Aamulla eka työpäivä kolmeen vuoteen enkä ole vielä nukkunut yhtään.
Sinne sitten silmät ristissä ja pomo sanoo että tälläsi nämä pitkäaikaistyöttömät on. Vinkkejä miten saan unta tai kuinka näytän pirteältä.
Kommentit (16)
Mä oon aina sitä mieltä et yks päivä menee vaikka päällään seisten. Eli kestät sen ekan työpäivän vaikka nukkumatta. Tuleepahan sen jälkeen illalla nopeemmin uni.
Mäkin ihmettelen sitä et eihän tuo kello vielä paljoa ole. Mulla oli muutama vuosi sitten sama tilanne. Nukuin n.3tuntia ennen ekaa työpäivää. Kyllä väsytti ja tuntui ettei mikään oppi mennyt perille. Kamalaa...
Mulla kesti tota pari viikkoa. Nyt vähän parempi, mutta en koskaan tule nukkumaan täysin rikkumatonta unta jos elämässä on jotain uutta ja jännittävää meneillään. Nyt yrität ottaa rennosti, vaikka nukkumattomuus ottaakin aivoon yön pimeinä tunteina.
Mun pitää herätä puol neljä kun työ alkaa jo kuudelta. Ja tarviin paljon unta.
Siis et ole myöskään nukkunut kolmeen vuoteen? Melkoista
Ilman untakin pärjää päivän pari. Sekin on lepoa aivoille että edes makaat silmät kiinni hiljaisuudessa, yrität rentoutua ja olla miettimättä mitään.
Sulla on varmaan joku tosi aikainen aamuvuoro?
Kannattaa yrittää olla stressaamatta unettomuutta. Minä olen jännityksen vuoksi mennyt jopa täysin valvotun yön jälkeen töihin, useammankin kerran. Kyllä se menee, koska kehossa alkaa erittymään adrenaliinia ym stressihormoneja, ja niiden avulla selviää työstä (olettaen ettet ole ammattikuski tai kirurgi).
Vauva-aika myös oli aika tehokas maan pinnalle tiputtaja, kun aiemmin välttelin aina kaiken mahdollisen tekemistä huonosti nukutun yön jälkeen. Silloin sitä todella tajusi, että väliaikainen unettomuus on luonnollinen osa elämää, ja sen vuoksi ei kannata elämää jättää elämättä. Viimeistään eläkeiässä siitä tulee itse kullekin riesa!
äänikirja tai rauhallista musiikkia
Unirytmin palauttamista suosittelen alkaa harjoittaa ensi kerralla hieman aikaisemmin, esim. kuukausi. Aikaa olisi ollut. Tavallisen duunarin rutiiniin tämä kuuluu jopa joka vuosi kesäloman lopulla. Ei tule tipahdettua sitten ns. jyrkänteeltä ja ekat viikot duunissa menevät täydellisesti itsensä "palautteluun". Tosin itse olen mukavuuden haluinen, että tuo jyrkänne olisi loivimillaankin liian jyrkkä. Mieluummin tasamaa.
Kylmä vesi saattaa aamulla auttaa /pelkät kasvot tai ihan suihkuna. Punaisiin silmiin ja silmäpusseihin ei taida auttaa aamusta pikana mikään.
yep, googleta youtubesta esim. sleeping music, insomnia music, insomnia meditation, relaxing music etc.
Älä nyt enää googleta mitään. Puhelin/tietokone pois ja pimeään peiton alle!
Hyviä vastauksia tullut ap:lle. Kyllä varmasti aika monelle tuttua, että uni ei meinaa tulla kun jotain uutta /jännittävää edessä. Itsellekin tuttu tilanne että valvottaa juuri kun pitäisi oikeasti olla täysin levännyt ja skarppina... Työhaastattelu,uusi työpaikka, matkalle lähtö. Aina se on hyvin mennyt kuitenkin. Nukuttaa sitten seuraavana yönä:)
Tsemppiä ja onnea uuteen työhön ap.
Onko melatoniinia? Voi olla apua. Itselläni on aina esim loman jälkeen tilanne ettei uni tule. Yleensä sitten menen parin tunnin unilla töihin.Yhden päivän kyllä selviää, mutta ei yhtään enempää.
Visineä silmiin, teepussit vievät silmäpussit ja tarvittaessa energiajuomaa jos ei kahvi riitä. Siis jos et saa nukutuksi.
Kello on vajaa kymmenen, moneltako ois pitänyt olla nukkumassa?