Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis ihan oikeasti, kuka lähtee noihin provisiopalkkatöihin??

Vierailija
07.10.2016 |

Jos haluaa toimia yrittäjänä, niin silloin perustaa itse oman yrityksen, jolloin ne tulot saa kokonaan itselle. Tuohan siis on käytännössä kuin yrittäjänä olisi, mutta ei kuitenkaan ole.
Eihän tuollaisella tulolla uskalla edes asuntolainaa ottaa ja saako sellaista edes?

Tulipahan vain taas mieleen, kun työkkäri yrittää värvätä työttömiä myyntityöhön, jossa vain provisiopalkkaus. Kuka haluaa, kuka nykypäivänä edes uskaltaa?? Lailla pitäis kieltää tuollainen palkkatyyli!

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisään vielä sen, että tuollaisessa työssähän tekee hirveän paljon ilmaista työtä, kun palkka tulee vain myynnistä. Esim. asunnonvälittäjät. Ihan ilmaista työtä tehnyt, ilmaiseksi kuluttanut elämänsä tunteja,  jos ei myytyä saa!

Vierailija
2/15 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työntekijällä on pohja+provisio. Kyseessä ei ole myyntityö ja töitä löytyy. Pääsee ihan normaaleille tuloille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin pitäisikin kieltää pelkästään provisiopalkattu työ.

Vierailija
4/15 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän työntekijällä on pohja+provisio. Kyseessä ei ole myyntityö ja töitä löytyy. Pääsee ihan normaaleille tuloille.

Nykyään onneksi näkee jo usein tuollaista, että on pohja+provisio. Se onkin hyvä, mutta pelkkä provisio on ihan hanurista.

ap.

Vierailija
5/15 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä joku, joka ei esim. puolison tulojen takia ei saa mitään tukia?

Vierailija
6/15 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sellaista tilannetta nykypäivänä enää ole. Vielä joku vuosi sitten puolison tulot vaikutti työmarkkinatukeen, mutta ei enää.

ap.

Vierailija
7/15 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provisiopalkkausta on monenlaista. Kaupan alalla esimerkiksi maksetaan vähintään takuupalkka, joka perustuu kaupan alan peruspalkkoihin. Provisiolla on mahdollisuus vain tienata enemmän. Itse en moisesta mahdollisuudesta kieltäytyisi.

Vierailija
8/15 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä me opiskelijat? Tuo on meille oivallista työtä, josta saa vähän tuloja kuitenkaan menettämättä opintotukea, joka ei yksin elätä.

Vierailija
9/15 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aiemmassa elämässäni yli 5 vuotta pelkällä provisiopalkalla osa-aikaisesti töissä ja sain käteen yli 3000 e joka kuukausi. Nykyisellä koulutuksellani tulen tuskin enää koskaan yltämään samaan.

Vierailija
10/15 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä me opiskelijat? Tuo on meille oivallista työtä, josta saa vähän tuloja kuitenkaan menettämättä opintotukea, joka ei yksin elätä.

Mut sähän hukkaat kallisarvoista opiskeluaikaa, kun jos et saa myytyä ja palkkaa ei tulekaan. Olet illat juossut töissä, mutta sori Anne, no money!

Varmaan joskus nousukaudella saattoi hyvinkin olla varmaa tulot, mutta ei ihmiset tänä päivänä voi ostaa niin paljoa enää. Vaikeampaa on myyminen.

No, kai niitä riskinottajia aina löytyy ja tuollaiseen työhön rupeaa.

Vierailija
11/15 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän olen myyntityötä tehnyt pelkällä provisiolla yli 7 vuotta.

Paljon nähnyt kokeilijoita ja yleensä kun tulee pelko että mitä jos ei saa myytyä niin tekee itselleen esteen omaan ajatusmaailmaan. Sen jälkeen moni lopettaa.

Aina ennen myyntiedustajan tehtäviä olin rakennuksilla hanttihommissa josta jäi n.1600-2000€ käteen.

Myyntiedustajana 3000-6000käteen.

Ja lomailua paljon enemmän.

Ainoa harmitus että miksen aloittanut aikaisemmin?

Janne 45

Vierailija
12/15 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sellaista tilannetta nykypäivänä enää ole. Vielä joku vuosi sitten puolison tulot vaikutti työmarkkinatukeen, mutta ei enää.

ap.

Jos puoliso on yrittäjä.

Tai jos on itse yrityksen osaomistaja.

Jos yritys tuottaa vaikkapa 30 000€ voittoa vuodessa ja käytännössä työllistää vain yhden henkilön.

Puoliso ei saa miltään luukulta rahaa.

Vierailija
13/15 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen myyjänä, sain valita palkkamuodoksi pohja+provisio tai pelkkä provisio.

Valitsin pelkän provision.

15 vuoden uran aikana kehnoin vuosi oli 2008, jolloin bruttotulot jäi alle sataan tonniin.

Tietty jos on tottunut loisimaan ja olemaan tekemättä mitään saadakseen sen vakion pari tonnia kuussa, niin mikäs siinä...

Vierailija
14/15 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjapalkka on ja kyllä sitä provisiotakin yleensä saa, paitsi jos sattuu olemaan sairaana, jolloin maksetaan sairausajan palkka sairauspäiviltä ja se tulee keskituntiansion mukaan eli on huomioitu aiemmat provikat.

Myyntityössä. Ja sellainen keskinkertainen, keskimääräisesti tienaava, vuosia jo ollut hommassa

Vierailija
15/15 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuin rupeisit yrittäjäksi?

Okei, hankipa kaikki se yrityksen infra ympärillesi, laitteista, varastosta, sidosryhmistä, jakelukanavista yms itsellesi, luonnollisesti ilmaiseksi ja huomisaamuksi toimitettuna ja ala hommiin.

Jos se kerta on niin helppoa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän