Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi pussitee on niin suosittua?

Vierailija
09.10.2016 |

En siis todellakaan tajua, mikä siinä pussiteessä viehättää kun sitä juodaan niin paljon. Ok, sorrun itsekin joskus erilaisiin pussiteelajitelmiin kuten Nordqvistin Seikkailuun, josta saa muutamalla eurolla 20 erimakuista teepussia. Ne on halpa tapa päästä kokeilemaan eri makuja ja saada lisää valikoimaa vieraita varten. Mutta muuten en pussiteitä osta. Irtoteen hauduttaminen on niin helppoa, että siihen riittää aina aikaa jos nyt yleensäkään ehtii juomaan teetä. Jos oikein kovasti laiskottaa, irtoteen voi hauduttaa suoraan mukiin kertakäyttöisessä teenhaudutuspussissa. Ne haudutuspussit on käteviä myös vieraita varten. Maku ei pärjää kannussa haudutetulle, mutta päihittää kaupan pussiteet mennen tullen ja kaikki saa valita vapaasti millaista irtoteetä juo.

Kommentit (102)

Vierailija
41/102 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahva haudutettu tee on pahaa.Perus Liptonia kun huljuttelee hieman aikaa mukissa niin saa riittävästi makua ja kauniin vaalean värin.

Vierailija
42/102 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis mikä sun ongelmasi on? Se että joku haluaa juoda pussiteetä? Mä käytän sitä sekä töissä että kotona helppouden vuoksi. En näe siinä mitään ihmeellistä. En pidä kovin vahvasta mausta joten tämä sopii itselleni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/102 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon niin harvakseltaan teetä, etten halua ostaa irtoteetä. Se avattu pakkaus väljähtyy. Pussiteekin pitää olla yksittäin pakattua suljettuun pussiin.

Vierailija
44/102 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ihmiset eivät ymmärrä hyvän päälle, siksi. Ei etelässä kukaan urpo juo pussiteetä. Intiassa se olisi suorastaan pyhäinhäväistys.

Höpö höpö, Intiassa, Pakistanissa ja Banladeshissa suurella olalla ei ole varaa juoda pussiteetä.

Vuosia "inkkareiden", pakien ja banglojen kanssa työtä tehneenä IT ja tietoliikenteen parissa Suomessa ja ulkomailla myös Aasiassa, he juovat pussiteetä siinä kuin haudutettuakin aina sen mukaan mitä on saatavilla, eikä kukaan jaksa nyrpistellä onko pussiteetä vai ei. Niin ja ihan sama onko kyse siististä toimistoympäristöstä, kälyisestä työmaa hökkelistä varastoalueella tai kun käy jonkun kotona arkena poimimassa kyytiin. Erikseen järjestetyillä kutsuilla, suurlähetystöissä ja ylimmän johdon tiloissa pussitetä ei näe esillä, mutta saa pitämällä, eikä kukaan se enempää kiinnitä asiaan huomiota.

Ja esim. Sri Lankassa, joka on suuri teentuottajamaa, paikalliset juovat sitä kaikkein huonolaatuisinta jauhoteetä, joka ei paljon pussiteestä eroa, vaikka irtoteetä onkin.

-

Joo, mutta sellainen kysymys, että mistä tilaatte teetä: Mä asun pienellä paikkakunnalla, ja todella kyllästynyt valikoimaan. Ainut kaupasta saatava hyvä tee on Pirkan reilun kaupan earl grey (se on siis irtotee). Muuten on lähinnä Twiningsia ja Liptonia, joista en tykkää, sekä maustettuja Nordquisteja ja muita, joita inhoan. Mikä on sellainen teekauppa, jossa on hyvä valikoima ja nopea toimitus?

http://www.teepolku.fi -> Tuolta tilaan yleensä omani ja kaikki on aina sujunut hyvin. Niillä on myös kauppa Turussa ja jos pääset käymään paikan päällä, saat erittäin asiantuntevaa opastusta.

http://www.yunnansourcing.com -> Laajempi valikoima teetä suoraan Kiinasta. Teen laatu vaihtelee ja toimitus on hidas, ellei tahdo maksaa itseään kipeäksi, mutta voin silti suositella tätäkin.

Vierailija
45/102 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ihmiset eivät ymmärrä hyvän päälle, siksi. Ei etelässä kukaan urpo juo pussiteetä. Intiassa se olisi suorastaan pyhäinhäväistys.

Höpö höpö, Intiassa, Pakistanissa ja Banladeshissa suurella olalla ei ole varaa juoda pussiteetä.

Vuosia "inkkareiden", pakien ja banglojen kanssa työtä tehneenä IT ja tietoliikenteen parissa Suomessa ja ulkomailla myös Aasiassa, he juovat pussiteetä siinä kuin haudutettuakin aina sen mukaan mitä on saatavilla, eikä kukaan jaksa nyrpistellä onko pussiteetä vai ei. Niin ja ihan sama onko kyse siististä toimistoympäristöstä, kälyisestä työmaa hökkelistä varastoalueella tai kun käy jonkun kotona arkena poimimassa kyytiin. Erikseen järjestetyillä kutsuilla, suurlähetystöissä ja ylimmän johdon tiloissa pussitetä ei näe esillä, mutta saa pitämällä, eikä kukaan se enempää kiinnitä asiaan huomiota.

