Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

YLE: Eränkävijät - hyvä sarja, muita koukuttuneita? :D

Vierailija
03.10.2016 |

Kaikki jaksot löytyy Areenasta. Kiva sarja suomalaisista eräilijöistä, tämmönen kaupunkilaistyttö jäi ihan koukkuun! :D ootteko muut katsoneet?

Kommentit (126)

Vierailija
81/126 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eränkävijät  entinen katsoja : jos ei pelkästään Suomenta pystytä tekemään

ohjelmaa älkää tehkhö lainkaan .

Vierailija
82/126 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuohon Eränkävijät:Alpeilta Arktikselle ketään muuta Suomesta löytynyt ku tää Äijä-koira isäntänsä kanssa,Äijässä itsessään ei vikaa ole mutta ärsyttää kun tää isäntä lässyttää koirallensa tässäkin. Suomi jaksoissa se oli ens alkuun ihan hellyyttävää mut nyt se kuulostaa tyhjänpäiväseltä ja typerältä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/126 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Vinku-Iita huutaa varmaan uuden kullinkin nähdessään, että sehän on ihan hyvän kokoinen tai onpas pieni, iiikkkkk.

Vierailija
84/126 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä eräilymuoto on noista eniten teidän mieleenne?

Se viimeisin sarja, missä venäläinen Viktor(?) asui. Kalastusta Laatokalla, metsästystä maisemissa, missä ilmakuvien perusteella oli pelkkää metsää eikä mitään taimikoita ja avohakkuuraiskioita. Kanalintujen kannat ovat varmasti ihan toista luokkaa kuin Suomessa.

Vierailija
85/126 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän Turusen miesten karhujahti mahtuu pykäliin. Ampuvat tieltä, tietä pitkin ja tien yli. Sitten kuljeksivat aseen kanssa sormi liipasimella, piipuilla sweeppaillaan milloin minnekin ja kuljettavat aseita huoletta takapenkillä. Voi mahoton.

Vierailija
86/126 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sannan karjaistessa "paikka!!" tulee ihan kivat fiilikset :D

Vierailija
87/126 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sannan karjaistessa "paikka!!" tulee ihan kivat fiilikset :D

Kun Sanna karjaisee silloin totellaan.

Vierailija
88/126 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Tuota en ymmärrä alkuunkaan että uistellaan kala ja nostetaan ylös, minkä jälkeen päästetään takaisin..! Kidutusleikki.. Oikea kalamies ei tee noin. Kuvitte itse koukunpäähän ja revitään turpa ja Työnnetään takaisin jorpakkoon kitumaan ..! Oikea kalamies EI tee noin.. Älkää näyttäkö nuorille opiksi tuollaista paskaa..

Vierailija
89/126 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen koukuttunut vain Äijään, sillä rakastan lapinkoiria.

Vierailija
90/126 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh miten negatiivista keskustelua täällä onkaan! Ja rämä kommentti tulee vihreältä kasvissyöjältä (riistaa ja kalaa syön joskus), jonka yksi lempiohjelma eränkävijät on. Mielestäni ohjelma on ihan mahtava, päähenkilöt kivan monipuolisia. Mua ei haittaa innostunut kiljuminen, kun sen vastapainoksi löytyy rauhallisempia hahmoja. Kokot vaikuttavat todella fiksuilta ihmisiltä muutenkin. Karhukoplan äijät ovat mielenkiintoisia siksi, että ovat monella tapaa täysin päinvastaisia kuin minä. Äijä ja Aki on ihan best ja Manuhan nyt myös on aivan eeppinen hahmo.

Mitä tulee c&r, niin se ei kieltämättä kuulu minunkaan suosikkeihini, mutta samalla toivon että kukaan siitä tai muusta ohjelman "eläinrääkkäyksestä" valittava täällä ei syö lihaa kuten possua, lehmää tai kanaa. Argumentti kuulostaa typerältä, jos samalla tukee toisten eläinten tehotuotantoa ja kidutusta ihan hemmetin laajassa mittakaavassa. Mielestäni kalaa pitää kalastaa tarpeeseen paitsi jos tulee alimittainen tai tosi iso, jolloin kalat ovat arvokkaita vedessä. Verkkokalastus sen sijaan on mun mielestä aina aika ikävää.

All in all, ihan mahtava ja huippu ohjelma, joka vie ainakin tällaisen maaseudun elämästä haaveilevan kaupunkivihren tutustumaan uusiin ja erilaisiin ihmisiin eri puolille Suomea. Ohjelman suosiosta päättelen myös, etteivät he ihan surkeita eränkävijöitä ole, vaikka niin moni asiantuntija vauva-palstalla niin väittääkin.

Vierailija
91/126 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen luvalla eränkävijät ohjelmassa pilkkijät ottavat ruokakaloiksi alamittaisia rautuja Kilpisjärvestä.Raudun alamitta on kyseisessä järvessä 40 sm.Kuvista näkyy,että pussiin pannaan noin 15 sm kaloja.Eikö laki koske näitä julkkispellejä laisinkaan

Vierailija
92/126 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs tuo yksi akka puhuu vittumaisesti tuoreelle aviomiehelleen, jatkuvaa päänaukomista passiivis-aggressiivisesti. Itse en tuollaista katselisi.

Vierailija
93/126 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän siitä parrakkaasta miehestä, joka etsi jotain ötököitä pitkin tunturia. Leppoisan tuntuinen tapaus.

Vierailija
94/126 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tommosta huutoo se on kanakoirien kanssa🤦‍♂️ ei voi kyllä metsästyksestä oikein puhua.. 🤔

Vierailija
95/126 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tommosta huutoo se on kanakoirien kanssa🤦‍♂️ ei voi kyllä metsästyksestä oikein puhua.. 🤔

Mikä niistä on lintukoira?

Oli muuten hyvä makkaravalinta siellä kun niistä monista muista tulis migreeni:

https://snellman.fi/fi/tuotteet/makkarat/all-natural/all-natural-choriz…

Oliko tuo merkki, en tiedä, mutta chorizosta puhui;-)

Vierailija
96/126 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten hyvä, mutta kyllästynyt äijä- lässyttäjään. Loputonta...

Vierailija
97/126 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen huolestunut. Olen niin urbaani ihminen kuin vain voi olla, eikä itsestäni löydy yhtään eräjormaa, mutta olen löytänyt itseni yhä useammin katsomasta tätä ohjelmaa. Olenkohan tulossa vanhaksi, ja kohta huomaan varaavani Lapin reissua?

Jotenkin tämän sarjan äärellä mieli rauhoittuu. Ja onhan jaksoihin leikattu todella hienoja maisemakuvia sekaan. Sarjan henkilöt on lapsellisen innostuneita siitä mitä tekevät.

Hyvän mielen ohjelma.

Vierailija
98/126 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se Emilia on jollain tavalla aika hot, vaikka ulkonäkönsä puolesta ei mikään missi olekaan. Lähtisin hänen kanssaan kalastamaan koska vain.

Vierailija
99/126 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just telkkarissa se yksi mies on vienyt pienet lapsensa mukaan metsästämään. Saako noin edes tehdä?

Kuvat Saariselältä on hienoja.

Vierailija
100/126 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

4. kauden 3 soijaista kaulapartapoikaa on kyllä ihan turha lisä. Ja rääkyjä edelleen mukana.