Mikä on yh-tuki jota
moni kertoo saavansa? Siis jos eroaa niin saa siitä hyvästä jonkinlaista tukea? Maksaako sitä Kela vai sosiaalitoimistot? Kelan sivuilla ei ainakaan ole mainintaa yksinhuoltajatuesta tai sitten en vain löytänyt. Kuntien sivut niin erilaisia ja sekavia etten rupea tarkistamaan. Oman kotikaupunkini sivuilla yh-tuesta ei ole mainintaa mutta eipä siellä toisaalta ole kerrottu kovin monesta muustakaan sossutuesta.
Kommentit (27)
No toimeentulotukeenkin tulee pieni korotus. Yksinhuoltajan ttt on isompi kuin kahden aikuisen perheessä aikuisille maksettava osuus.
Asumistuessakin huomioidaan erilailla se, jos perheessä on kahden aikuisen sijaan vain yksi aikuinen. Pienistä puroista kasvaakin suuri virta....
Niin paljon olen itse saanut kuulla "kaikki yksinhuoltajien tuet"-aiheisia puheita etten yhtään ihmettele vaikka joku tosissaan luulisi sellaisia maksettavan.
t. Yh
Tavallaan myönnän olevani tyhmä, kun valitsin huonon isän lapsilleni. Ihminen tekee kuitenkin virheitä ja se on annettava anteeksi itselle ja muille. Talousasiat sen sijaan hallitsen ja pakkokin on, kun ex-mies ei maksa mitään. Eli yh-korotus tulee lapsilisään ja saan elatustuen Kelalta, koska isä ei maksa mitään. Nämä ovat kuitenkin hyvin pieniä, eivätkä kata kuluista kuin pienen osan. Taloudellisessa mielessä en siis avioeroa suosittele. Mikäli mies on huono, ero kannattaa kuitenkin. Psyykkisessä, emotionaalisessa ja henkisessä mielessä se on hyvä lapsille ja sinulle. Kaikkea ei voi mitata rahassa.
Yksinhuoltajat saavat sossutukia paljon helpommin kuin normaalit perheet.
Vierailija kirjoitti:
Yksinhuoltajat saavat sossutukia paljon helpommin kuin normaalit perheet.
Voivoi. Minä olen kasvattanut 2 lastani monet vuodet yksinhuoltajana. Ihan NORMAALI perhe ollaan ja hyvin menee.. Isäkin heillä on. Sossuun en ole tutustunut. Yh-korotuksen heistä saan, siinä kaikki. Ja se on aika pieni suhteessa siihen, että yhden vanhemman kukkarolla ja ajalla pyörittää koko kotia.
Luuletko, että yksinhuoltajia teidän luulemiset kiinnostaa? Nehän tyhmiä ovat, jotka luulevat tuollaisen tuen edes olevan olemassa.