Miten saa päällepuhujan kuuntelemaan?
Kun ei tarvi sanoa kuin yksi lause ja jo sen päällekin puhuu. Työkaveri kyseessä joka ilmeisesti rakastaa omaa ääntään 😈
Kommentit (14)
Sano jotain fiksua ja kiinnostavaa.
Avarilla täysiä päin näköä ja kuuluvasti sanot nyt mulkku kuuntelet
Meillä tuttavissa yksi pariskunta tuollaisia ja juu, en osaa sanoa, kun meikä on niin kasvatettu, ettei toisten päälle puhuta. Itse kylläkin olen alkanut heidän seurassaan kylmästi puhumaan päälle, jotta saan sanottavani sanottua. Heidän vierailunsa jälkeen, tai jos käymme siellä kylässä, itse olen aivan puhki pari päivää, en tiedä miksi. Kai se seura sitten..
Puhut päälle tietenkin! On se ihme, että muissa Euroopan maissa päällepuhuminen sujuu kaikilta, mutta Suomessa se koetaan jotenkin stressaavaksi. Onko oikeasti ihmisiä, jotka eivät pysty puhumaan ja kuuntelemaan yhtä aikaa?
Toisessa kotimaassani Italiassa kaikki puhuvat päällekkäin, se on merkki innostuksesta asiaan. Olen jo tottunut siihen, ja minusta on äärimmäisen kiusallista puhua jos kaikki muut ovat ihan hiljaa. Tuntuu kuin yksin puhuisi.
Vierailija kirjoitti:
Meillä tuttavissa yksi pariskunta tuollaisia ja juu, en osaa sanoa, kun meikä on niin kasvatettu, ettei toisten päälle puhuta. Itse kylläkin olen alkanut heidän seurassaan kylmästi puhumaan päälle, jotta saan sanottavani sanottua. Heidän vierailunsa jälkeen, tai jos käymme siellä kylässä, itse olen aivan puhki pari päivää, en tiedä miksi. Kai se seura sitten..
Meillä samaa töissä. Muutamia työkavereita jotka vain puhuu ja puhuu ja puhuu eikä anna suunvuoroa vaikka pitäisi ihan ehdottomasti saada itsekin sanottua asiaan jokin tai joitain asioita. No puhun nykyään vain röyhkeästi päälle koska puheenvuoroa ei saa muuten oikeasti koskaan. Sitten katsovat minua sen näköisenä että puhun röyhkeästi päälle. No pakko on kun eivät tajua itseään muuten.
Niin tuttua meidänkin töissä. Kenen kanssa pannu viime viikonloppuna ja ketä ensiavun lanssikuljettajaa vois seuraavax yrittää. Ostelee velaksi kaikenmaailman tavaroita, lapsistaan ei välitä oikeestaan ollenkaan. Ärsyttävä akka. Pääsee aina kaikille koulutusreissuille, bailaa yöt ja sitten kopsaa joltain luentomateriaalit. Ja pomo ei tee mitään.
Ei onnistu päälle puhuminen, kun tällä on puheääni niin suuri kuin mulla huutoääni. Ap
jäät tuijottamaan sellanen leppeä huvittunut ilme kasvoillasi häntä, etkä puhu/vastaa mitään hänen juttuihinsa. kun hän ihmettelee, mikä tuli, sanot vaan iloisesti että mulla jäi vaan taas vähä juttu kesken.. jospa siitä tajuais että käyttäytyy hieman moukkamaisesti, etkä sinäkään näin tehdessäsi kovin ikävästi asiaa ilmaise. ps. että mä repesin tuolle, joka ehdotti "käkättimeen" tempaisua.. ai että se on hauska sana :D
Anna oma vastauksesi kirjallisena.
Tuttu vanha pariskunta, yli 70-vuotiaita, mies ollut puhetyolainen ja rouva kotona hoitanut lapsia; mies kova puhumaan ja kun vaimo yrittaa sanoa jotain (on hieman hidaspuheinen), mies puhuu heti paalle. Raivostuttavaa!! Mita tuolle tekisi?
Näe enemmän ja kevenee puheet. Myös kokeilet tiedostavalla tavalla tuoda esiin epäkohdan jossa sinun mielenkiintoinen fakta ja siitä hersyvä keskustelu jäi hänen puheripulin alle taas. Toista tarvittaessa. Myös tuo lempeä tyhjä tuijotus toimii, mutta itse muistan sen vain ohikiitävän hetken. Moottoriturpa olen ja parhain oppini todella on ollut typerä olo. Se sama jonka päällepuhuttu saa, samallaisena takas ja kas äkkiä ihminen oppii. Toimii tosin vain jos olet fiksumpi kuin pälpättäjä tai taitava sanansäilääjä.
Sanot rauhallisella äänellä, että "tulee nyrkki käkättimeen, jos keskeytät vielä".