Mikä siinä on ku pitää parkkeerata viereen vaikka muualla tilaa????
Yritän aina itse jättää auton vaikka kauemmaksi että olisi helpompi laittaa lapset autoon ja samalla suojatakin autoa. Mutta vaikka kuinka kauas jättää niin joku tunkee aina viereen vaikka tyhjiä paikkoja vaikka kuinka paljon!
Onko tämä jotain läheisyydenkaipuuta? Ymmärrään että jos kaikki paikat varattuja niin otetaan se mitä jäljellä, mutta meidän prismassa yleensä 60% paikoista tyhjinä...
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi joskus ihan katsoa mitä siellä parkkipaikalla tapahtuu. Parkkeerata auto ja mennä väijyyn johonkin lähelle. Ottaa videota ja sitten jos joku kolhii niin paikan päälle ja kertomaan että nyt joudut korvaamaan. Todisteetkin löytyy.
Tämä on varmaan ainoa keino siihen että ihmiset oppivat käyttäytymään...
Tallentavasta autokamerasta kuullut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pysäköi kahden ruudut keskelle, se ei ole laitonta. Auto silloinkin pysäköitynä niille osoitetuilla paikoilla. Kovasti mammat täällä uhoaa silti siihen kylkeen pysäköivänsä, mutta ei ne IRL kehtaa. ;)
Onko näin? Jos on niin alan heti tekemään noin
sitten joku potkii auton kylkeen viiltää avaimella tai muuta mukavaa.
Vierailija kirjoitti:
Autot on ajamista varten idiootit aina niihin tulee kolhuja kivistä yms...
Siksi en kaipakaan autooni yhtään ylimääräistä jälkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pysäköi kahden ruudut keskelle, se ei ole laitonta. Auto silloinkin pysäköitynä niille osoitetuilla paikoilla. Kovasti mammat täällä uhoaa silti siihen kylkeen pysäköivänsä, mutta ei ne IRL kehtaa. ;)
Ja aina joku näkee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja aina joku näkee.
Harvemmin kiinni jäävät omaa autoa viilti joku etuloka suojasta takalokaarin viillon poliisit kävi paikalla mutta ei ikinä selvinnyt itse joutui maksu mieheksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mun autoa kolhittiin parkkipaikalla ja ihan ekasks poliisit otti kuvan mun autosta, jotta näkyy, että se oli nätisti viivojen väliin parkkeerattu. Selittivät, että muussa tapauksessa kolhijan vastuu ei olis ollu niin selvä...
Vierailija kirjoitti:
Pieni kiven iskemä vähän eri kuin joku näkyvä lommo tai pidempi naarmu.
Ja kyllä itseä vituttaa kun joku ämmä naarmutti puskurini kun ei osannut ruudusta lähteä vaan koitti ottaa mun keulan mukaan. Usein autopaikkaa valitessa vältän perheautojen viereen parkkeeraamista eli jos näkyy esim lastenistuinta tai lasten kuvioitua aurinkosuojaa ikkunoissa niin en vedä viereen. Valitsen yleensä kalliimpia autoja vierustoveriksi vaikka eihän sitä tiedä mikä kortin saanut siellä isukin autolla ajaa :D
En vaan tajua sitä kateutta mitä joku auto voi aiheuttaa että jopa tahallaan lyödään ovia kylkeen tai naarmutellaan pintoja. Miksi vtussa? Ja vaikka sua ei haittaa romussas pari naarmua niin jotain muuta voi kiinnostaa oma auto. Ja se auto voi olla esim lainallakin ostettu pitkän puurtamisen jälkeen ja pidetään silmäteränä ja palkintona niin sitten joku köyhä vatipää katkerana hajottaa tahallaan? Tekis ite rahaa ja hankkis kalliimman kun se on ihan omasta itestä kii päättääkö mennä minkä palkkatason töihin.
Mutta joo ap:n kysymykseen, kyllä autot näyttävät olevan laumaeläimiä. Paras kyllä joskus kun itsekkin vedin auton syrjempään melko täydellä parkkialueella niin vierusta oli täyttynyt muista meseistä ja audeista :D Ilmeisesti heillä sama idea että syrjään ja kun muutenkin ahdasta niin valitaan ees vastaavia viekkaan.
Minä parkkeeraan lähimpään vapaaseen paikkaan ja onnistun nousemaan autosta kolhimatta naapuria. Oletan muiden ihmisten osaavan saman taidon. Toisaalta autoni on nykyaikana hyvin pieni, mikä tietysti helpottaa asiaa, mutta siitäkin huolimatta seison ajatusteni takana. Olisi hirveää elää maailmassa, jossa lähtökohtaisesti ihmiset eivät kykenisi nousemaan autosta kolhimatta naapuria.
Jos tietää tarvitsevansa enemmän tilaa, kannattaa suosiolla jättää itse se auto kauemmaksi. Esimerkiksi jos siellä Prismassa 60 % paikoista on vapaana, ajamalla takimmaiseen kulmaan voi varmasti vaikuttaa todennäköisyyteen saada viereiseen paikkaan auto. Toinen tapa helpottaa asiaa on peruuttaa ruutuun. Jos naapuri on ajanut keula edellä ja itse peruuttaa, molemmilla on kuljettajan puoli samassa välissä ja sen tilan voi sitten maksimoida molempien eduksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
http://www.vauva.fi/keskustelu/2672648/sina-joka-parkkeeraat-usein-auto…
Tämä asia käytiin jo läpi viikko sitten.
Kuinka paljon sö oikein istut palstalla?
Ai että jos sattui näkemään viikko sitten topikin joka on viestien perusteella jo todettavissa että oli ylhäällä näkyvissä pitkin päivää niin se tarkoittaa että onlukija on koko ajan palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ihan totta. En ikimaailmassa kolhi tahallaan asiallisesti parkkeerattua autoa, mutta ilman tunnusta invapaikalla olevia tai kahteen ruutuun pysäköidyille saattaa tulla tehdyksi kiusaa. Saattaisin esimerkiksi parkkeerata pommini tällaisen tuplapysäköiden auton viereen niin, ettei kuljettajan puolelta ole mahdollista kiivetä autoon.
Ja lisähuomautuksena tuohon kahden ruudun parkkeeraukseen, että se ei toki ole laitonta niin, että poliisi tulisi, mutta se on sakotusperuste. Eli jos lappu tulee ikkunaan, niin se kannattaa maksaa. Sellaiset parkkipaikat, joihin voi esim. kuorma-auton jättää ovat erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kyllä itseä vituttaa kun joku ämmä naarmutti puskurini kun ei osannut ruudusta lähteä vaan koitti ottaa mun keulan mukaan. Usein autopaikkaa valitessa vältän perheautojen viereen parkkeeraamista eli jos näkyy esim lastenistuinta tai lasten kuvioitua aurinkosuojaa ikkunoissa niin en vedä viereen. Valitsen yleensä kalliimpia autoja vierustoveriksi vaikka eihän sitä tiedä mikä kortin saanut siellä isukin autolla ajaa :D
En vaan tajua sitä kateutta mitä joku auto voi aiheuttaa että jopa tahallaan lyödään ovia kylkeen tai naarmutellaan pintoja. Miksi vtussa? Ja vaikka sua ei haittaa romussas pari naarmua niin jotain muuta voi kiinnostaa oma auto. Ja se auto voi olla esim lainallakin ostettu pitkän puurtamisen jälkeen ja pidetään silmäteränä ja palkintona niin sitten joku köyhä vatipää katkerana hajottaa tahallaan? Tekis ite rahaa ja hankkis kalliimman kun se on ihan omasta itestä kii päättääkö mennä minkä palkkatason töihin.Mutta joo ap:n kysymykseen, kyllä autot näyttävät olevan laumaeläimiä. Paras kyllä joskus kun itsekkin vedin auton syrjempään melko täydellä parkkialueella niin vierusta oli täyttynyt muista meseistä ja audeista :D Ilmeisesti heillä sama idea että syrjään ja kun muutenkin ahdasta niin valitaan ees vastaavia viekkaan.
SAATANAN AUTISTI MENE NUSSIMAAN SITÄ AUTOASI JOS NIIN PALJON SITÄ RAKASTAT SAMALLA VOISIT MYÖS HAKEUTUA AMMATTI AUTTAJIEN LUOKSE KUN RAKKAUS METALLIIN ON NOIN KOVA KÖYHÄ PITÄÄ MYÖS OLLA JOS EI OLE VARAA OSTAA UUTTA AUTOA 5 VUODEN VÄLEIN.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vaan tajua sitä kateutta mitä joku auto voi aiheuttaa että jopa tahallaan lyödään ovia kylkeen tai naarmutellaan pintoja. Miksi vtussa? Ja vaikka sua ei haittaa romussas pari naarmua niin jotain muuta voi kiinnostaa oma auto. Ja se auto voi olla esim lainallakin ostettu pitkän puurtamisen jälkeen ja pidetään silmäteränä ja palkintona niin sitten joku köyhä vatipää katkerana hajottaa tahallaan? Tekis ite rahaa ja hankkis kalliimman kun se on ihan omasta itestä kii päättääkö mennä minkä palkkatason töihin.Mutta joo ap:n kysymykseen, kyllä autot näyttävät olevan laumaeläimiä. Paras kyllä joskus kun itsekkin vedin auton syrjempään melko täydellä parkkialueella niin vierusta oli täyttynyt muista meseistä ja audeista :D Ilmeisesti heillä sama idea että syrjään ja kun muutenkin ahdasta niin valitaan ees vastaavia viekkaan.
SAATANAN AUTISTI MENE NUSSIMAAN SITÄ AUTOASI JOS NIIN PALJON SITÄ RAKASTAT SAMALLA VOISIT MYÖS HAKEUTUA AMMATTI AUTTAJIEN LUOKSE KUN RAKKAUS METALLIIN ON NOIN KOVA KÖYHÄ PITÄÄ MYÖS OLLA JOS EI OLE VARAA OSTAA UUTTA AUTOA 5 VUODEN VÄLEIN.
Samaa mieltä kanssasi itse en aja 4-5 vuotta kauenpaa autolla koska vaihto arvo on jo kärsinyt tuossa ajassa sekä nykyään kun ei tehdä ruostesuojausta niin auto rupeaa jo lahoamaan.
Ihan samaa olen monesti ihmetellyt. Minua ei haitta kävellä muutamaa askelta enemmän ja jätän auton yleensä vähän kauemmas. Tarkoituksena myös suojata autoa. Ja muidenkin autoja. Voi sitten ostoskassien kanssa avata ovet kunnolla eikä tarvitse pelätä, että ovi kolahtaa viereiseen autoon. Mutta aina, kun tulen kaupasta niin eikö joku ole pysäköinyt juuri siihen viereiseen ruutuun siitä huolimatta, että vapaita paikkoja on vaikka kuinka paljon.
Itse aina ajan mahdollisimman lähelle toista vaikka parkki paikalla oli muitakin tyhjiä paikkoja ovellani kolhin tahallaan toista autoa samalla jos vituttaa niin avaimella vetelen viirut kylkeen.