Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten esitellä lista (vähäisestä) omaisuudestani avopuolisolleni?

aabee
08.10.2016 |

Tilanteeni on siis se, että asun avopuolisoni (jos oikein tarkkoja ollaan, pankin) omistamassa osakkeessa. Osallistun asumis- ja ruokakuluihin kohtuullisissa määrin.
En usko parisuhteen saati elämän kestävän ikuisuutta enkä halua jommankumman päättyessä kerätä vain vaatteitani ja purnukoitani muuttaen tyhjien seinien sisälle.

Olen siis tehnyt listan kodin tavaroista, jotka olen itse hankkinut. Suurin osa on ostettu käytettynä tai niistä ei ole enää kuittia, koska ne ovat seuranneet muutoissani jopa vuosikymmenen ajan. Tähän listaan toivoisin puolisoni kuittaamista, ettei ero, miten se ikinä tapahtuukaan, jätä minua tyhjin käsin.

Miten esitellä tämä paperi siis puolisolle ilman, että hän luulee minun haluavan erota tai luulee että en luota häneen pätkääkään? Kyseessä on drama queen -käytökseen taipuvainen, joka myös silloin tällöin pohdiskelee aivonsa solmuun ja pamauttaa sitten pohdintansa ihmisten ilmoille niin että väärinkäsityksiä oiotaan viikkoja.

Miten te tekisitte tai olette tehneet vastaavassa tilanteessa?

Ps. Parisuhde on tämänhetkisiä tarpeitani vastaava, joten JSSAP ei ole ratkaisu.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
2/6 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä esittele listaa. Esitä vasta kun ero tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole eroa kokeillut tämän henkilön kanssa enkä täten tiedä miten hän reagoisi ko. tilanteessa.

Kuolleelta taas on hankala saada allekirjoitusta ja sukulaiset voivat viedä kaiken mennessään koska minulla ei ole kirjallisia todisteita omistussuhteistamme.

AP

Vierailija
4/6 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka niitä sun vanhoja mööpeleitä haluaisi? Jos eroatte, otat omat tavarasi ja häivyt. Niin ne avoerot menee. Jos ostat kämppään jotain uutta tavaraa, säilytä niistä vastedes kuitit. Et kyllä kuulosta siltä, että rakastaisit kauheasti kumppaniasi. Kuulostat pikemminkin siltä, että olisit järkeillyt, että nyt toistaiseksi kannattaa pysyä nykyisessä suhteessasi, kun parempaakaan ei ole tarjolla. Jotenkin surullista.

Vierailija
5/6 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä romuilla tekeeeeeeee?

Vierailija
6/6 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella erikoista kun kerran ei ole mitään arvokasta tavaraa mistä voisi tulla riitaa. Meinaatko että mies tosissaan alkaisi eron sattuessa riitelemään sun mukanasi tuomasta kymmeniä vuosia vanhasta sohvasta? Muutenkin, jos teillä ero tulee, niin eikö se ero ole sen suurin henkinen murhe, eikä ne vanhat roinat? Harva haluaa toisen vanhoja roinia enää katsella eron jälkeen, siinä ne muistuttais aina toisesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi