Onko sinulla ollut rintasyöpää?
Odottelen omaa näytteenottoa, ja olen etsinyt erilaista tietoa... Kiinnostaisi tietää sairastaneilta suoraan, että oliko oma kasvain/met tunnettavissa (patteja), syvällä rinnassa/pinnalla, isoja pieniä, kovia pehmeitä jne. Miten hoidettiin, ja oliko jotain muita oireita?
Arvostan kovasti jos jaksat vastata, vaikka lyhyesti sitten:)
Kommentit (19)
Ei. Äidilläni on mutta oli hyvälaatuinen siltä osin ettei vaatinut hoitoa. Ei oireillut mutta oli se patti missä ekassa viestissäkin mainittiin.
Itsellä ei, mutta hyvällä ystävälläni todettin n. puoli vuotta sitten.
Oli havainnut kovan pikkuherneen kokoisen kasvaimen itse. Mielenkiintoista, että oli ollut mammografiassa vain kuukausi ennen tätä. Eli ei kovin luotettavaa tutkimusta.
On nyt hoidoissa eli lopputulema ei vielä selvillä. Ikää hänellä on 45 ja syövän muoto on ns. ärhäkkä.
Itselläni myös kaksi sukulaista sairastunut, parantuneetkin jo vuosia sitten. Kumpikin tuntenut itse patin, vaikka mammografia ollut puhdas alle puoli vuotta sitten. Tärkeintä on itse tunnustella.
Äidilläni on yli 20 v sitten, parani. Tunsi patin, sanoi että se oli selkeästi sellainen " ylimääräinen pikku herne, mikä ei kuulu joukkoon", arvasi heti että se on syöpä :(
On, sain diagnoosin 40-vuotiaana. Kova, syvällä oleva liikkumaton pahkura, iho vähän kuopalla samasta kohtaa. Aggressiivinen syöpä, rinnan osapoisto, kainalon imusolmukkeiden poisto. Sädehoito, sytostaatit ja 10 v. hormonihoito.
Vierailija kirjoitti:
On, sain diagnoosin 40-vuotiaana. Kova, syvällä oleva liikkumaton pahkura, iho vähän kuopalla samasta kohtaa. Aggressiivinen syöpä, rinnan osapoisto, kainalon imusolmukkeiden poisto. Sädehoito, sytostaatit ja 10 v. hormonihoito.
10 vuoden hormonihoito? Kuulostaa pitkältä ajalta, mutta liittyy ilmeisesti tuohon aggressiivisuuteen? Kauanko on aikaa toteamisesta, kuinka voit?
Kiitos kaikille vastauksista. Erityisesti kiinnostaisi vielä kuulla, että oliko kasvain "kiinnittynyt" ja syvällä, vai pinnalla/irtonainen tms.
Luumun kokoinen ja muotoinen soikeahko , kipua säteilevä, kova ja kiinteä, ei liikkunut alustasta , kasvoi nopeasti - kova väsymys jatkuvasti -- rintasyöpädiagnoosi.
Vierailija kirjoitti:
Luumun kokoinen ja muotoinen soikeahko , kipua säteilevä, kova ja kiinteä, ei liikkunut alustasta , kasvoi nopeasti - kova väsymys jatkuvasti -- rintasyöpädiagnoosi.
Kiitos vastauksesta. Tuntuu niin yleiseltä nykyään nämä tarinat. Ja vaikka kuinka olisi hyvä 5v ennuste, niin kuka sen sanoo, että kuka selviää ja kuka ei. En osaa edes ajatella mitä se kaikki fyysinen puoli on, kun henkinen pelottaa eniten - kuinka selviän, jos olenkin sairas?
Tällä palstalla kirjoittelee ja viettää muuten aikaa yllättävän monta syöpäpotilasta -- on hyvä palsta ja mielenkiintoisia juttuja.
Terveisiä kohtalontovereille.
Ylipäätään täällä kirjoittaa j lukee valtava määrä ihmisiä, tuppaa vaan menemään vähän läskiksi osa aiheista. Vaikka täällä voisi olla minkälaista juttuseuraa... kaikki on niin piikit pystyssä
ehkä on parenpiaki perjantai-aiheita
Vierailija kirjoitti:
ehkä on parenpiaki perjantai-aiheita
Sunhan ei tarvi osallistua tähän keskusteluun. Ihme kommentti
Vielä muutama päivä paksuneulanäytteeseen
Ei ole. Itseltäni on otettu kyllä neulanäyte, kun tuli sellainen kovettuma rintaan, selvisin säikähdyksellä silloin. Kahdella sukulaisella on ollut, kumpikin tunsi itse sellaisen selkeän hernemäisen patin, kumpikin parantunut.