Nainen n. 40 v: mikä on motiivisi värjätä hiuksesi lilaksi?
Joo, eipä ollut muuta tekemistä tänään City-Marketin matelevassa kassajonossa, kuin miettiä että kuinka kauan tässä ollaan ja katsella muita jonottajia.
En mahda mitään, mutta huomio kiinnittyi naiseen, jolla oli kirkkaan lila tukka, sivuilta ajeltu siiliksi. Lapsi, jota hän kutsui Jannikaksi säntäili ympäriinsä kieltämättä pitkässä ja kestävässä jonossa. Mietin ihan väkisin ennakkoluuloisena, että mitä työtä voi tehdä aikuinen ihminen lilalla tukalla, kädet täynnä tatuointeja? Ehkä hän oli kuitenkin Suomen peliteollisuuden toivo, koodaaja vailla vertaa. Mutta...
Useimmissa ammateissa kai lila tukka on no, no.
Mitä sinä lilatukkainen teet työksesi?
Kommentit (9)
Pirkko Liinamaalla oli aikoinaan jo oliko se 80-90 -lukua Levyraadissa violetti tukka. Oli silloin jo leski.
Vierailija kirjoitti:
Joo, eipä ollut muuta tekemistä tänään City-Marketin matelevassa kassajonossa, kuin miettiä että kuinka kauan tässä ollaan ja katsella muita jonottajia.
En mahda mitään, mutta huomio kiinnittyi naiseen, jolla oli kirkkaan lila tukka, sivuilta ajeltu siiliksi. Lapsi, jota hän kutsui Jannikaksi säntäili ympäriinsä kieltämättä pitkässä ja kestävässä jonossa. Mietin ihan väkisin ennakkoluuloisena, että mitä työtä voi tehdä aikuinen ihminen lilalla tukalla, kädet täynnä tatuointeja? Ehkä hän oli kuitenkin Suomen peliteollisuuden toivo, koodaaja vailla vertaa. Mutta...
Useimmissa ammateissa kai lila tukka on no, no.
Mitä sinä lilatukkainen teet työksesi?
Ei kai tukalla voi tehdä muuta työtä kuin hiusmallin? Tai kasvattaa peruukkijouhia. Tässä tapauksessa varmaan vappuperuukkiin.
Anoppi tuota harrasti +60v. Tosin värjätty hiusväri oli punainen tai violetti, joilla peitteli harmaita.
40 vuotiailla en ole kyllä lilaa tukassa nähnyt.
Omat karvani olen tuossa iässä värjännyt korkeintaan luonnollista hiusväriä astetta tai kahta tummemmaksi/vaaleammaksi. Aika pliisuilla muutoksilla olen itse mennyt.
Nyt juuri ei ole lila, mutta usein on. Olen yrittäjä pienehkössä yrityksessä, liikevaihto 2 milj. euroa. Ainakin mun alalla voi valita ulkonäkönsä vapaasti koska työtä tehdään aivoilla eikä ulkonäöllä.
Olen viisikymppinen ja laitan joskus liituvärillä pitkien vaaleiden hiukset pinkiksi. Olen asiantuntija hyvässä työpaikassa.
Täällä 50v tutkija. Lila tai sininen ovat lempivärejäni. Käytän niitä yleensä vaatteissanikin. Haluan jota hiirenharmaudesta poikkeavaa.
Se liittyy nuorekkuuden ihailuun. Ja halutaan ulos kaavamaisuudesta. Järkevyys ja kauneus eivät ole motiiveja.
Öö, tykkää sen värisistä hiuksista? Mitä muuta motiivia ihmisillä ylipäätään on hiusten värjäämiseen? Kysytkö platinablondeilta keski-ikäisiltä miksi he värjäävät hiuksiaan? Tai punahiuksisilta? Yhtä luonnollista niille värjääjille kuin liilat hiukset ap:n näkemälle henkilölle.
Juuri eilen ihmettelin hetken bussissa edessä istuvan nelikymppisen suomalaisen naisen kovan mustaksi värjättyä ja permanentattua kuontaloa, mutta sitten tajusin, ettei ole minun asiani arvostella toisten ulkonäköä. Tehköön ihmiset hiuksilleen mitä haluavat, parempi vaan että uskaltavat leikata ja värjätä ne haluamallaan tavalla eikä niin, että ap:n kaltaisten pelossa laittavat muutaman raidan ja pitävät polkkatukkaa, koska niin muka kuuluu tehdä, ainakin kun on täyttänyt 30 v.
mulla on vihreä tukka ja lävistyksiä kasvoissa ja olen kaupan kassa.