Ja esim. Sri Lankassa, joka on suuri teentuottajamaa, paikalliset juovat sitä kaikkein huonolaatuisinta jauhoteetä, joka ei paljon pussiteestä eroa, vaikka irtoteetä onkin.

-

Joo, mutta sellainen kysymys, että mistä tilaatte teetä: Mä asun pienellä paikkakunnalla, ja todella kyllästynyt valikoimaan. Ainut kaupasta saatava hyvä tee on Pirkan reilun kaupan earl grey (se on siis irtotee). Muuten on lähinnä Twiningsia ja Liptonia, joista en tykkää, sekä maustettuja Nordquisteja ja muita, joita inhoan. Mikä on sellainen teekauppa, jossa on hyvä valikoima ja nopea toimitus?

http://www.teepolku.fi -> Tuolta tilaan yleensä omani ja kaikki on aina sujunut hyvin. Niillä on myös kauppa Turussa ja jos pääset käymään paikan päällä, saat erittäin asiantuntevaa opastusta.

http://www.yunnansourcing.com -> Laajempi valikoima teetä suoraan Kiinasta. Teen laatu vaihtelee ja toimitus on hidas, ellei tahdo maksaa itseään kipeäksi, mutta voin silti suositella tätäkin.

Kiitos! Käyn toisinaan Turussa, joten voisin vieraillakin.

Vierailija
46/102 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vahva haudutettu tee on pahaa.Perus Liptonia kun huljuttelee hieman aikaa mukissa niin saa riittävästi makua ja kauniin vaalean värin.

Tai jos liptonit on loppu voi uittaa pari minuuttia sukkaa mukissa.

Vierailija
47/102 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhissä maissa ei käytetä pussiteetä, koska se on liian kallista.

Varsikin jos yksi ihminen juo yhden kupin teetä, niin kyllä se pussitee on vaan niin paljon helpompi.

"Paljon helpompi"? Eihän siinä tarvitse muuta kuin ottaa irtoteepussista vähän teetä ja laittaa se toisesta pakkauksesta otettuun haudutuspussiin. Onko se todella paljon vaikeampaa kuin ottaa valmiiksi täytetty teepussi pakkauksestaan?

Millaisia ne haudutuspussit ovat? Ovatko ne samanlaisia kuin ne valmispussit?

Ohis

Käytän näitä Eskimon yhden kupin haudutuspusseja, joita myydään ainakin Prismassa: https://www.eskimofinland.fi/eskimo-haudutuspussi-yhdelle-kupillevalkai… Ne on selvästi tavallista teepussia isompia ja tarpeeksi korkeita vähän isommallekin mukille. Myös kannulle löytyy oma versionsa.

Vierailija
48/102 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ihan sen takia, koska niitä suodattimia on inhottava pestä ja tykkään Clipperi teen suuresta valikoimasta pusseina. En osta teetä muuten kaupoista, paitsi jos siellä on juuri clipper tuotetta edullisesti. 

Vierailija
49/102 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoitan siis ruokakaupoista, käyn yleisemmin pienimmissä luontaiskaupoissa ym. ostamassa teeni :)

Vierailija
50/102 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko tuota gunpowder teetä juoda niin että pari helmeä kupin pohjaan ja vettä päälle?

Vierailija
51/102 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tässä taas hyvä esimerkki ihmisestä, joka paheksuu heti muita jotka toimii toisin mitä hän itse. Itse olen kahvinjuoja mut olisin mieluummin pussiteetä juova moukka kuin muita parempana itseään pitävä tärkeilijä.  

Minä olen alkanut vaatimaan hyvää teetä kyllästyttyäni kahvinjuojien vaatimuksiin.

Ovat niin helvetin tarkkoja kahvistaan. Murukahvi ei kelpaa, pressokahvi on outoa ja sitä juodaan irvistellen. Kahvila valitaan sen mukaan missä on parhaat kahvit. Eihän teellä ole väliä kun ne kaikki maistuu samalta.

Ja nyt nämä samat ihmiset ihmettelee miksi ei euroshopperin halvin tee enää kelpaa. Ei tajua miksi muka joku toinen on parempaa kuin toinen.

Vierailija
52/102 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-

Kuinka monta kertaa olet tilannut Yunnan Sourcingista? Mua aina arveluttaa noi kiinalaiset nettikaupat...

Vierailija
53/102 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tässä taas hyvä esimerkki ihmisestä, joka paheksuu heti muita jotka toimii toisin mitä hän itse. Itse olen kahvinjuoja mut olisin mieluummin pussiteetä juova moukka kuin muita parempana itseään pitävä tärkeilijä.  

