Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Azamun ja raskaus

Vierailija
08.10.2016 |

Olen syönyt Azamunia noin 1,5v Colitis Ulcerosaan ja lääkkeen avulla tauti on pysynut remissiossa. Myös "kiltimpiä" lääkkeitä (Pentasa ja Asacol) kokeiltiin, mutta ne eivät valitettavasti sopineet minulle. Muistan lääkärien sanoneen Azamunia aloittaessa, että myös sitä voi hyvin syödä raskauden aikana, mutta tiedän myös, että vastakkaisiakin näkemyksiä lääkärikunnasta löytyy. Löytyykö keneltäkään kokemuksia Azamunin käytöstä raskauden aikana? Itselläni raskaus on aivan alussa ja mahdolliset haittavaikutukset painavat mieltä. Soitan lääkärille heti maanantaina, mutta muiden omakohtaisia kokemuksia olisi kiva kuulla.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle aloitettiin raskauden aikana azamun, koska jostain syystä raskauden aikana colitikseni aktivoitui niin että jouduin sairalaankin osastolle. En tosin voinut syödä sitä kuin hetken, koska siitä tuli todella pahoja sivuvaikutuksia. Päädyttiin sitten sandimmuniin viimeisenä ja kortisonia söin isoja annoksia pitkän aikaa raskauden aikana. Vauva on kuitenkin terve ja hyvinvoiva :) en usko, että sinulla tai vauvallasi on hätää. Pääasia että tauti pysyy remissiossa.

Vierailija
2/2 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksestasi! Se on varmasti myös tulevalle vauvalle parasta, ettei tauti aktivoidu, vaikka se lääkehoitoa tarkoittaakin myös raskauden aikana. Aina kun on kyse oman lapsen terveydestä haluaisi vain aina olla ihan varma, että tekee oikein eikä mennä mutu-tuntumalla. Azamun kuitenkin tuntuu jonkin verran mielipiteitä jakavan.

Kurjaa, että sinulla tauti aktivoitui raskauden aikana, olen ymmärtänyt, että yleensä käy päinvastoin. Onneksi kuitenkin vauvallasi on kaikki hyvin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla