Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eri ruokavaliot samassa perheessä

Vierailija
04.10.2016 |

Kun vanhemmat noudattavat kumpikin omaansa ruokavaliota, niin miten on lasten laita?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä ja mies syödään eri tavoin. Lapset saavat valita syömisensä ihan itse. Kaikille riittää ruokaa.

Vierailija
2/12 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on erilaisia ruokavaliota perheessä neljä kappaletta, johtuen allergioista. En näe asiassa mitään ongelmaa, joskus meillä tehdään ruokaa jota kaikki pystyvät syömään, joskus ruuasta on kaksi tai kolme eri versiota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset saa valitamitä syö, jos ei kyse allergioista tms?

Vierailija
4/12 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset saa valitamitä syö, jos ei kyse allergioista tms?

Lapset ovat kyllä aika fiksuja ruokavalinnoissa, jos heille annetaan siihen mahdollisuus. Jos on allergioita, lapsi kyllä osaa jättää allergisoivat ruuat syömättä. Toki on hyvä allergiatapauksissa vanhemman "varmistaa" valinta. Lapset kyllä harvoin erehtyvät.

Vierailija
5/12 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyäänhän lapset saa syödä mitä paskaa tahansa, koska niille ei "kelpaa" normiruoka. Lapset kasvattaa aikuisia ja tulokset alkaa jo olla nähtävissä, kun hyvin käyttäytyvä muksu on lähinnä harvinaisuus.

Vierailija
6/12 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun vanhemmat noudattavat kumpikin omaansa ruokavaliota, niin miten on lasten laita?

Olen gluteeniton vegaani ja mieheni moniallerginen sekasyöjä. Mies ei usko että vegaaniruokavalio sopii kasvaville lapsille, vaikka olen kuinka selittänyt että se on parasta mahdollista. Siksi ollaan päädytty sellaiseen kompromissiin, että lapset syö kotona vuoroviikoin kummankin vanhemman ruokaa.

Vierailija
7/12 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaan kannattaa tehä miten helpoimmaksi kokee. 

Itse kun olin lapsi niin vanhemmat yleensä teki lähes aina ruuat mun takiani gluteenittomana koko perheelle. Oli helpointa niin, eikä vääntää kahta eri ruokaa.

Vain sellasia kalliimpia (mitä muutenkin lapsena inhosin, kuten makaroni) tehtiin erikseen niin että muulle perheelle normiruokaa ja mulle jotain omaa. Kun just joku makaroni gluteenittomana koko perheelle olisi ollut aika hintavaa lystiä jo.

Mutta tavote oli yleisesti että saisi tehtyä yhtä ruokaa koko perheelle.

Vierailija
8/12 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen gluteeniton vegaani ja mieheni moniallerginen sekasyöjä. Mies ei usko että vegaaniruokavalio sopii kasvaville lapsille, vaikka olen kuinka selittänyt että se on parasta mahdollista. Siksi ollaan päädytty sellaiseen kompromissiin, että lapset syö kotona vuoroviikoin kummankin vanhemman ruokaa.

Johtuuko viestin saamat miinukset ruokavalioiden vuorottelusysteemistä vai vegaaniudesta?

Vierailija
9/12 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johtuuko viestin saamat miinukset ruokavalioiden vuorottelusysteemistä vai vegaaniudesta?

Siitä että vegaanius olisi parasta mahdollista.

Vierailija
10/12 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä että vegaanius olisi parasta mahdollista.

Joo, ei todellakaan ole. Pienten lasten kasvattaminen vegaaneiksi on edesvastuutonta.

Vierailija
11/12 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä en syö lihaa, mies syö. Tehdään paljon kasvisruokaa, se sopii ja maistuu kaikille.

Kun on liharuokaa (arviolta joka toinen-joka kolmas päivä), tehdään yleensä liha-ja kasvisversio tai muun ruoan lisäksi lihaa, silloin saa lapset ottaa sitä(kin) tietenkin, eli annetaan valita. On toiminut hyvin.

Vierailija
12/12 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teinä antaisin kuitenkin lasten itse valita, mitä syövät. Lapset ovat yllättävän järkeviä valinnoissaan, jos niihin ei väkisin puutu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän