Jatkuva sairastaminen tuhoaa elämäni
Siis perheessä on kaksi päiväkoti-ikäistä lasta ja suurin osa flunssista ja muista pöpöistä tarttuu minuunkin. Tässä on sairastettu aina syyskuun alusta toukokuun loppuun lähes tauotta ja kuitenkin töitäkin pitää tehdä normaalin työviikon verran. Ja kunnossakin pitäisi pysyä, mutten enää voi harrastaa liikuntaa/salia/juoksua jne., sillä olen jatkuvasti flunssassa, kuumeessa tai jonkin jälkitaudin kourissa. Olen muuten hoikka, mutta ois kiva saada harrastaa ja olla terveenä joskus töissä. Olisiko ideoita, miten tästä pääsisi?
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Millaisia keinoja teillä on käytössä? Maitohappobakteerit? Pesettekö kaikki hyvin käsiä? Aina kotiin tullessa ja ruokapöytään käydessä esim.?
Niin ja syötkö ja nukutko tarpeeksi?
Vierailija kirjoitti:
Millaisia keinoja teillä on käytössä? Maitohappobakteerit? Pesettekö kaikki hyvin käsiä? Aina kotiin tullessa ja ruokapöytään käydessä esim.?
Maitohappobakteerit on käytössä ja pestään käsiä kotiin tullessa ja ennen syömistä. Tosin mieheni lipsuu siitä jonkin verran. Tosin lapset taitavat saada flunssansa jo päiväkodissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja syötkö ja nukutko tarpeeksi?
Syön ja nukun kohtalaisesti. Tosin parisuhde on todella stressaava muuten. Sinkkuaikoina olin korkeintaan kerran vuodessa flunssassa.
Siis kauanko tuo on nyt kestänyt? Yleensähän paerhe sairaastaa ensimmäisen vuoden siitä kun eka lapsi menee päiväkotiin. Sen jälkeen kehittyy vastustuskyky.
Jos teillä on mennyt jo pitempään ja joka talvi sairastat, sun kannattaa miettiä elintapojasi. Nukutko tarpeeksi? Syötkö riittävän monipuolisesti? Liikutko järkevästi vai oletko joko sohvaperuna tai yritätkö liikaa yksipuolista liikuntaa tai kenties liikutko sairaana jolloin et parane missään välissä oikeasti? Siivotaanko teillä liikaa tai liian vähän? Annathan itsesi törmätä luonnollisiin bakteeeihin tarpeeksi usein (ei pelkästään ne maitohappobakteeritvaan muutenkin)
Sokeriset tuotteet pois ja suoliston mikrobit kuntoon. Vitskuja, lämpimiä kasviksia, kikherneitä koko perheelle. Käsien pesun kertaus.