Mitättömin/pienin asia mistä joku on pahoittanut mielensä?
10-vuotiaalla partamonnillani sattuu olemaan sama nimi mitä tuttu oli suunnitellut antaa pian syntyvälle lapselleen. Tämän takia joutui vaihtamaan nimiehdotusta. Aikakonettakaan kun ei ole keksitty, niin en voinut auttaa tässä kamalassa tragediassa.
Kommentit (26)
Lähisukulaiset eivät tulleet lapseni syntymäpäiville koska en lähettänyt kirjallista kutsua. Puhelimessa esitetty kutsu ja tekstarivarmistus ei riittänyt. Eivät edes ilmoittaneet etteivät tulekaan. Kuulin muuta kautta jälkikäteen tämän syyn. Kaikenlaisesta sitä voikin ihminen mielensä pahoittaa.
Ohis, mutta kunnioitettavan ikäinen monni sinulla :)
Kylään yhtäkkiä pöllähtäneen kaverin lapsi säikähti hartioillani hengaillutta käärmettäni ja alkoi itkeä. Minun olisi varmaan pitänyt automaattisesti tietää että oven takana olivat he ja että lapsi pelkää käärmeitä? En omista ovisilmää ja tapaamista ei oltu sovittu. Sain saarnan kuinka olen niin ajattelematon ja itsekäs.
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli täällä jo aiemmin mutta niin huikea juttu että pakko laittaa tähänkin.
Olin lapsena eräässä tapahtumassa jakamassa konvehteja ihmisille. Sain äidiltä luvan, että kun kaikki konvehdit on jaettu saan palkaksi syödä sen viimeisen. Korissani oli kaksi konvehtia kun huomasin koulukaverini tulevan. Juoksin häntä vastaan, annoin toisen konvehdin hänelle ja söin itse sen minulle luvatun viimeisen. Jäimme juttelemaan kunnes yksi täti lähitaloilta tuli luoksemme ja sanoi että annas tyttö minullekin konvehti. Sanoin että ne loppuivat jolloin täti syytti meitä, että näki kuinka "vedin kaverin kanssa suklaata naamaani kaksin käsin" Ei aittanut selittää että se oli luvattu minulle. Täti tiuskaisi "Sinä olet sellainen ahne tyttö"
Sitten n. 20 vuotta myöhemmin olin käymässä kotipaikkakunnallani ja päätin poiketa myyjäisissä. Tämä sama täti oli siellä myymässä käsitöitään. Ajattelin että menen vaihtamaan kuulumiset. Kysyin yhden käsityön hintaa ja hän sanoi "20€, mutta sinulle satasen" Naurahdin koska luulin sen olevan (huono) vitsi kunnes tajusin että täti oli tosissaan. Hän sanoi "Muistan kyllä kuinka silloin lapsena ahmit itse ne kaikki konvehdit etkä jättänyt minulle, tyttö muista että ahneudesta rangaistaan"
Muistakin tän jutun aiemmasta ketjusta, ja mietin jo silloin että jo on katkera akka :D Kuka tollaista edes jaksaa muistella vuosikausia? Jos on suklaat loppuneet niin rouva olisi varmasti voinut mennä kaupasta ostamaan itselleen lisää, mutta ei, pitää pientä tyttöä syyllistää ja vuosikymmeniä tota murehtia ja suunnitella kostoa.
No, jäipä sitten ostamatta mutta minkälainen ihminen hautoo yhden konvehdin takia kostoa 20 vuotta? :D
Tanssin naisen kanssa ja nyt olen mieheni mielestä pahainen pettäjä. Mies itse vietti samaisen illan kavereidensa (myös naispuolisten) kanssa mm. saunoen, kun olin itse hänelle liian tylsää seuraa.
Ystävä kysyi myöhään illalla, että voivatko tulla seuraavana päivänä kyläilemään meille perheensä kanssa. Vastasin, että ei sovi, koska olimme jo ehtineet tehdä muita suunnitelmia. Ystävä suuttui, koska pahoitin heidän 4-vuotiaan lapsen mielen, koska ystäväni oli jo ehtinyt luvata lapselleen kyläreissun meille. Hohhoijjaa!
