Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

raskaana?

Vierailija
03.10.2016 |

moikka! olen 16-vuotias tyttö. Oon syönyt kohta 7kk Yaz merkkisiä e-pillereitä. Kesällä heinäkuun alussa unohdin pillerilaatasta ensimmäisen pillerin. noin 1,5viikkoa sen jälkeen harrastin seksiä poikaystäväni kanssa ja kondomi meni rikki mutta ei huomattu sitä kuin vasta lopussa. Syyskuussa mulla esiinty pahoinvointii ja aloin epäillä raskautta. raskaana en haluaisi olla. Kuukautiset ovat tulleet normaalisti. Stressasin asiaa todella paljon viikon kunnes kävin terveydenhoitajalla tekemässä raskaustestin. testiä ei kuitenkaa tehty aamun ensimmäisestä virtsaamiskerrasta. Testi näytti negatiivista ja terveydenhoitaja sanoi ettei tarvi olla enää huolissaan. Viikko testin jälkeen mulla alkoi kuukautiset mutta ne eivät kestäneet todellakaan yhtä kauan mitä ennen ja olivat niukat. vatsassa mulla tuntuu oikealla puolella pistelyä mutta se ei ole mitenkään älyttömän voimakasta ja sitä esiintyy välillä vähä useemmin ja välillä vähemmän.
voisko noi niukat ja vähäkestoiset kuukautiset johtua siitä stressistä? kuinka todennäköstä että kuukautiset tulevat raskauden aikana kun käyttää e-pillereitä?entä kuinka todennäköstä että oon raskaana?pelottaa tosi paljon että jos oon..

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Kun nainen käyttää ehkäisypillereitä, kuukautiset usein niukentuvat huomattaavasti. Jos olet käyttänyt pillereitä vasta vuoden tai alle, kuukautisesi todennäköisesti niukkenevat kierto kierrolta, kunnes asettuvat sinulle tyypilliseen määrään ja kestoon.

Yhdistelmäpillerit, kuten Yaz, ovat erittäin luotettava ehkäisykeino. Yhden pillerin unohtaminen ei vaikuta ratkaisevasti ehkäisytehoon.

Raskauden aikana naisella ei ole kuukautisia. Epäsäännöllistä tiputtelu voi kuitenkin esiintyä monestakin syystä. Vuoto ei kuitenkaan ole koskaan kuukautisvuotoa. Raskaushormonit estävät kohdun limakalvon vuotamisen.

Sinulle on tehty raskaustesti ja voit luottaa siihen. Nykyiset testit ovat sen verran herkkiä, ettei niitä tarvitse tehdä aamuvirtsasta. Sinun ei siis tarvitse olla huolissasi raskauden suhteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi