Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei kai aivokasvain?

Vierailija
08.10.2016 |

Eihän tämä voi olla aivokasvaimen oireita?
Olen 15vuotias, minun äidin isä on menehtynyt aivokasvaimeen.
Noustessa silmissäni pimenee hetkeksi (tapahtuu lähes päivittäin, eikä verenpaineeni ole alhaiset), tasapainoni on huonontunut horjahtelen välillä sivuille ja otan tukea, kuuloni on vasemmassa korvassa huonontunut (en tiedä johtuuko vaikusta) ja vasemman korvan taakse tuli patti joka pienenee kun rasvaan sitä, minulla on huono kaukonäkö (sain lasit jo yli 2v. sitten) ja näkö heikentyy, unohtelen myös asioita (kuten imuroinnin, viestien laiton, veden kiehumiseen laiton yms), sekoilen myös joskus sanoissani sanon siis jonkun sanan väärin, myös hajuaistini on mielestäni heikentynyt.
Mutta päänsärkyjä minulla ei juurikaan koskaan ole, eikä pahoinvointia.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastatkaa joku?

Ap

Vierailija
2/7 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menepä lääkäriin, täältä on turhaan hakea asiallista vastausta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että noi kaikki oireet johtuisi aivokasvaimesta tarkoittaisi sitä, että se olisi todella suuri tai niitä olisi useampi.

Minulla on ollut aivokasvaimia eivätkä ne ole koskaan aiheuttaneet päänsärkyä tai pahoinvointia.

Käy jossain korvalääkärissä, silmälääkärillä olet ilmeisesti jo käynytkin.

Vierailija
4/7 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ortostaattinen verenpaine aiheuttaa tuon huimauksen

Vierailija
5/7 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeaa tuon perusteella sanoa. Yleensä tuo, kun seisomaan nousee ja silmissä mustenee; johtuu nimenomaan verenpaineen vaihtelusta ja on ihan normaalia. Se, ettei sinulla ole todettu alhaista verenpainetta, ei todista, etteikö se voi vaihdella. Patti korvan takana voi olla rasvapatti tai turvonnut rauhanen. Onko kiinteä vai muljahteleeko? Korvat voi tarkistuttaa vaikka terkkarilla, että onko vaikkua liikaa. Mitä tulee horjahteluun, niin onko mahdillisesti asentohuimausta? Tai oletko kasvanut viime aikoina erityisen paljon? Tämäkin voi aiheuttaa kömpelyyttä. Muistin heikentymiseen en osaa sanoa, mutta usein selittyy esim.valvomisella ja liian vähillä unilla. Käy ihmeessä terkkarilla juttelemassa mieltä painavista asioista ja oireista. Hemoglobiinkin hyvä tarkistaa ja verensokeri.

Vierailija
6/7 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläpä hätäile. Enemmän kuulostaa korvan tasapainoelimen ongelmalta. Tuo huimaus ylösnoustessa taas liittyy äkilliseen verenpaineen laskuun. Itselläni huimauksen lisäksi mustenee silmissä. Mitä unohteluun tulee, nuo oireet selvästi stressaavat sinua ja sillä on suuri vaikutus esimerkiksi juuri unohteluun.

Lääkäriin sinun pitää silti mennä tuon kuulo- ja tasapainojutun tähden. Rutiininomaisesti ottavat myös tt-kuvat. Kokemusta on.

Vierailija
7/7 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on samankaltaisia oireita koskien horjahtelua, kuuloa, unohtelua ja puhevaikeuksia, vaikeaa löytää oikeaa ilmaisua, sanoja. Minulla todettiin hyvälaatuinen aivokasvain 3 vuotta sitten ja käyn kuvauksissa vuosittain. Kasvain laajenee hitaasti ja on pieni, joten ei ole todettu tarpeelliseksi leikata vielä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän