintaan ja öisinkin hän herättää vieläkin jopa kahdesti.
Kommentit (4)
Vierailija kirjoitti:
Et vain anna enää rintamaitoa. Piste. Ei se lapsi siihen kuole, eikä traumatisoidu. Sanot lapselle että vauvat juo tissistä maitoa, isot lapset mukista.
Sinänsä päivisin se vielä jotenkin menee, mutta öisin lapsi itkee ja raivoaa todella kovalla äänellä, jos ei saa rintamaitoa. Alunperin ongelma lähti siitä, että mieheni ei kestänyt lapsen yöitkuja, joten mun piti hyssytellä aina "paniikissa" rintamaidon turvon lapsi unille, jottei mies hermostuisi. T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et vain anna enää rintamaitoa. Piste. Ei se lapsi siihen kuole, eikä traumatisoidu. Sanot lapselle että vauvat juo tissistä maitoa, isot lapset mukista.
Sinänsä päivisin se vielä jotenkin menee, mutta öisin lapsi itkee ja raivoaa todella kovalla äänellä, jos ei saa rintamaitoa. Alunperin ongelma lähti siitä, että mieheni ei kestänyt lapsen yöitkuja, joten mun piti hyssytellä aina "paniikissa" rintamaidon turvon lapsi unille, jottei mies hermostuisi. T. Ap
Siihen yöitkuun pitää vaan asennoitua niin, että lapsi huutaa kiukkuaan ja se menee ohi, kun ei anna periksi. Me lopetettiin imetys kaksi päivää sitten ja ekana yönä lapsi huusi varmaan puoli tuntia vihaansa, kun maitoa ei tullutkaan silloin kun on ollut tapana. Seuraavana yönä ei enää huutanut, mutta kitisi paljon.
Me vieroitettiin yksivuotiaana enimmistä yösyötöistä, ja nyt reilua kuukautta myöhemmin tosiaan tuo loppukin. Silloin vuoden paikkeilla meni kaksi viikkoa katkonaisilla ja itkuisilla öillä, sitten rauhoittui. Toivottavasti nyt menee helpommin.
Selitä lapselle vaikka että tänään on vimppa päivä kun saa maitoa, tuon ikäinen ymmärtää jo. Sano vaikka että hän on jo niin iso ja reipas että pärjää kyllä. Sitten jätät pois. Anna jotain tilalle, esim. vettä. Voit lohduttaa että ymmärrät kyllä että on vaikeaa, mutta asia vain menee näin. Lapsi tulee huutamaan, mutta itse olet opettanut lapsellesi miten saa haluamansa. Kyllä se siitä lopulta, voi olla muutama rankka päivä mutta kun helpottaa niin olet tyytyväinen että ei tarvitse enää imettää! Ja käske miestäsi kasvamaan aikuiseksi.