Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelisit miehen priorisoinnista?

Vierailija
08.10.2016 |

Seurustelemme ja näemme lapsivapaasti joka toinen vkloppu. Miehellä on lapsivapaata joka toinen viikko. Minulla ei.

Emme näe viikolla, koska mies harrastaa ma, ti, ke ja pe. Minä taas en ole lapsen harrastuksen vuoksi kotona to.

Aluksi ajattelin, että haluaisin nähdä useammin kuin joka toinen vkl. Nyt en tosin enää halua nähdä, koska kaikista vähiten haluan rajoittaa toisen tekemisiä.

Kysymys onkin, ovatko teidän miesystävänne rukanneet kalenteria uusiksi sinkkuajoista? Mitä ajattelet tällaisesta suhteesta? Itse en vielä oikeastaan tiedä. Mietin, voiko tälläinen suhde toimia.

Neuvoja? Kokemuksia?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minä näkisin asian niin, että mies kyllä järjestää arjestaan enemmän aikaa sellaisille asioille, joiden kokee olevan sen arvoisia. Ja jos selkeästi jäisin harrastukselle kakkoseksi (ei tietty syyllistämisen aihe vaan näin vain nyt on), niin en kyllä jaksaisi itsekään suunnitella kivoja tapaamisia. Jos kiinnostusta on riittävästi molempiin suuntiin, tällaiset asiat eivät tulisi väliinne.

Omasta kokemuksesta voin sanoa vain sen verran, että kun miehen kanssa tutustuttiin, niin aika helppoa oli unohtaa reenit tai muut harrastukset ainakin siinä ihan alussa. Kun oli vaan niin kivaa olla kahdestaan, tekemättä välttämättä edes mitään.

Vierailija
2/21 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

He's just not that into you.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei. Miten toimin?

Jos jätän hänet perusteella, että olen harrastuksille kakkonen, hän loukkaantuu ja vain ajattelee, että en hyväksynyt häntä sellaisena kuin hän on.

Tuumailenko vain itsekseni, josko minullekin riittää tapaamiset joka toinen vkl? Ehkäisyn jo lopetin, koska tuntui turhalle syödä hormoneja 4 päivän kuussa takia.

Vierailija
4/21 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No asiassa ei ole mitään ongelmaa jos kummatkin ajattelevat samoin. Minun kohdalla tuo ei onnistuisi, koska kumppani on aina prioriteetti nro. 1, jonka puolesta vaikka kuolisin ja tottakai silloin minunkin pitää olla toiselle se tärkein. Ja niin se meillä toimiikin, oikein loistavasti. Ei tämä silti mikään symbioosi ole ja omat elämät on kyllä, mutta se tärkeysjärjestys vain on niin itsestäänselvä, ettei asiaa tule edes ajatelleeksi.

Vierailija
5/21 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei. Miten toimin?

Jos jätän hänet perusteella, että olen harrastuksille kakkonen, hän loukkaantuu ja vain ajattelee, että en hyväksynyt häntä sellaisena kuin hän on.

Tuumailenko vain itsekseni, josko minullekin riittää tapaamiset joka toinen vkl? Ehkäisyn jo lopetin, koska tuntui turhalle syödä hormoneja 4 päivän kuussa takia.

Jos haluat miehen lapsen niin ei kannata erota ennen kuin olet raskaana.

Vierailija
6/21 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse toimisin näin: miettisin ensin itse mielessäni, mitä haluan parisuhteelta ja millaiseen suhteeseen olisin tyytyväinen. Vertaisin sitä siihen, mitä tämä mies pystyy/haluaa minulle antaa. Jos epäilyttäisi hiukkaakaan, puhuisin asiasta miehelle suoraan: "en tiedä, voinko olla onnellinen kanssasi, jos meillä on näin vähän aikaa toisillemme." Tottakai ymmärrän, että on tärkeitä harrastuksia ja reenejä, joista ei voi olla pois. Mutta jos ne vievät liian suuren palasen elämästä ja ajasta, ei voi olettaa että suhteessa sen olisi automaattisesti oltava toiselle ok, tai muuten "häntä ei nyt ole hyväksytty sellaisena kuin on".

Joka tapauksessa, miehen kanssa suoraa keskusteleminen ei varmasti ainakaan haittaa :) harmi että teillä on tuollainen tilanne. Muista kuitenkin, että ansaitset sellaisen suhteen, mikä tekee sinut onnellisemmaksi, ei surullisemmaksi!

Vierailija
7/21 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis tosiaan lapsia halua! Mietin, onko miehiä, jotka priorisoisivat toisin aikansa.

Vierailija
8/21 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos. Täytyy miettiä. Luulen, että haluaisin enemmän. Mies kuulemma rakastaa minua, mutta hänelle riittää harvaan tapailut, minulle ei kai sitten, kun tälläista mietin.

Vierailija
9/21 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En siis tosiaan lapsia halua! Mietin, onko miehiä, jotka priorisoisivat toisin aikansa.

On. Aivan varmasti. Se vain vaatii, että pääset miehen "listalla" riittävän korkealle, jotta tämä oikeasti haluaa panostaa suhteeseen. Tai sitten voihan olla, että mies on kiinnostunut ja haluaa panostaa, mutta testaa kuinka vähällä voi suhteessa päästä. Jos hyväksyt vähäiset tapaamiset, hän "voittaa" saadessaan pitää harrastuksensa. Mutta omasta mielestäni tällöin suhde häviää tuon harrastuksiin laitetun ajan, ettekä kovin helposti tule toisillenne aidosti läheisiksi pelkän puhelimen ja netin avulla.

Vierailija
10/21 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kait tajuat, että sinäkään et jousta. Miksi juuri silloin torstaina lapsen pitää harrastaa? Lapsille on harrastuksia paljonkin, miksette vaihda?

11/21 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos. Täytyy miettiä. Luulen, että haluaisin enemmän. Mies kuulemma rakastaa minua, mutta hänelle riittää harvaan tapailut, minulle ei kai sitten, kun tälläista mietin.

Tämä on se oleellinen juttu: mitä itse haluat ja miten saat sen. Aseta omat tarpeesi etusijalle. Älä murehdi, mitä mies miettii tai mitkä hänen prioriteettinsa ovat.

12/21 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuohan on ihan totta. Et hyväksy häntä sellaisena kuin hän on. Mitä vikaa siinä on? Sinun kuuluukin olla hyväksymättä sellaiset kumppaniehdokkaat, jotka eivät sinulle sovi. Loukkaantuminenkin on ihan normaalia, kun tulee torjutuksi. Ei mitään ihmeellistä siinäkään.

Huono tilannehan olisi sellainen, jossa torjut tai hyväksyt miehen, koska sinulla on täysin väärä käsitys siitä, minkälainen hän on.

Vierailija
13/21 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin suhde voi kehittyä? Milloin? Juuri alkuvaiheessa toinen tekee uhrauksia ja vaivaa toisen eteen. Tässä kohtaa olisi hyvä jos odotukset täsmäisivät. Pari päivää kuukaudessa on aika vähän parisuhteessa.

Vierailija
14/21 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, kait tajuat, että sinäkään et jousta. Miksi juuri silloin torstaina lapsen pitää harrastaa? Lapsille on harrastuksia paljonkin, miksette vaihda?

En ole ap, mutta pakko kommentoida: en tiedä missä vaihdetaan harrastuspäivää kuin paitaa. Täällä lapsi harrastaa voimistelua ja ikäryhmälle on tarjolla hyvän urheiluseuran harjoituspaikka yhtenä iltana viikossa. Nauraisivat varmasti pihalle, jos selittäisin että kun "äidin pitää seurustella, antakaa uusi harjoitusaika ja rukatkaa koko syyskauden kalenteri sen vuoksi uusiksi myös muilta, noin parilta sadalta kanssavoimistelijalta vanhempineen". Kukaan ei kai tosissaan myöskään ehdota, että lapsi luopuisi harrastuksestaan tästä syystä? Oletan, ettei torstai-iltaisin järjestetä seurakunnan lapsikerhoja... 

Vierailija
15/21 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta pakko kommentoida: en tiedä missä vaihdetaan harrastuspäivää kuin paitaa. Täällä lapsi harrastaa voimistelua ja ikäryhmälle on tarjolla hyvän urheiluseuran harjoituspaikka yhtenä iltana viikossa. Nauraisivat varmasti pihalle, jos selittäisin että kun "äidin pitää seurustella, antakaa uusi harjoitusaika ja rukatkaa koko syyskauden kalenteri sen vuoksi uusiksi myös muilta, noin parilta sadalta kanssavoimistelijalta vanhempineen". Kukaan ei kai tosissaan myöskään ehdota, että lapsi luopuisi harrastuksestaan tästä syystä? Oletan, ettei torstai-iltaisin järjestetä seurakunnan lapsikerhoja... 

