Mitä teidän teininne ovat saaneet teiltä vanhemmilta syntymäpäivälahjaksi?
Kommentit (31)
Viime vuonna äitini vei mut kirjakauppaan ja sanoi, että saan valita 80e edestä kirjoja. :D En ole varmaan ikinä ollut niin onnellinen.
Tyttö saanut kännyköitä lahjaksi. Viimeksi Iphone 6 puhelin. Nyt kun täytti 15 sai rahaa 200 eur.
Tänä kesänä oli myös itse tienaamassa. Oli isänsä firmassa. Hyvä oppia ettei "raha kasva puussa"
Voi tulla aikuisena rankkaa jos tottunut kaiken saamaan.
Itse teininä säästin jos halusin ostaa jotain kalliimpaa. Olenkin aikuisiällä ollut aina tarkka rahoista, koskaan en ole elänyt yli varojen.
Nykyään monet nuoret aikuiset ovat ongelmissa pikaluottojen ynm. kanssa.
Parranajokone oli yhdellä toivomuksena ja aina kelpaa elokuvaliput ja lahjakortti raxiin tai vaikka sushirarvintolaan.
Uusin konsolipeli, lahjakortti kiipeilypuistoon tai megazoneen (tai vastaava). Nämä olis alle 100 e lahjaideoita
Ih
Vierailija kirjoitti:
Jooo. Onneksi poikaa ei kiinnosta mopoilu, ei nimittäin olisi mitenkään varaa siihen. Sängylle ei tarvetta. Ei fanita mitään bändiä. Mutta ilm se on se 500-1000e minkä arvoinen lahjan tulisi olla, vähempi ei riitä.
ap[/quot
Ihme marttyyri. Miks pitää olla 500-1000€? Anna sen mihin teillä on varaa/halua. Kysy vaikka lapselta itseltä mitä haluaa, ei sen tarvi mitään kallista olla. Minä olen 20v., enkä saanut synttärilahjoja sitten ala-asteen puolen välin jälkeen lainkaan. Jokaisella on omat tavat, pitääkö kaikki tehdä niin kuin muutkin tekevät?
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä ostaisitte, kun budjetti 50€?
Jonkun pelin. Tai uudet tennarit.
Vierailija kirjoitti:
Mikä alapeukuttajan mielestä on huonoa mopossa ja mopokortissa? Erittäin käytännöllinen lahja, meillä ainakin teinin kuskaaminen loppui siihen paikkaan kun pääsi itsenäisesti liikkumaan. Todella hyödyllinen lahja.
Juu, varmaan ihan kätevää vanhempien kannalta että ei tarvitse kuljettaa jälkikasvuaan mutta kun noita vehkeitä ei yleensä käytetä vain kulkemiseen. Vituttaa kuunnella yöstä toiseen kakaroiden pillurallia. Tässä on joskus ollut jopa päälle 15 pentua kulkupeleineen 2-4 aikaan yöllä. Jatkuvasti joku joko saapuu paikalle tai lähtee porukasta ja typerimmät ajavat pihassa ympyrää...
Mopoikäisten ei pitäisi saada olla yötä myöten kylillä (mopolla) ihmisiä häiritsemässä. Ja tämäkin on vanhempien, ei lasten aiheuttama ongelma.
Vanhempi kai rakastaa lastaan vaikka ei tätä vaivautuisi kasvattamaan mutta voin kertoa että muu maailma ei rakasta.
Mopoauton ja iphone 7, oli poika eilen tyytyväisen tuntuinen.
Minä annan tyttärilleni 50 euroa syntymäpäivinä. Sekin on vähätuloiselle eläkeläiselle iso raha ja sitä varten täytyy luopua ruokatarvikkeista tai lääkkeistä jonkin aikaa. Mutta tällaistahan meidän tavallisten tallaajien elämä on nyky-Suomessa, meidän, joita ei päättäjien mielestä ole olemassakaan.
Meillä nää teinit on tosi eri sarjoissa lahojensa kans. Me kysytään aina onko jotain tiettyä mitä tahtois synttärilahjaksi. Vanhempi tyttö sai 15-v lahjaksi haluamansa huuliharpun, 16-v sai lipun Sonata Arctican keikalle ja nyt täyttää ens viikolla 17 ja pyysi tinapilliä. Kaikki sellaisia mitä on toivonut ja kallein noista oli keikkalippu noin 30€. Nuorempi tyttö taas saa usein yhdistetyn joulu ja synttärilahjan, kun tahtoo paljon kalliimpia juttuja joten joudutaan sanoon että jos ostetaan se niin jouluna ei sit oo varaa ostaa mitään kovin kalliita lahjoja. Tyttö ymmärtää ja hyväksyy tämän. Nyt saa 15-v lahjaks joulukuun alussa sähkökitaran ja vahvistimen.
Omista teiniajoistani on sen verran vähän aikaa (olen nyt 23-v.), joten laitan tähän listaan, mitä minä (tyttö) ja veljeni olemme saaneet lahjoiksi:
Minä:
-hopeinen medaljonki ja muita koruja
-kirjoja
-astioita (aloin keräämään Arabian KoKo-sarjaa ja Marimekon astioita)
-pyyhkeitä, lakanoita
-lahjakortteja mm. vaatekauppaan, kirjakauppaan
-matkalaukku
-reppu ja käsilaukku
Veljeni:
-tietokoneen osia
-pelejä
-kirjoja
-astioita
-pyyhkeitä, lakanoita
-lahjakortteja vaate-, urheilu- ja kirjakauppoihin
-kännykkä
-elokuvalippuja
-reppu
Eli hyvin perinteisiä eikä kaikki niin kalliita lahjoja. Nuo uudet reput yms. on hommattu lahjaksi sellaisessa tilanteessa, jossa edellinen on täysin kunnossa oleva, mutta olemme tahtoneet silti uuden. Usein saimme itse ehdottaa ja toivoa jotain lahjaa. Ikinä emme mitään kummallista toivoneet. Kummallakin meille alettiin keräämään astoita ja muuta kodintarviketta jo teininä ollessa.
Mitäpä ostaisitte, kun budjetti 50€?