Yksi tuttu on tosi tiukka siitä kuka saa hänen yhteystietonsa. Ei siinä mitään, mutta kun sitten valittaa miksei kukaan ota häneen yhteyttä. Viimeksi kun tavattiin vanhalla opiskelijaporukalla kutsuin hänetkin mukaan, mutta ei tullut kun olin kutsunut vaan puhelimitse eikä kukaan muu ollut erikseen lähettänyt hänelle meiliä (on kieltänyt liittämästä itseään mihinkään sähköpostiketjuihin joissa on monta vastaanottajaa kun ei halua että kaikki saavat tietää hänen s-postiosoitteensa).
Vierailija kirjoitti:
Yksi tuttu on tosi tiukka siitä kuka saa hänen yhteystietonsa. Ei siinä mitään, mutta kun sitten valittaa miksei kukaan ota häneen yhteyttä. Viimeksi kun tavattiin vanhalla opiskelijaporukalla kutsuin hänetkin mukaan, mutta ei tullut kun olin kutsunut vaan puhelimitse eikä kukaan muu ollut erikseen lähettänyt hänelle meiliä (on kieltänyt liittämästä itseään mihinkään sähköpostiketjuihin joissa on monta vastaanottajaa kun ei halua että kaikki saavat tietää hänen s-postiosoitteensa).
Itse olen yhtä tiukka yhteystietojen kanssa mutta mua ei kiinnosta vanhojen tuttujen illanvietot. Vinkkinä jatkoon: Säpo-ohjelmissa on yleensä piilokopio-kenttä jota voi käyttää jos haluaa lähettää viestin ihmiselle joka varjelee yhteystietojaan.
Yksi tuttuni jaksoi vaahdota viikkokausia siitä kuinka hänen naapurinsa oli kysynyt vain yhden kysymyksen heidän yhteisten tuttujensa häistä.
Minulla oli tapana käydä iltaisin kävelyllä kaverini kanssa, kun ei siellä mailla muutakaan tekemistä nuorisolle ollut. Yhtenä iltana ehdotin, että tekisimme lenkkimme toisinpäin. Hän suuttui ja mökötti päiväkausia. Sen jälkeen en koskaan ehdottanut mitään rutiinista poikkeavaa ja vain myötäilin hänen ehdotuksiaan. On entinen kaveri nykyään, koska en tuollaistakaan jaksanut.
Työkaveri suuttui kun toivoin kesälomaani samaan aikaan kuin hän, olin siis ekana laittanut toivelistaan ajankohdan jolloin haluaisin lomani.
Pyysi minua vaihtamaan oman toivomukseni perusteli sillä että hänellä on lapsia ja hänen on vaikea järjestää hoitoa sille.
Kun sain lomani haluamaani aikaan hän syytti minua työpaikkakiusauksesta. Onneksi ei tarvitse olla hänen kanssaan missään tekemisissä
Kun baarissa mies tuli iskemään minua (olen varattu joten sanoin olevani varattu) mies poistui...kaveri suuttui, olisi kuulemma pitänyt kertoa miehelle että ystävä on kyllä sinkku.
Vierailija kirjoitti:
Olin lapsena eräässä tapahtumassa jakamassa konvehteja ihmisille. Sain äidiltä luvan, että kun kaikki konvehdit on jaettu saan palkaksi syödä sen viimeisen. Korissani oli kaksi konvehtia kun huomasin koulukaverini tulevan. Juoksin häntä vastaan, annoin toisen konvehdin hänelle ja söin itse sen minulle luvatun viimeisen. Jäimme juttelemaan kunnes yksi täti lähitaloilta tuli luoksemme ja sanoi että annas tyttö minullekin konvehti. Sanoin että ne loppuivat jolloin täti syytti meitä, että näki kuinka "vedin kaverin kanssa suklaata naamaani kaksin käsin" Ei aittanut selittää että se oli luvattu minulle. Täti tiuskaisi "Sinä olet sellainen ahne tyttö"
Sitten n. 20 vuotta myöhemmin olin käymässä kotipaikkakunnallani ja päätin poiketa myyjäisissä. Tämä sama täti oli siellä myymässä käsitöitään. Ajattelin että menen vaihtamaan kuulumiset. Kysyin yhden käsityön hintaa ja hän sanoi "20€, mutta sinulle satasen" Naurahdin koska luulin sen olevan (huono) vitsi kunnes tajusin että täti oli tosissaan. Hän sanoi "Muistan kyllä kuinka silloin lapsena ahmit itse ne kaikki konvehdit etkä jättänyt minulle, tyttö muista että ahneudesta rangaistaan"
No, jäipä sitten ostamatta mutta minkälainen ihminen hautoo yhden konvehdin takia kostoa 20 vuotta? :D
En olisi edes tervehtinyt tuollaista tätiä.
Olimme kaveriporukalla elokuvissa. Yksi (nyt jo ex-kaveri) lähetti minulle whatsapp-viestin vaikka istuimme samassa salissa. En näprää kännykkää elokuvasalissa joten en luonnollisesti vastannut viestiin ja huomasin sen vasta kun elokuva oli loppunut. Viestissä hän oli kysynyt tulenko hänen kanssaan vessaan kun hän ei kehtaa mennä yksin kesken elokuvan. Hän mökötti varmaan kuukauden, koska oli joutunut minun takiani olemaan karmeassa kusihädässä koko loppu elokuvan. No ei ole minun vikani jos on niin nysvä ettei osaa kusella käydä ilman henkistä tukea :D
Otin Ranskan matkalla hotellin aamiaisella edam-juustoa hienompien erikoisjuustojen sijaan koska en yleensä pidä muista juustoista enkä viitsinyt alkaa umpimähkään maistelemaan kaikkia kahdeksaa makua että mistä saattaisin pitää. Entinen ystäväni kuulemma sai hävetä silmät päästään suomalaista junttikaveriaan eli minua. Ilmoitti ettei enää koskaan matkusta kanssani mihinkään, no ei siinä mitään, en olisi mukaansa enää lähtenytkään.
Vierailija kirjoitti:
Otin Ranskan matkalla hotellin aamiaisella edam-juustoa hienompien erikoisjuustojen sijaan koska en yleensä pidä muista juustoista enkä viitsinyt alkaa umpimähkään maistelemaan kaikkia kahdeksaa makua että mistä saattaisin pitää. Entinen ystäväni kuulemma sai hävetä silmät päästään suomalaista junttikaveriaan eli minua. Ilmoitti ettei enää koskaan matkusta kanssani mihinkään, no ei siinä mitään, en olisi mukaansa enää lähtenytkään.
Kuinka HÄPEÄLLISTÄ käytöstä sinulta! *pyörtyy*
:D
Kaverin tuttu joka pyöri joskus samoissa porukoissa mutta ei olla tavattu ainakaan 5 vuoteen. suuttui kun meidän lapsi sai saman nimen kun meidän lapsi sai. Hän siis odotti siinä vaiheessa kun meidän lapsi kastettiin.
Asuttiin siis tässä kohtaa eri kaupungeissakin ja välimatkaa 400km. Eikä olla missään tekemisissä edes fb kavereita.
Oli haukkunut mut tälle yhteiselle tutulle kuinka minä pilasin heidän elämän kun eivät voineet antaa haluamaansa nimeä. Kyseessä ihan tavallinen yleinen suomalainen pojan nimi.
Olin apteekissa ja silloinen kämppis soitti, että tuotko samalla Numodeum-ripulilääkettä. Kysyin apteekista ja sanoivat ettei sellaista ole olemassakaan, mutta Imodium-nimistä löytyy. Soitin takaisin ja kysyin että oliko hän tarkoittanut Imodiumia. Sain luurin korvaan ja kotona kuulin olevani paskantärkeä pätijä. Selvä.