Totta kai voi lapsi vaihtaa harrastusta siinä missä tuo mieskin! Ai juu, mutta kun av-todellisuudessa se on vain se mies, jonka pitää todistaa innokkuutensa olemalla valmis mihin tahansa.

Lapsille on olemassa paljon harrastuksia. Ap:n lapsi on pieni, koska ei voi mennä harrastukseen omin nokkineen, joten se vaihtaminen on ihan varteenotettava vaihtoehto. 

Tai ap sopii kuskaamisavusta jonkun ystävän/lapsen oman isän kanssa. Sekin on vaihtoehto.

Vierailija
16/21 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei haloo, aikuisella miehellä pakollinen harrastus neljänä arki-iltana viikossa? Ihan liikaa tai ainakin väärät harrastukset. Vähint. yhden illan harrastukset voi vaihtaa yhteisiin seurustelukumppanin kanssa, lenkille, saunaan ja sänkyyn siitä. Ei tuu muuten mitään se on selvä!

Sopisko monille, että puoliso on kaikki illat harrastuksissaan? Yhdessä asuvat voivat sentään viettää kaikki yönsä yhdessä.

Harrastukset on tärkeitä ja niitä on hyvä olla. Mielellään jokin yhteinenkin, sehän ratkaisee monta ongelmaa kerralla. Mutta ei harrastukset voi olla (tulevaa) puolisoa tärkeämpiä! Vielä pöllömpää, jos kaikki aika kuluu niihin  eikä joustoa edes löydy - miksi muitten pitäisi elää toisen ehdoilla?!

Minulla ainakin menisi moiseen hommaan ja mieheen maku heti alkuunsa. "Pillu jäähtyy!, tietää kansa :)

Vierailija
17/21 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei. Miten toimin?

Eihän sulla ole mitään velvollisuutta hyväksyä häntä sellaisena kun hän on, jos arvonne ja aikataulunne eivät kohtaa. Sä nyt vaan haluat enemmän kuin hän on tässä elämäntilanteessa valmis antamaan ja sille ei voi mitään joten alistumisen sijaan jatka matkaa. Sanot että olet huomannut kaipaavasi  enemmän kontaktia seukkakumppanin kanssa joten vapautat hänet löytämään naisen jolla on samanlainen aikataulu kuin hänellä. Problem solved.

Vierailija
18/21 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On toki olemassa miehiä jotka eivät elä harrastukselleen.Ne vaan ovat aika usein varattuja.

Vierailija
19/21 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai voi lapsi vaihtaa harrastusta siinä missä tuo mieskin! Ai juu, mutta kun av-todellisuudessa se on vain se mies, jonka pitää todistaa innokkuutensa olemalla valmis mihin tahansa.

Lapsille on olemassa paljon harrastuksia. Ap:n lapsi on pieni, koska ei voi mennä harrastukseen omin nokkineen, joten se vaihtaminen on ihan varteenotettava vaihtoehto. 

Tai ap sopii kuskaamisavusta jonkun ystävän/lapsen oman isän kanssa. Sekin on vaihtoehto.

Aivan absurdia. Miehellä 4 iltaa viikossa, naisella 1 joka sekin  on lapsen harrastus. Ei -vetti tule mitään jos lapsen harrastus pitää muuttaa siksi että  mies saisi edelleen harrastaa sen 4 iltaa viikossa rauhassa. PIkkasen nyt realismia kehiin.Miksei  miehen tarvitse muka joustaa? Ei jatkoon.....

Ohis

Vierailija
20/21 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Tosiaan tämä torstain harrastus on lapsen, johon joudun kuljetuksen vuoksi sitoutumaan. Sitä en aio vaihtaa enkä siinä joustaa. Miehellä on lapsivapaata joka toinen vko joka päivä. Minulla on lapset aina viikolla. Minunkin käsityksen mukaan lapseni ei tarvitse joustaa. Jos olisi oma harrastus, voisin miettiä, mutta ehkä silloinkin miettisin, vaihdanko, kun itse harrastaisin vain kerran viikossa.

Ehkä on just näin, että hän haluaa vähemmän kuin minä. Mietin, olenko itse jotenkin outo,kun haluaisin seurustella useammin kuin joka toinen vkloppu. Ilmeisesti siis en?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän