Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 19-vuotias liian nuori kritisoimaan vanhempaansa?

Vierailija
08.10.2016 |

Jos siis siihen on aihetta. Jos vanhempi esim. on kontrolloiva, päihdeongelmainen tai käyttäytyy muuten aikuiselle sopimattomasti.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan ei ole liian nuori kritisoimaan kakaramaista juoppoa pikkuhitleriä.

Vierailija
2/9 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mikäli osaa perustella kantansa asiallisesti eikä kiukutella kun joku kakara. Jos sinun lapsesi osaa keskustella aiheesta asiallisesti, on hän kasvanut aikuiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi voi olla jopa korkeammalla tasolla kuin vanhempansa.

Vierailija
4/9 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole nuori. Itse olen kritisoinut lapsesta asti mm. tupakanpoltosta, alkosta, käyttäytymisestä, vaatetuksesta ym. Itse olen jo 37v ja edelleen kritisoin, mutta en niin paljoa, joska ei tarvi enää olla niin paljon tekemisissä. Niin moni asia vanhemmissa ärsyttää, valitettavasti.

Vierailija
5/9 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa iässähän pitääkin kapinoida vanhempia ja heidän ideologiaa vastaan. Jos ei 19-vuotiaana ajattele, miten paljon paremmin osaisi tehdä asiat kuin vanhempansa, niin on syytä olla huolissaan. Itsekin ajattelin noin ja vasta nyt kolmekymppisenä alan huomata, etten ollutkaan silloin niin kaikkitietävä kuin luulin.

Vierailija
6/9 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos siis siihen on aihetta. Jos vanhempi esim. on kontrolloiva, päihdeongelmainen tai käyttäytyy muuten aikuiselle sopimattomasti.

Ei ole liian nuori kritisoimaan. Jopa nuorempaa kannattaisi joskus kuunnella, varsinkin jos on kyse vanhemman uudesta kumppanista joka kohtelee lasta huonosti tai vanhemman elintavoista.

Kontrolloivasta vanhemmasta pääsee kätevimmin eroon kun muuttaa heti täysi-ikäistymisen jälkeen toiselle paikkakunnalle ja laittaa joka paikkaan osoitteen ja puhelinnumeron luovutuskiellon. Someen myös esto sen jälkeen kun on vanhemmalle ilmoittanut ettei halua olla tekemisissä. Jos vanhempi senkin jälkeen pyrkii ottamaan yhteyttä ja häiriköimään, voi vanhemmalle hakea lähestymiskieltoa ja ilmoittaa poliisille kaikki kiellon rikkomiset. Vainoaminen on kriminalisoitu.

Vierailija
7/9 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Toisen elämä ei kuulu sulle. Opin sen vasta kolmekymppisenä...

Vierailija
8/9 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai voi lapsi kritisoida vanhempaansa missä iässä tahansa. Kunhan se kritiikki on asiallista. Perheessä pitää voida antaa palautetta toisen käytöksestä, mutta kenenkään persoonaa ei saa nuijia maanrakoon. 

Vierailija
9/9 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole nuori. Itse olen kritisoinut lapsesta asti mm. tupakanpoltosta, alkosta, käyttäytymisestä, vaatetuksesta ym. Itse olen jo 37v ja edelleen kritisoin, mutta en niin paljoa, joska ei tarvi enää olla niin paljon tekemisissä. Niin moni asia vanhemmissa ärsyttää, valitettavasti.

Kuulostatpa kammottavalta ihmiseltä. Mitä hittoa se sinulle kuuluu, miten vanhempasi pukeutuu? Miltä itsestäsi kuulostaisi, jos äitisi jakaisi sinulle tuolla lailla omia mielipiteitään? No, ehkä jakaakin, missä tapauksessa voi todeta, että teiltä puuttuu perheessä normaalit käytöstavat ja keskinäinen kunnioitus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi