Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olet yksintyöskentelystä asiakaspalvelutehtävissä?

Vierailija
03.10.2016 |

Oletko työskennellyt? Mitä työtä teit? Tunsitko olosi turvalliseksi? Onko yksintyöskentely työsuojelullisesti ja työjuridisesti ihan laillista? Voiko yksintyöskentelystä kieltäytyä?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Kioskimyyjä. Pääsääntöisesti joo, mutta olin aika nuori ja iltaisin vähän pelotti. Kyllä on, mutta lakisääteiset tauot pitää saada - minä en aina saanut, kyseessä sukulaisen kioski. Pakko ei oo kuin kuolla, mutta työtehtävistä kieltäytyminen voi johtaa irtisanomiseen tai työstä kieltäytyminen karenssiin, jos sellainen tilanne on että korvauksia joutuu hakemaan. 

Olen nykyisinkin pienessä insinööritoimistossa konttorilla ollut yksin aiemmin, nyt vähemmän kun tuli nuori työntekijä. Mutta tämä päivätyötä. Ei mulla ollut silloin perusteita pyytää sinne jotain toista vain siksi, että yksin pelottaa, kun ei ole töitäkään aina ollut. Tauot sain pitää, mutta se on helppoa paikassa, missä asiakkaita käy vähän. 

Vierailija
2/24 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina riski. En suostuisi itse. Täytyykö jonkun kuolla, että kauppoihin saadaan kaksi työntekijää ( joka vuoroon)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään kun ei ole esimies niskaan hengittämässä eivätkä työkaverit arvostelemassa. Ei voi kieltäytyä. Itse en ole kokenut oloani turvattomaksi, ei ole ollut uhkaavia tilanteita. Työpaikoillani tosin ei ole myyty alkoholia eikä tupakkatuotteita, sellaisia myyvissä paikoissa varmaan enemmän uhkia.

Vierailija
4/24 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään, koska en voi sietää useita tunteja niitä näitä juttelua. Työni on istumista, joten ilman tekemistä olisi painajaista tehdä sitä jonkun toisen kanssa.

Vierailija
5/24 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On laillista. Saisi olla laitonta.

En suosittele kenellekään! Älkää oikeasti hakeutuko tuollaisiin paikkoihin, siinä vaarantaa oman turvallisuutensa!

Vierailija
6/24 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina riski. En suostuisi itse. Täytyykö jonkun kuolla, että kauppoihin saadaan kaksi työntekijää ( joka vuoroon)

En usko että tuokaan riittää. 

Vierailija
7/24 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työskennellyt yksin eikä ole pelottanut, tosin olin kauppakeskuksessa jossa vartijat liikkui useamman kerran tunnissa liikkeen ohi eikä myynnissä ollut alkoholia/tupakkaa.

Muuten se on tosi p*skamaista, lakisääteisiä taukoja ei pysty pitämään ja syömisestä saa vain haaveilla. Vettä sentään ehtisi hörppiä mutta vessaan ei välttämättä pääse eli ei kannata sekään. Yksin kun muutaman aamu+ilta (klo 10-19) yhdistelmän kun viikossa tekee niin tietää olleensa töissä.

Yksintyöskentely kaupanalalla pitäisi kieltää henkilökunnan osalta kokonaan, yrittäjät tehkööt itse mitä tykkäävät.

Vierailija
8/24 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työskennellyt välillä yksin, mutta myönnän kyllä että en pidä siitä yhtään. Koska työ on alkoholin myymistä, niin asiakaskunnassa on aina silloin tällöin ihmisiä, jotka jo valmiiksi päihteissä tai muuten vähän sekaisin että koen turvallisuusriskiksi olla työssä yksin. Jotenkin tuntuu että en halua enää yhtään työvuoroa tehdä iltaisin yksin töitä. Varsinkin kun vartija tulee kutsuttuna niin viiveellä että siinä ajassa ehtii tapahtua vaikka mitä. Voinko kertoa yksintyöskentelyn pelosta esimiehelleni, sillä teen suurimmaksi osaksi työtäni niin että muitakin työtekijöitä on paikalla? Jättäisin vaan ne työt väliin, jolloin vaaditaan iltaisin yksintyöskentelyä...

Vierailija
9/24 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten yksintyöskentelevä voi käydä vessassa tai pitää ruoka/kahvitauon?

Vierailija
10/24 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kioskissa töissä. Kivaa on ollut ja vessaan ehtii aina pikaisesti juosta tai sit lappu oveen ja pidempi reissu. Syöminen tapahtuu mukavasti tiskin takana.

Ei pelota :) Tykkään ku kukaan ei oo kuumottamassa niskaan vaan saa tehdä työtehtävät ns. omaan tahtiin. En myöskään kaipaa työkaveria vierelle. Palkka vois olla parempi.

Vierailija
11/24 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun itse työskentelin myymälässä yksin, niin syötiin samalla kun oltiin kassalla. Eli söit haarukalla muutaman haukkauksen salaatista, sitten kassalla olikin jo asiakas jota palvelit, sitten taas haarukallinen.

Vessakäynnit oli silleen että juokset vessalle ja rukoilet ettei asiakkaita tule, sitten kuset niin nopeasti kuin vain pystyt ja helvetin äkkiä takaisin. Toivot vaan koko ajan ettei kukaan käynyt varastamassa jotain sinä aikana tai ettei ole odottavia asiakkaita. Turha luulo että pääsit aina vessaan kun oli hätä, piti vaan opettaa se rakko kestämään.

Kivaa, eikö! :D

Vierailija
12/24 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen aina yksin kioskissa, lähes 7v jo. Tykkään kyllä eikä pelota koskaan :)

Vierailija
13/24 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä töissä te olette, jotka ette suostuisi yksintyöskentelyyn? Olisiko tässä meillä yksintyöskentelijöillä sauma vaatia lisää liksaa tällä syyllä? Ollaanko me itse asiassa hölmöjä, kun suostumaan näillä palkoilla hommaan, johon moni ei suostuisi? Toisaalta ei kaks hentoista tyttöä jossain ärrällä taitaisi olla juuri sen kummempi kuin yksi? Toiseksi täytyisi saada joku aseistettu voimakas vartija...

Vierailija
14/24 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kioskimyyjänä minäkin. Aluksi en tuntenut oloani turvalliseksi, mutta pääsin töihin turvalliseen kioskiin. En pelkää enää. Tykkään olla vain yksin töissä, koska pystyn paremmin keskittymään. Toinen ei myöskään ole tiellä. (Kioskitilat ovat ahtaat ja pienet.) Ja ei ole epäselvyyttä, mihin aikaan kahvi pitää vaihtaa yms. Lisäksi olen epävarmempi työkavereiden seurassa. Mietin joka asian kohdalla, kuinka hän sen tekisi jne. Toisaalta työkaverin kanssa on kiva olla, koska pidän työkavereistani ja kaksin ehtii enemmän. Nyt en meinaa millään ehtiä tehdä edes kaikkein pakollisimpia työtehtäviä vuoron aikana.

Vierailija
15/24 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole enää vartijastakaan "pelotteeksi". Pirinisti kun haluaa syödä tiskistä omar munkkia niin siinä pistetään lähikauppa sekaisin ja vartijakin nippuun.

T. Sale

Vierailija
16/24 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, lämpimästä ruoasta on turha haaveilla. Kahvila-alalla olen ja joskus muutaman kerran yritin evääksi jotain lämmitettävää ruokaa, mutta lämmitettyäni sitä aina uudelleen ja uudelleen ja uudelleen vaihdoin lopulta suosiolla voileipiin.

Pissalla käynnit niin, että kassapohjat kassakaappiin, kyltti tiskille ja lujaa takahuoneeseen, kun ei näy ketään missään eikä kadullakaan näy ketään. Vetskari jo matkalla auki, takahuoneen veskin oven raosta koetat kurkkia kamerasta, ettei tiskillä näy ketään. Kakkaaminen kannattaa opetella hoitamaan kotona niin, ettei töissä tarvi. Sellaiselle ei ole aikaa.

Vierailija
17/24 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite te teette asioista hankalia. Ovi kiinni ja kyltti oveen kun vessahätä iskee.

Vierailija
18/24 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitenkään. Harvassa paikassa saat laittaa putiikkia kiinni kesken päivän ja mitenpä sitä muuten.

Vierailija
19/24 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työpaikat olleet sellaisia, että ei voi laittaa ovea lukkoon. Toimii ehkä jossain ärrällä tai pikkukivijalkaputiikissa, mut ei kaikkialla.

Vierailija
20/24 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kirjastossa työskennellyt yksin. Ei siellä oikein kukaan käynyt, niin hyvin pystyi yksinään siellä olemaan. Aika yksinäistä, tylsää ja yksitoikkoista puuhaa se oli loppujen lopuksi. Palkka ihan ylimitoitettu työn vaativuuteen nähden ja alan ihmiset vielä kehtaavat valittaa palkoistaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi