Hyviä kokemuksia TE-toimistosta?
Onko sellaisia? Vai onko TE-toimiston tarkoitus lähinnä työttömien kyykyttäminen ja elämän hankaloittaminen?
Kommentit (9)
Minä olen ollut pian vuoden asiakkaana. Ei moitteen sanaa. Ihmiset ovat olleet mukavia ja olen aina saanut kaiken tarvitsemani nopeasti.
Mä sain vuonna 2003 työkkärin hömppäkurssin työharjoittelun kautta työpaikan, jossa olen edelleen.
Olen saanut olla rauhassa ilman painostusta töihin kohta kaksi vuotta.
Sen ainoan kerran kun olen TE-toimistossa käynyt, sain mukaani yhden firman yhteystiedot, soitin sinne ja olin heillä vakkaritöissä 2v, sitten lähdin opiskelemaan.
Työkkärin kurssi poiki mulle kaikki työvuodet, joita olen töissä ollut. Jopa yli 50-vuotiaana kelpaan avoimille työmarkkinoille, josta olen saanut työn, jota varten siis kurssin kävin.
Mulla ei ole koskaan ollut ongelmia työkkärin kanssan. Olen nyt ollut 2,5 vuotta työtön ja kävin 2 kerttaa toimistolla (kerran pyynnöstä ja kerran omasta tahosta). Muuten jättivät mun ihan rauhaan ja en koskaan kuule mitään sieltä. Olen 33v, terve, hyvin koulutettu ja osaan heidän mielestä hoittaa työnhauan ihan yksin. Osaisin kyllä mutta en edes hae... :-D
Sain työttömystuella opiskelun. Kitos TE-tomisto.
Vierailija kirjoitti:
Sain työttömystuella opiskelun. Kitos TE-tomisto.
Minä myös saan opiskella uutta ammattia. Ilman työkkäriä en olisi löytänyt omaan alaani (ammatinvalintapsykologilla työkkärissä kävin) enkä ilman työttömyysturvaa olisi lähtenyt opiskelemaan.
Eipä niitä taida olla :D Hieman yllättäen mulla ei ole ollut Kelaan liittyen koskaan mitään valittamista. Työkkäri käsitteli yhtä selvitystäni kaksi kuukautta!!!! Kelalla asiat ovat hoituneet max. viikossa.