Minä olen alkanut vaatimaan hyvää teetä kyllästyttyäni kahvinjuojien vaatimuksiin.

Ovat niin helvetin tarkkoja kahvistaan. Murukahvi ei kelpaa, pressokahvi on outoa ja sitä juodaan irvistellen. Kahvila valitaan sen mukaan missä on parhaat kahvit. Eihän teellä ole väliä kun ne kaikki maistuu samalta.

Ja nyt nämä samat ihmiset ihmettelee miksi ei euroshopperin halvin tee enää kelpaa. Ei tajua miksi muka joku toinen on parempaa kuin toinen.

Tässä on selkeästi tapahtunut oikeansuuntaista kehitystä. Siitä ei ole ihan hirveän kauaa, kun kahviloissakin tee oli sitä Liptonin keltaista (yellow label) ilman vaihtoehtoja. - Sitä samaa kamaa hauduttelin vuosikaudet pusseista potilaille iltapalan yhteyteen (4 pussia 5 litran vesipannuun, säästösyistä)...laitoksissakaan ei muuta tunnettu, nyt niillä on ilmeisesti Menu -suurkeittiöpussitee. Ojasta allikkoon. Sekajuojana lohduttauduin aina sillä, ettei se potilaskahvi sen parempaa ollut, mutta silti meinasi tarjoillessa hävettää.

Vierailija
54/102 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin? Ap ei todellakaan paheksunut ketään vaan ihmetteli, miksi niin moni tyytyy huonoon kun paljon parempaa saisi suunnilleen yhtä vähällä vaivalla.

Vierailija
55/102 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on selkeästi tapahtunut oikeansuuntaista kehitystä. Siitä ei ole ihan hirveän kauaa, kun kahviloissakin tee oli sitä Liptonin keltaista (yellow label) ilman vaihtoehtoja. - Sitä samaa kamaa hauduttelin vuosikaudet pusseista potilaille iltapalan yhteyteen (4 pussia 5 litran vesipannuun, säästösyistä)...laitoksissakaan ei muuta tunnettu, nyt niillä on ilmeisesti Menu -suurkeittiöpussitee. Ojasta allikkoon. Sekajuojana lohduttauduin aina sillä, ettei se potilaskahvi sen parempaa ollut, mutta silti meinasi tarjoillessa hävettää.

Ne Menu-teet on kyllä pahimman luokan rimanalitus. Liptonilla ja Euroshopperilla on ystävänsä, mutten tiedä ketään joka pitäisi Menusta.

Vierailija
56/102 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä juon tosi harvoin teetä (syksyllä ja talvella vähän useammin) ja jos haluaa eri makuja, niin kyllä ne irtoteepussit vaan ehtii väljähtyä kaapissa odotellessaan. Usein käykin niin, että kun alan saippuaa tekemään, niin vanhat irtoteet pääsevät sinne saippuamassaan tuoksua antamaan. En pahemmin enää irtoteetä osta, vaan pieniä paketteja erimakuista pussiteetä jotka on yksittäispakattuja.

Vierailija
57/102 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa erikoista, mä en ole koskaan törmännyt noin nirsoihin kahvinjuojiin. Päinvastoin kahvi on kelvannut aina vaikka olisi kehnoakin sumppia, koska kahvista tykätään huononakin. En ole törmännyt tilanteeseen, jossa kahvinjuoja olisi mieluummin ollut ilman kuin juonut esimerkiksi murukahvia tai seisonutta kahvia - vaikka toki useimmat tunnistavat eron hyvän ja huonon välillä. Sen sijaan teenjuoja saattaa ilmoittaa, että hän ei pussiteetä juo. Ok, ole sitten ilman.

Vierailija
58/102 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki! Roberts coffeesta saa ostettua oikein kelpo irtoteetä mukaan.

Siellä myytävä saaristolaissekoitus niminen musta tee vetää melkein vertoja helsingin Thehuoneen Ceylon Peach teelle. Toki ovat eri makuja mutta silti molemmat herkullisia hedelmäisen mustan teen ystävälle.

Muutenkin suosittelen tuota Thehuone kauppaa, joko paikan päällä helsingissä tai sitten netistö tilaamalla. Omat suosikkini ovat ceylon peach ja marie antoinette, aivan mielettömiä makuja!

Vierailija
59/102 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro, mitä eroa on esimerkiksi pussissa olevalla Twiningsin ja irto-Twiningsin maussa? Ei sitten yhtään mitään. Teehifistelijöille menee ihan täydestä pussitee, jonka pussi on rikottu ja teelehdet laitettu siivilään hautumaan :)

Pussiteen teelehdet ovat pientä silppua. Ei mene ainakaan minulla läpi jos yrität feikata.

Vierailija
60/102 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on teen väärinkäyttöä joka mittapuulla :D mun (kahvinjuoja)mies tekee noin, nyppii teepussia hermostuneesti kuin pilkillä olisi kaikki 30 sekuntia, ja sitten väittää teen olevan pahaa (yllätys!). Koulutus on vielä kesken :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi