En jaksa siskoni juttuja!
Hän on kuudenkymmenen, lapsia ei ole.
Hän arvostelee ihan koko ajan ja näkemykset lapsiperheen elämästä on 50-luvulta. Ei tajua sitä, että nykyään ei vaan joka paikassa ole hyvää lähikoulua, vaan on pakko hakeutua muualle, jotta saisi lapsilleen ehjän koulupolun. Jaksaa väittää, että viikon kesäloma Kreikassa on ökyilyä. Vaatii että kaiken ruoan pitää aina olla täysin kotitekoista. Ja että työelämän raadollisuus on ihan vaan päässäni. Vaikka minulla on työpaikalla yt-neuvottelut olleet päällä 15 vuotta. Hänestä minun potäisi vain mennä sanelemaan ehtoni... asumiskäsitykset on oudot. Perhe kuulemma mahtuu yksiöön. Ja teininkin voi ihan hyvin vaatettaa itsetehdyillä tai Tokmannin vaatteilla.
En jaksa!
Kommentit (18)
Mitä jaksamista tuossa on? Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
Miksei teiniä voi vaatettaa itsetehdyillä tai Tokmannin vaatteilla?
MInkäikäinen itse olet, jos siskosi on kuudenkymmenen?
Vierailija kirjoitti:
45, vaan oliko se tässä se olennaisin pointti?
Teinit ei tod kyll kulje äidin tekemissä vaatteissa. Ei kulkenut tämä siskokaan aikoinaan.
Vierailija kirjoitti:
Hän jauhaa ja jauhaa niitä näkemyksiään. Sekaantuu ihan kaikkeen ja käynnistää sukuun parjauskampanja , jos ei saa tahtoaan läpi. Jauhaa ja junttaa. Jauhaa ja jauhaa. Kun ei ole sitä omaa elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teinit ei tod kyll kulje äidin tekemissä vaatteissa. Ei kulkenut tämä siskokaan aikoinaan.
Ne kulkee missä vanhemmat päättää. Jotkut teinit jopa tekee itse niitä vaatteita, huuuuiii.
Vierailija kirjoitti:
Teineille vaatteet ovat tärkeitä. Joissain tapauksissa jopa kiusataan, jos on kamalat vaatteet. Toki itsetekemällä saisi juuri parhaiten sopivat, mutta kaikki eivät osaa. Toiseksi, itsekään en ole Tokmannilta löytänyt itselleni sopivia vaatteita. Eikä laatu ole kummoinen ainakaan lasten vaatteissa.
N. 27
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teineille vaatteet ovat tärkeitä. Joissain tapauksissa jopa kiusataan, jos on kamalat vaatteet. Toki itsetekemällä saisi juuri parhaiten sopivat, mutta kaikki eivät osaa. Toiseksi, itsekään en ole Tokmannilta löytänyt itselleni sopivia vaatteita. Eikä laatu ole kummoinen ainakaan lasten vaatteissa.
N. 27
Koska henkkamaukalla, mistä teinit tykkäävät ostaa, se laatu onkin huippuhyvä.
Mutta asiasta, voiko siskon kanssa keskustella tästä tai mistään asiasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne kulkee missä vanhemmat päättää. Jotkut teinit jopa tekee itse niitä vaatteita, huuuuiii.
No ei kulje, ei ole tämä siskokaan kulkwnut. Omatekemät on eri juttu. Ja pointti on se että jos kuuskymppinen täti ostaa keneltäkään kysymättä Tokmanniltq kaamean rievun, en tod ala pakottaa lastani käyttämään sitä. Ja täti siis ostaa liian pieniä, liian paljastavia bling bling -ilotyttökuteita.
Ei ole pakko olla siskon kanssa tekemisissä ellei tahdo. Mikään laki ei pakota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän jauhaa ja jauhaa niitä näkemyksiään. Sekaantuu ihan kaikkeen ja käynnistää sukuun parjauskampanja , jos ei saa tahtoaan läpi. Jauhaa ja junttaa. Jauhaa ja jauhaa. Kun ei ole sitä omaa elämää.
Mun sisko se levittää ympäri sukua ja tuttuja tietoa että meillä on rahaa millä mällätä kun ei voi ymmärtää sitä että heillä on 4lasta meillä 0, joten kaikki se raha mikä heillä menee lapsiin jää meillä lapaan. Syyllistää kun matkustamme jonkin verran ja ostamme hieman parempaa tavaraa etc. Pohtii myös meidän parisuhdetta, oli mm eräälle sukulaiselle selittänyt että kyllä meilläkin on ongelmia vaikka esitämme niin täydellisiä (eli emme tappele vieraiden edessä) Mutta ei jaksa kiinnostaa, oikeastaan välillä piruuttamme miehen kanssa oikein heitämme bensaa liekkeihin jos siitä hyvän mielen saa että juoruu ja neuvoo kuinka pitäisi elää niin tehkööt niin, mä vaan joojottelen :)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ei. Mutta mikään laki ei näemmä myöskään suojaa tällaisilta. Niiiiiin kypsä. Hän on aina ollut dominoiva, eikä se piirre ole vanhemmiten vähentynyt. Ja mitä pahemmin tyrii oman elämänsä, sitä pahemmin sekaantuu muiden asioihin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun sisko se levittää ympäri sukua ja tuttuja tietoa että meillä on rahaa millä mällätä kun ei voi ymmärtää sitä että heillä on 4lasta meillä 0, joten kaikki se raha mikä heillä menee lapsiin jää meillä lapaan. Syyllistää kun matkustamme jonkin verran ja ostamme hieman parempaa tavaraa etc. Pohtii myös meidän parisuhdetta, oli mm eräälle sukulaiselle selittänyt että kyllä meilläkin on ongelmia vaikka esitämme niin täydellisiä (eli emme tappele vieraiden edessä) Mutta ei jaksa kiinnostaa, oikeastaan välillä piruuttamme miehen kanssa oikein heitämme bensaa liekkeihin jos siitä hyvän mielen saa että juoruu ja neuvoo kuinka pitäisi elää niin tehkööt niin, mä vaan joojottelen :)
Tilanne on vaikeampi kun on nämä lapset.
Ap
Siskosi alkaa olla anoppi-iässä, mutta kun hänellä ei ole niitä lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Mistä niitä itsetehtyjä saa, jos ei itse osaa ommella ja neuloa?
Itsetehty tulee myös kalliiksi ja vie hemmetisti aikaa, ellei ole taitava ja rutinoitunut ompelija.
Tokmannin vaatevalikoima on surkea. Ei löydy sopivankokoista ja jos löytyy, ovat rumia ja huonolaatuisia. Jotain voi toki löytyä, mutta ei kaikkea. Ei sellaista kauppaa olekaan, josta voisi kaiken tarvitsemansa löytää.
Vierailija kirjoitti:
Siskosi alkaa olla anoppi-iässä, mutta kun hänellä ei ole niitä lapsia.
Aivan. Hän on lapseton horror-anoppi. Mikä on vielä kamalampaa, koska tosiaan aivan kaikki tieto lapsista puuttuu. On vaan kasa muistelmia omasta lapsuudesta 50 vuoden takaa ja järjetön määrä besserwisser-mutua. Hän oli sietämätön jo veljeni pojan kanssa ja nyt tämä on jo täysin karannut, tämä homma.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ei. Mutta mikään laki ei näemmä myöskään suojaa tällaisilta. Niiiiiin kypsä. Hän on aina ollut dominoiva, eikä se piirre ole vanhemmiten vähentynyt. Ja mitä pahemmin tyrii oman elämänsä, sitä pahemmin sekaantuu muiden asioihin.
Ap
Kyllä laki suojaa. Kun kerran koet hänen yhteydenottonsa häiritseviksi, voit ilmoittaa ettet niitä halua. Tallenna viesti. Jos hän ei tuosta tajua ja jatkaa yhteydenottoja, se on viestintärauhan rikkomista ja siitä voi tehdä tutkintapyynnön. Pidä puolesi.
Et olisi ensimmäinen sisko joka on ilmoittanut ettei halua olla tekemisssä, etkä viimeinen.Sukulaisuus ei ole syy sekaantua toisen elämään tavalla joka on toisen mielestä epämieluisaa ja ei-toivottavaa.Laki nimenomaan suojaa sinua siltä kunhan itse ensin määrittelet ne rajat joita sisko ei saa ylittää.
Ei sun tartte.