Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alle 25-vuotiaan ei pidä tehdä loppuelämään vaikuttavia ratkaisuja tai isoja valintoja ja päätöksiä.

Vierailija
09.10.2016 |

Vasta 25-vuotias pystyy siihen. Äänestysikääkin saisi nostaa vähintään 25 vuoteen, miksi keskenkasvuisen pitäisi saada päättää maan asioista kun eivät tunne edes itseään? Myös fysiologinen aikuisuus saavutetaan vasta 25-vuotiaana eikä pelkästään aivojen osalta vaan kropan ja sisäelinten myös, parikymppinen ei siis ole fyysisestikään vielä aikuinen.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tavallaan samaa mieltä. Liian moni nuori pilaa elämänsä hätiköidyillä ratkaisuilla. Sen huomaa ehkä nelikymppisenä. Mutta toisaalta ei elämää pidä pelätäkään.

Vierailija
2/8 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta sitte heti sen jälkeen alkaa rappeutuminen. Joten vain 25-vuotiaat saavat päättää yhteiskunnasta, sen jälkeen hoitokotiin... Mitäs jos hyväksyttäisiin se että kaikki ollaan enemmän tai vähemmän keskeneräisiä? Minä olen 48 v enkä ole yhtään sen valmiimpi tekemään loppuelämääni vaikuttavia päätöksiä kuin 16-vuotiaana :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ammattia pitäisi valita vasta tuossa iässä? Mitä sitä pitäisi sitten tehdä 18-25-vuotiaana, jollei opiskella alalle, josta on kiinnostunut ja jonka parissa haluaa tehdä töitä? Lasten teko ei varmaan sovi sinun mielestäsi ajanvietteeksi sekään?

Vierailija
4/8 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tää häiriintyny oikein on, jolla on kauhea pakkomielle nuoriin ihmisiin? :D

Vierailija
5/8 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeks mitä? Mä oon 23 ja istun valtion virassa. Enkö sais?

Vierailija
6/8 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeks mitä? Mä oon 23 ja istun valtion virassa. Enkö sais?

Ap voi kuitenkin lohduttautua sillä, ettet varmaankaan tee siellä mitään tärkeää? ;) (mulla sama, ollut 22-vuotiaasta valtion leivissä, en tiennyt, että 3 vuotta liian aikaisin)

Vierailija
7/8 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäs teet kun on pakko. Kehityskaareen kuuluu se, että alle 25 vuotiaana joutuu päättää mm. Koulu- ja työelämästä. Siitä, mihin haluaa isona. Se, kehittyykö nuori ajoissa miettimään ja tekemään järkeviä päätöksiä riippuu lähipiirin aikuisten kasvatuksesta ja esimerkistä. Nuorta pitää auttaa kasvamaan ja kehittymään.

Vierailija
8/8 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori nyt vaan, mutta kyllä se fysiologinen aikuisuus saavutetaan jo 18-20-vuotiaana. Pois lukien aivot, ne kun kehittyvät noin 25-vuotiaaksi asti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän