Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi masentuneita pidetään lusmuina?

Vierailija
02.10.2016 |

Laiskoina lusmuina? Sellaisina jotka eivät muka kestä elämää ja vastoinkäymisiä ja vinkuvat siksi?

Olin itse 16 vuotiaaksi asti samanlainen ymmärtämätön juntti. Ajattelin että masennus on vain valitusta ja elämä nyt on välillä rankkaa, get over it. Kunnes masennuin itse vakavasti, ja olin tappaa itseni. Tämä sairastuminen oli minulle ihan oikein, ja olen nyt, jos ei muuta niin ainakin sielultani sivistyneempi.

Masentunut on toimintakyvytön, ja häpeää sitä itsekin. Kaikki ponnistukset tuntuvat ylivoimaiselta, oli ponnistus sitten lääkäriin meneminen tai suihkuun raahautuminen. Muut pystyvät kaikkeen arkipäiväiseen, ja se hävettää kun itse ei pysty. Masentunut syyttää itseään eikä pidä itseään arvokkaana.

Ilkeät kommentit ymmärtämättömien suusta sattuvat mieleltään sairaaseen entistä enemmän, aivan kuin potkisi jalkansa murtaneen potilaan kumoon. Jos ei ymmärrä masennusta, pitää olla hiljaa, yrittää oppia ymmärtämään ja selvittää mitä masennus on, tai sitten sairastua itse.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/4 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin kirjoitettu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin

Vierailija
4/4 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset nyt harjoittavat projisointia toisiinsa, kun eivät parempaan kykene.

Se joka näkee laiskoja lusmuja joka paikassa, näkee niitä sen takia kun itse on lusmu. Hän kuvittelee ja uskoo että muutkin ovat.

Hän joka joka paikassa näkee rasismia, uskoo muidenkin ihmisten ajattelevan kuin hän itse.

Pahimmat homojen haukkujat ja vihaajat, ovat järjestään kaapissa itse.

Ihminen paljastaa omat heikkoutensa siten, että on sormella osoittelee niitä toisissa, vaikkei se toinen edes ole samanlainen kuin hän.

Onhan tuo aika vastenmielistä kun masentuneita potkitaan. Masentunut osaa kyllä syyllistää itseään ihan kaikesta. Masennukselle on ominaista kohtuuttomat itsesyytökset.

Jotkut ihmiset ovat tosiaan sen verran yksioikoisia että heille on vain ne sairaudet, joissa fyysinen vamma.

Syöpä, luun katkeaminen ja psoriaasis ovat oikeita sairauksia, ei mitkään monimutkaisemmat, sellaiset jotka ei päälle päin näy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme