Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkkärin puhelut

Vierailija
08.10.2016 |

Jäin 1.10. työttömäksi ja nyt jo menee hermot te-toimiston kanssa 😖 Tiistaina tuli puhelu ja tekstari perään kun en ollut puhelimen ääressä juuri että soittivat ja vastaa seuraavan kerran 0295-alkuiseen puheluun kun he soittavat. No, keskiviikon kuljin koko päivän puhelin mukana kunnes menin iltapäivällä oma asiointi -sivuille ja siellä luki että ottavat yhteyttä 30.10. No, rentouduin hetkeksi, menin käymään ulkona postilaatikolla ja eiköhän sillä välin ollut tullut soitto?!!? Torstaina oma asiointi - sivuilla luki että MINUN pitää soittaa heille 19.10. Klo 13. Tässä vaiheessa paloi käpy ja soitin alueen puhelinpalveluun. No, yllätys, se oli suljettu 😡Eilen tuli oikein kirje kotiin että jos en vastaa 19.10. klo 13 puhelimeen ( eli he soittavatkin mulle?! ) niin työttömyysturva katkeaa!!!

Soitin liittoon ihan muissa asioissa ja kysyin sieltä että mitäköhän te-toimisto oikein haluaa kun kaikki tiedot ovat kunnossa (?) ja lausunto liittoon on mennyt! Vähän ihmettelivät sielläkin. Miksei oma asiointi -sivuilla lue syytä miksi tavoittelevat. Viimeeksi ollut oikeasti työtön v 97 joten pikkasen pihalla näiden asioiden kanssa. Kyllä tuntuu kivalta tämä kyykytys 😟 Ma-aamuna on pakko soittaa ja selvittää...

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetä kirjaamoon sähköpostina tuo sama, minkä kirjoitit tänne. Silloin siitä jää sinulle itsellesi kopio todisteeksi ja kirjaamon kautta lähetettyä viestiä käsittelee joku muukin kuin se, joka yritti sinulle soittaa.

Eihän nykyäänkään voi joka hetki vastata puhelimeen. Tiedän, että eräät vastaavat vessassakin ja juoksevat suihkusta vastaamaan, mutta eihän aina edes voi kuulla puhelimen ääntä, vaikkapa meluisessa kaupassa.

Virheesi oli se, että soitit alueen puhelinpalveluun etkä siihen numeroon, joka oli siinä ilmoituksessa mainittu, etkä mihinkään muuhunkaan sellaiseen numeroon, jossa olisi joku vastannut.

Vierailija
2/11 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ohjeistuksesta. Tuntuu jotenkin mielivaltaiselta kyykytykseltä koko touhu 😨 Kyttää puhelinta, vastaa siihen ja jos et ehdi vastata niin takaisin ei voi soittaa 😖. T. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne käy sun kanssa puhelimessa läpi sen sun ilmoituksen, jonka teit netissä.

No niin. Sun nimi on siis Maija Meikäläinen, eikö? Joo, ja olet synynyt 15.8.1978, pitääkö paikkansa?

Ja tää sun työhistoria. Olet siis nyt jäänyt työttömäksi päivästä 3.10. lähtien? Joo-o. Onko sulla osaamista kirjoitta työhakemus ja CV? Ok.

Se puhelu kestää 10 minuuttia ja sun tarvii vaan sanoa joo ja ei. En tajua puhelun merkitystä, mutta se on ilmeisen tärkeä, koska minuakin tavoiteltiin monta kertaa. Silloin en ymmärtänyt.

Sitten niistä ei kuulu enää ikinä mitään, olettaen että sulla on asiat ihan normaalisti - koulutus ja työkokemusta ja osaat ja ymmärrät hakea töitä.

Vierailija
4/11 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei... vai sellainen puhelu... tosi hyödyllinen siis. Toistan samat tiedot kuin mitkä netissä jo näkyy 😂

Vierailija
5/11 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut on kans irtisanottu. Pelkään ihan perkeleesti, koska oon maailman huonoin puhelimeen vastaaja. Hukkailen puhelinta, ja joskus akku tyhjenee huomaamatta. Helposti voi mennä vuorokausi tai kaksi etten edes muista koko vehjettä. Mitä jos myisi sen pois? Ostaako työkkäri uuden tilalle? Olen kyllä valmis vaikka pyöräilemään päivittäin työkkäriin, se on alle 10 kilsan päässä. Mitä jos on auton ratissa, kun kännykkä soi, pitääkö vastata sakkojenkin uhalla?

Haluan TYÖTÄ, EN KYYKYTYSTÄ!

Vierailija
6/11 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei... vai sellainen puhelu... tosi hyödyllinen siis. Toistan samat tiedot kuin mitkä netissä jo näkyy 😂

Kyllä.

ja silti, kun menet oma asiointi palveluun, sulle "sopivimmat uudet koulutukset" on esim. "Kuorma-autonkuljettana täydennyskoulutus" vaikket olisi eläessäsi ajanut edes henkilöautoa ja "sopivimmat uudet työpaikat" ovat "myyntitoimiston esimies lehtimyyntiin", vaikka työkokemuksesi ja koulutuksesi edustaisi jotain ihan muuta. Mitään "työtarjouksia" sieltä ei tule, vaikka oman alasi työpaikkoja olisi mollissa auki kymmenittäin. Ne ei enää ikinä häiritse sua jos jaksat käydä ton puhelun läpi. Jos tarvitset johonkin apua ihan oikeasti, et sitä saa sieltä, koska toiminto on lakkautettu. Esim. neuvot uudelleenkouluttautumiseen. Saat tiedot siitä, mikä kaikki opiskelu katkaisee työttömyysturvasi, muuta neuvoa et saa.

Tervetuloa työttömien iloiseen joukkoon!

Vierailija
7/11 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, olen aiemminkin ollut hetken työttömänä, max 3kk mutta pakettien ja irtisanomisaikojen myötä ei ole koskaan ONNEKSI tarvinnut asioida kyseisen instanssin kanssa. Ai niin paitsi kun olin lomautettuna ja silloin oli ihan kommervenkit kun opiskelin samalla monimuotoisesti ja olin ollut opintovapaalla... oh boy millaista tylytystä silloin sain kyseisen toimiston väeltä mm. siitä miten en ollut tutustunut työmarkkinalakiin. En nimittäin saanut ansiosidonnaista kun olin pitänyt opintovapaan ja näin ollen en pystynyt todistamaan kykyä käydä töissä ( opintoja oli jäljellä 2 pe-iltaa jotka eivät vaikuttaneet työssäkäyntiin millään lailla ). Ymmärrän toki että on lakeja ja asetuksia mutta hauskinta oli se syytösten ja haukkujen määrä kun en ollut lukenut työmarkkinalakia kun se siellä Selvästi lukee.

Vierailija
8/11 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nr 7 siis ap

Vierailija
9/11 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mut on kans irtisanottu. Pelkään ihan perkeleesti, koska oon maailman huonoin puhelimeen vastaaja. Hukkailen puhelinta, ja joskus akku tyhjenee huomaamatta. Helposti voi mennä vuorokausi tai kaksi etten edes muista koko vehjettä. Mitä jos myisi sen pois? Ostaako työkkäri uuden tilalle? Olen kyllä valmis vaikka pyöräilemään päivittäin työkkäriin, se on alle 10 kilsan päässä. Mitä jos on auton ratissa, kun kännykkä soi, pitääkö vastata sakkojenkin uhalla?

Ilmoita työkkäriin ettei sulla ole puhelinta. Silloin asiointi hoidetaan henkilökohtaisesti käymällä paikan päällä.

Vierailija
10/11 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmoita työkkäriin ettei sulla ole puhelinta. Silloin asiointi hoidetaan henkilökohtaisesti käymällä paikan päällä.

Kaikkia ei pysty palvelemaan paikan päällä, esimerkiksi palvelulinjaan 1 kuuluvat eli suoraan työmarkkinoille meneviä. Heidän kanssaan asioidaan sähköisesti, joskus harvoin puhelimella ja työtarjoukset menee vanhanajan postilla. PL1 asiantuntijoilla saattaa olla 1 työhuone, missä useampi asiantuntija eikä sinne oteta asiakkaita facetoface.

Jos tarvii koulutusta (2) tai kuntoutusta (3), niin sinne pääsee aikavarauksellakin. Useimmiten kakkosille ja kolmosille asiantuntija antaa suoran numeronsa, ettei heidän tarvi puhelinpalveluun jonottaa. Palvelut poikkeaa todella paljon toisistaan, että mihin kolmesta lokeroon asiakas laitetaan - käytännössä sen ekan soiton perusteella. 

Vierailija
11/11 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkia ei pysty palvelemaan paikan päällä, esimerkiksi palvelulinjaan 1 kuuluvat eli suoraan työmarkkinoille meneviä. Heidän kanssaan asioidaan sähköisesti, joskus harvoin puhelimella ja työtarjoukset menee vanhanajan postilla. PL1 asiantuntijoilla saattaa olla 1 työhuone, missä useampi asiantuntija eikä sinne oteta asiakkaita facetoface.

Jos tarvii koulutusta (2) tai kuntoutusta (3), niin sinne pääsee aikavarauksellakin. Useimmiten kakkosille ja kolmosille asiantuntija antaa suoran numeronsa, ettei heidän tarvi puhelinpalveluun jonottaa. Palvelut poikkeaa todella paljon toisistaan, että mihin kolmesta lokeroon asiakas laitetaan - käytännössä sen ekan soiton perusteella. 

Ei me täällä mitään totuutta haluta, vaan haukkua yhteiskuntaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi