LA toukokuu 2017
Heippa! Onko meitä muita vielä jotka ois plussannu ja laskettu aika ois toukokuussa 2017. Olis kiva saada samankaltainen keskustelu kuin 2016 vauvaryhmissä ja tietysti voidaan tehdä facebook ryhmäkin. 😊 itse olen 22 vuotias ja mies on 23. Ollaan puoltoistavuotta yritetty ja nyt tärppäs ku ei enää yritettykkää 😂 Tänään tasan 6+0 eli 7 viikkoo. Laskettu aika on 31.5, voi hyvin olla et venyy kesäkuullekkkin mut sen näkee sit sillon 😊
Kommentit (12)
Oii, onneks olkoon pienestä ylläripylläristä. Tosi vaikee laskee raskausiikkoja ilman et tietää millon menkat tuli viimeks, mut kyllähän se sit ultrassa lasketaan siitä kuinka vanha pikkukaveri on 😊 No sulla oli nopeeta eka neuvola, mulla on vasta rv 10 jonne tuntuu et on vielä pitkä aika. Millanen sun olo on nyt ollut? Oireita tms? 😊
Oireita on ollut joo, pahoinvointi päälimmäisenä ollu nyt parisen viikkoa. Semmoinen mukava ympärivuorokautinen, eikä todellakaan mikään aamupahoinvointi. Edellisessä raskaudessa pahoinvointi kesti kuusi viikkoa, joten jos nyt menee samoin, niin kolmasosa lusittu :/ Eli ikuisuus jäljellä...
Mitenkä sinulla, onko jo kaikkia kivoja oireita painolastina? Sulla osuu eka ultra sitten jo tosi pian neuvolakäynnin jälkeen. Muistelen, että mulla oli viimeksikin eka neuvola rv8 ja sieltä sai lähetteen ultraan, ja tuntui että sitä ultraa sai sillon odottaa tosi kauan. En ole ottanut selvää, että miten nää neuvolat menee tokalla kierroksella, vissiin niitä on vähän harvemmin. Viimeksi toka käynti taisi olla vasta joskus rv16.
Voi ei no mulla on taas täysin päinvastaiset oireet. Nimittäin en kärsi minkäänlaisesta pahoinvoinnista ollenkaan. Toisaalta olen iloinen että olen säästynyt, mutta toisaalta se muistuttaisi masuasukin olemassaolosta. Mutta hyvä näin, voihan se pahoinvointi vielä yllättää. Toivon todella että pahoinvointisi ei olisi yhtä paha kuin viime raskaudessa ja kestäisi vähemmän aikaa. Pystyisit paremmin nauttimaan raskaudesta. Ne oireet mitä mulla on ollut kokoajan ja heti kun on tullut raskaaks niin tissien arkuus, menkkamaiset jomotukset ja pirullinen ummetus. Ja näillä oireilla mä lohduttaudun et masussa todella asuis joku pieni ❤
Mä oon vähän jo suunnitellut et jos saatas ultra ennen isänpäivää, niin kerrottas isänpäivänä lähimmäisille ku sillon ois rv12. Saas nähä. Todella kyllä jännittää kertoa kun aina voi tapahtua jotain ikävää vaikka 12 viikkoo odottaakin. Siskolle jouduin eilen kertomaan kun halusi viihteelle enkä sit viitsinyt ruveta valehtelemaan mitään/keksinyt hyvää selitystä. Oli todella onnellinen puolestamme ja onnittelut teki raskaudesta jotenkin realista, vielä tää raskaus on aika absurdi 😊
Heiii! Täällä kans yks jolla laskettuaika 3.5.2017! :) Ikää miulla 20v ja miehellä 23v.
Kahden keskenmenon jälkeen ajateltiin, että laitetaan vauvahaaveet vähäksi aikaa syrjään, mutta toisin kävi.
Nyt siis ollaan menty jo reilusti yli viikkojen, missä viimeksi keskenmenot ovat tapahtuneet, että kohta voi jo varmaan huokaista helpotuksesta. :)
Mulla oli oireita ennen plussaa kovastikin mut --> rv7 ne loppui ku seinään ja ajattelin, että taas tuli keskenmeno. MUTTA, viimeviikolla kävin ultrassa ja siellä se pikkuinen uiskenteli ja jumppas kovasti. :D
Sydänäänetkin kuului tasaisen vahvana jumpsutuksena, olihan se hämmentävää..
Perjantaina meillä oliskin sit jo meno np ultraan.. :o
Mukava kun tulit mukaan! Ikävä kuulla ikävistä kokemuksistanne. Toivottavasti nyt näin kliseisesti sanottuna 'kolmas kerta toden sanoo' 😊 Kuinka pitkällä oot nyt? Oi, mä en edes malta oottaa et pääse ultraan ja ensikertaa näkemään pikkutyypin ja kuulemaan sydänäänet. Siinä vaiheessa kyllä kaikki konkretisoituu! 😊 Mä oon itekki tosi vainoharhanen keskenmenon kanssa ja heti kuvittelemassa sitä pahinta... Yks päivä oli niin, ettei ollut ollenkaan tissikipua ja olin tottakai googlettamassa tietoa aiheesta ja aivan paniikissa. Seuraavana aamuna kipu oli takaisin ja miten ihminen voikaan olla niin onnellinen kivusta?! 😂 Nyt en murehdi enää, oon raskaana niin kauan kuin toisin todistetaan 😊 Tuu heti kertomaan miten meni ultra. Miten teillä molemmilla miehet on osana raskautta vai onko vielä mitenkään? 😊
Heippa! Täällä kanssa laskettu aika toukokuussa 2017 (20.5.) 8+6
Raskaus tuli täysin yllätyksenä enkä olisi osannut epäillä mitään ilman tätä kamalaa pahoinvointia, on siis aamulla pvällä illalla yöllä...KOKOAJAN. Kierrot olleet aina mulla epäsäännölliset niin en menkkojen puuttumisestakaan ottanut huolta. Luulin vain että oon tulossa kipeeksi ja menkat alkamassa kun samanlaisia oireita, naama kukkii, maha turvottaa, rintoja aristaa, väsyttää itkettää ja kiukuttaa :D
Pari viikkoa sitten huolestuin ku aamukahvikaan ei enää uponnut ja sen hajukin oksetti, aattelin tehdä testin varuiks... ja vielä kolme lisää... Vahvat tuplaviivat siellä sit oli.
Eka neuvola oli viime ma ja nyt kovasti oottelen aikaa ultraan, tuntuu vielä niin epätodelliselta tämä!
Olen 26v. ja mies 35. Minulla ei ole ennestään lapsia mut miehellä pieni poika. Mies on ollut ihan innoissaan mahdollisesta uudesta tulokkaasta mutta itsellä tuntemukset vaihdellu vuoristorataa ilosta pelkoon.
Kivaa kun rupeatte ilmestymään tänne! 😊 Toivottavasti sinunkin hemppu pahoinvointisi helpottuisi. Kuulostaa oireesi melkein niinkuin omasta kehosta otettuna 😂 Meillä ollaan miehen kansss todella iloisia tulokkaasta mutta pelko ja jännitys kulkee käsikädessä. Pelko siitä että vauvalla ei ole kaikki kunnossa, pelko keskenmenosta ja pelko ja jännitys raskauden edetessä synnytykseen. Jaiks! En ees haluu ajatella vielä niin pitkälle! Viiko kerrallaan niin hyvä! Hemppu tuu säki kertoo ultrasta sit ku siellä käyt. Miten sulla se neuvola meni? Kuunneltiinko mahd. Sydänääniä? Ois niin ihana kuulla ❤ Mä myös tein testin vasta kun menkat yli viikon myöhässä ja kyllä piirtyi testiin selkeet kaks punasta kirkasta viivaa, ettei ollu epäillystäkään raskaudesta. Ja heti sen perään tein clearbluen digitaalisen testin ja raskaana 3+ kuinka hämillään ja onnellinen voikaan olla. Oon uskonut etten mä koskaan plussaa tikkuun saa. Mies makoili sängyllä puolinukkuvana kun odotti mua vessasta, niin voitte kuvitella kuinka sen kesti vähän aikaa tajuta että raskaana täs ollaan. 😂 Sen jälkeen en oo sit saanu kantaa ruokakasseja (mies kyl yleensäkki kantaa ne, mut nyt se tosi tärkeä tehtävä hälle) mutta ihanan mukana tuo mies on. Joka yö pusu masulle ja natinatit 😍 Raskaus on kyllä pitkään hänellekki abstrakti asia, niiku miehille yleensäkki. Mutta viim. Synnytyksessä kaikki konkretisoituu, etenki noille meijän miehille. Miten teijän plussauspäivä sujui? 😊
Tein ihan samalla tavalla Sarikoo, eka "viiva testit" ja sitten clearblue ja 3+ kans tuli. Juoksin makkariin tikku kädes herättää mies :D
Eka kerta neuvolassa meni hyvin, oli tosi mukava terkkari. Käytiin läpi lomaketta jonka olin täyttänyt valmiiksi, oma terveydentila, ruokailutottumukset, liikunta ym. Vähän kyseltiin myös miehestä, meidän suhteesta ja hänen mahdollisista sairauksista ja sitten tuli paljon raskausajan ohjeita, nippu kaikenlaisia papereita ja vihkosia, katsottiin verenpaine ja punnittiin. Ei muuten kuunneltu sydänääniä, täytyypä kysyä ensi kerralla. Se olis ollut ihan mahtavaa!
Sain myös valita minne menen ultraan ja siitä paikasta tulee sitten automaattisesti mun synnytyssairaala, mutta voi vaihtaa tarvittaessa. (ja jos on tilaa) En ollut perehtynyt synnäreihin ollenkaan etukäteen ja siinä äkkiseltään valitsin kättärin. Terkkari kehui sitä kodikkaaksi ja sanoi että NK on remontissa mutta paras riskisynnyttäjille ja teho-osasto samassa, Jorvista ei puhuttu kun asun Hki ja sinne on pisin matka täältä meiltä. Omallä äidillä kokemuksia Jorvista ja kättäristä, sanoi että molemmat oli hänestä hyviä :)
Hassua että joutuu jo tässä vaiheessa miettiä tälläsiä vaikkei lääkäri/hoitaja ole edes vahvistanut raskautta. Kyselin kyllä terv.keskuksesta päästä tutkimuksiin heti kun olin tehnyt testit mutta ainakin omalla kohdalla menee nyt neuvolan kautta kaikki ja ultraa saa odotella vielä väh. 2viikkoa.
Onko teillä jo synnäri tiedossa?
Täällä oli synnytysosasto mut suljettiin vuos kaks sitten. Olen pettynyt. Joten meillä automaattisesti näin pienellä paikkakunnalla ultra tehdään äitiyspoliklinikalla ja neuvola onneks on myös paikkakunnalla! Ja synnytys sitten tapahtuu 40 km päässä toisessa kaupungissa. Miten sitä osaa lähteä ajoissa synnyttämään, etenkin kun pitäisi huomioida 30 min ajomatka, tai taitaa se olla lyhyempi jos mieheltä kysytään 😂 mut kuitenkin.. Olkaa iloisia jotka saatte synnyttää paikkakunnallanne. Mutta ilmottelen lisää kun saan selville jotain 😊
Moikka.
Täällä kanssa laskettu aika osunee toukokuulle. Olen 29v ja yksi lapsi löytyy ennestään, ikäeroa tulee n. 2v8kk. Itse olen tästä raskaudesta vähän ulalla, ei varsinaisesti yritetty vauvaa, enkä muista viimeisten kuukautisten tarkkaa alkamispäivää. Joskus elokuussa... laskettu aika osuu varmaan 20.5 tienoille. Eli mitä se nyt sit tekis, 7+4? Ensi viikolla on eka neuvola, kai siellä joku LA arvotaan :D ylipäänsä en ole ehtinyt yhtään ajatella tätä raskautta samalla tavalla kuin ekaa. Tää se toisen lapsen osa taitaa olla alusta asti...