Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työttömät ei harrasta koodaamista?

Vierailija
07.10.2016 |

Itse olen ollut jo pitkään työttömänä, mutta olen käyttänyt osan ajasta koodaamiseen. Koodaan pelejä ja teen sovelluksia älypuhelimille.

Oikeastaan viihdyn työttömänä paremmin kun voi tehdä jotain kehittävää. Jos olisin töissä ei aikaa jäisi harrastuksille niin paljoa.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV-mammat, jotka hädintuskin saavat tietokoneen auki, koodaamassa? Joopa joo.

Vierailija
2/21 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastan kyllä mutta aikansa harrasteltua tekisi mieli tehdä jotain oikeasti hyödyllistä päivät. Illat voi sitten vaikka harrastaa. Olisi enemmän rahaakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et koodaa sellaista josta tulisi maailmanmenestys ja sinusta rikas?

Vierailija
4/21 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan 1% tajuaa vittujakaan täällä mistä edes puhut. Tää koodivouhotus Suomessa menee jo överiks. Joka toinen yläasteelainen kooda jo pelejä. Niin varmaan...

Vierailija
5/21 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa koodata.

Vierailija
6/21 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva osaa koodata. Opetella voi toki, mutta sitten sen voisi jo laskea opiskeluksi kun uuden taidon opetteluun kuluisi tunteja päivässä työnhaun sijaan.

Vierailija
7/21 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä koodilla on jos lopputulos on tarpeetonta? Esim todella hyvät pelit nykyaikana on todella harvassa, että niitä jaksaa pelata minuttia pidempään. Mitään Witcher 3 ei yhden miehen tiimillä väännetä kun tarvittaisiin sitä grafiikkaakin.

Vierailija
8/21 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koodista ei makseta ja pitäisi osata vähän muutakin ohjelmointikieltä kuin jotain naurettavaa htmlää ja flash-pelleilyä.

Vierailija
9/21 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä opettelin, itse asiassa inspiroiduin siitä kun täällä siitä oli puhetta, mutta ryssin hyvän työttömyyden kun päädyin opiskelemaan alaa. Ja ne jotka sanovat, että on hyvä ala introvertille voivat haistaa sanonko minkä, pelkkää tiimityötä tiimityön perään. Samapa se, jos töitä saisi joskus tai voisi ryhtyä vaikka yrittäjäksi, mutta saapa nähdä.

Vierailija
10/21 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi AP on työttömänä eikä töissä? Koodareista on huutava pula. Tai siis OSAAVISTA koodareista (ja tämä taisikin olla se vastus omaan kysymykseeni).

Vierailija
11/21 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen harjoitellut koodaamista, netistä löytyy paljon aloittelijoille sopivia harjoituksia. Codeacademyn sivuilla olen itse harjoitellut.

Mutta ei minusta kyllä mitään ammattilaista tule, kunhan huvikseni opettelen.

Vierailija
12/21 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi AP on työttömänä eikä töissä? Koodareista on huutava pula. Tai siis OSAAVISTA koodareista (ja tämä taisikin olla se vastus omaan kysymykseeni).

Ja pitäisi osata ihan niitä oikeita kieliä, eikä pelkästään jotain nettisivujen tekemistä. Niitä ei päivässä opetella. Koodamisen opettelun tulisi alkaa viimeistään yläasteella niillä kunnon ohjelmointi kielillä. SEn jälkeen on jo oikeesti liian myöhäistä.

Vierailija
13/21 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun joku opettaisi alusta pitäen ja aina ammattimaisuuteen asti.

Vierailija
14/21 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei työttömät listi eliittiä?

Vierailija
15/21 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi harrastelijakoodarit eivät harrasta teatteritoimintaa tai pidä aina edes kotiaan siistinä? Miksi ap kysyy tyhmiä? Onko se syy, ettei koodaaminen ole ammatti?

Vierailija
16/21 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja pitäisi osata ihan niitä oikeita kieliä, eikä pelkästään jotain nettisivujen tekemistä. Niitä ei päivässä opetella. Koodamisen opettelun tulisi alkaa viimeistään yläasteella niillä kunnon ohjelmointi kielillä. SEn jälkeen on jo oikeesti liian myöhäistä.

Höpö höpö. Tiedän monta kovan tason koodaria, jotka opettelivat (eli kouluttautuivat) vasta aikuisena alanvaihdon myötä ja ilman aiempaa kokemusta. Tuntuu, että se on enemmän taipumuksista kiinni, jotkut tajuaa ja jotkut ei, sama kun jotkut ovat lahjakkaita matikassa ja toiset piirtämisessä ja toiset kai sitten osaavat ajatella loogisesti ja hahmottaa koodia paremmin. Mutta helvetisti enemmän työtä se oppiminen varmasti vaatii mitä vanhemmaksi tulee.

Vierailija
17/21 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

<html>

<bold>

terve

</bold>

</html>

No niin, nyt on tämä mamma harrastanut koodaamista. Et voi enää valittaa!

Vierailija
18/21 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mä mieluummin leivon ruisleipää juuresta.

Vierailija
19/21 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan kuuden eri mikrokontrollerin komentokannan/koodauksen niin assemblerilla kuin laitteistonläheisellä C:llä, ns normiC:tä, C++, Javaa, Pythonia, C#:i, tehnyt tuota jo 12-vuotiaasta asti (nyt +40). Silti en ole varsinaisesti koskaan koodannut työkseni, lukenut kyllä toisten tekemää koodia ja sanonut "tossa bugi, korjaa koska logiikka päin arschea ja aiheuttaa pitkässä ketjussa sitä sun tätä..." - ns kokonaisjärjestelmäosaamisesta nääs maksettiin enemmän kuin peruskoodauksesta.

Nyt olen saanut tarpeeksi softahommista tai mihinkään siihen liittyvästä, siksi en halua sotkeutua tuohon enää edes harrastusmielessä vaikka duunin takaisikin. Suunnitelmissa paljon mielenkiintoisempia hommia kuin koodinysväys.

Siksi siis en koodaa, toivottavasti en koskaan enää.

Vierailija
20/21 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

3d-animointi on mukavampaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän