Ulkomaalainen vieras kysyi onko Kånken-reppu joku koulujen virallinen reppu :D
Vois tosiaan luulla että on osa koulupukua tms., niin yleinen on.
Onko se muuten Ruotsissa yhtä suosittu?
Kommentit (17)
Tuntuu olevan monilla nuorilla naisilla tuota reppua.
Ulkomailla vilahtelee Kånkeneita kyllä myös niin peruskouluilla kuin yliopistoillakin, ei ole siis todellakaan mikään suomalaisten yksinoikeus. Ontuu logiikaa tässä, etteikö tämä ulkomaalainen ole koskaan missään nähnyt Kånkenia kun niitä näkyi Jenkeissä saakka...
Ei vieras sitten huomannut sitä, että koulupukuja ei ole eikä useimmilla sitä konkkeniakaan?
Aamulla katsoin samaa ilmiötä ja havaitsin, että Kånken on noin 20%:lla paikallisista ala-asteikäisistä, jotka sattuivat siinä bussipysäkiltä kohti koulua kävelemään.
En ole koskaan nähnyt (tietääkseni) Kånken-reppua tai kuullut siitä. Paitsi täällä palstalla.
Enpä kiinnitä mitään huomiota oppilaitten reppuihin, ellei ole syytä olettaa, että siellä on teräaseita, tupakkaa, alkoholia tai muuta vastaavaa. Kånken ihan tuntematon brändi, mutta ei mua kiinnosta koululaismuoti muutenkaan.
T. Ope
Itseasiassa näin opiskelijana voin todeta, että monella ulkomailta tulleella kollegalla on konkkeni.
Kånkenissa sama homma kuin Svea pipossa. Ruotsissa joskus muotia ja sit se vihdoi ja viimein ajautuu myös Suomeen. Sama homma ihan kaikessa, puhutaan sitten nilkat paljaana kävelystä tai ananastukasta.
Mun tytär oli saada paskahalvauksen kun ehdotin repuksi konkkenia. Höh!
Kånken on siitä hauska, että sen omistaja perusti erävaateyrityksensä Ruotsissa ties monta vuosikymmentä sitten. Nykyään siitä on joillekin tullut muotia. Varmaan 70v papparainen nykyään vaan hieroo käsiään kun kysyntää löytyy.
Lontoon hipstereilla on konkkeneita niin paljon etta silmia jo sarkee.
Mistas taa ulkomaalainen vieras oli kotoisin? Tynnyrista?
Kånken-hullu syytää avauksen toisensa jälkeen ja kirjoittaa itse kaikki vastauksetkin.
Kukaan normaali ihminen ei kiinnitä mitään huomiota siihen, minkä merkkisiä reppuja kakarat kantavat.
Suurin osa ihmisistä ei edes tiedä, että ne yleensä ovat jotakin "merkkiä" ja että yksi brändi on nimeltään Kånken. En tietäisi minäkään ilman tätä kyseistä hullua, joten hyvin sivistävä paikka tämä palsta.
Jotenkin ei vaan sovi mun tyyliin toi konkkeni. Sori siitä.
Ulkomaalainen ei kysynyt onko "konkeni virallinen reppu". Sinä vain teit tämänkaltaisen aloituksen, kun mielikuvituksessasi tämäntapainen aloitus on hauskanlainen.
On tosi yleinen myös Ruotsissa, tai ainakin oli 5-7 v sitten. Muistan ku niitä mini kånkeneita näki lapsilla skanssenilla siihen tyyliin just että luulin, että ne on päiväkodeista saatu.