Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkään että minulla on syöpä :(

Vierailija
02.10.2016 |

Olen menossa huomenna lääkäriin ja pelkään ihan kamalasti mitä siellä sanotaan..

Olen nyt jonkin aikaa kärsinyt huonovointisuudesta ihan päivittäin, mennyt kuitenkin liikunnalla ohi. Mutta minulla alkoi myös erilaiset vatsavaivat kun koulut alkoi, ihan sama mitä söi niin vatsa alkoi pitää kauheaa meteliä ja tuntui inhottavalle, kävin tuolloin terveydenhoitajalla ja sanoi että johtuu todennäköisesti ruokavaliosta. Pidin ruokapäiväkirjaakin mutta en huomannut mitään erityistä yhteyttä mihinkään tiettyyn ruokaan.

No nyt sitten perjantaina vessassa käydessäni ulosteen mukana tuli verta! Kirkasta kylläkin mutta sitä valui pönttöön ja oli paperissakin aika runsaasti, oli hieman ummetusta ja teki kipeää. Minulla oli sama ongelma myös kesällä yhden kerran ummetuksen aikaan mutta se oli vain yhden kerran joten en osannut tuolloin huolestua. Nyt uloste on sitten ollut sellaista todella ohutta. Verta ei perjantain jälkeen ole tullut mutta olen silti kauhuissani kun olen lukenut että oireeni sopisivat juuri johonkin suolistosyöpään.

Onko kellään ollut samanlaisia oireita ja mitä ne lopulta olivat? Haluaisin vain mielenrauhan kun mietin vain koko ajan mikä minua vaivaa..

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko kuitenkin järkevintä odottaa mitä se lääkäri huomenna sanoo, eikä kysellä täältä jotain arvauksia?

Vierailija
2/10 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos veri on kirkasta, niin se ei ole suolistosta peräisin. Peräpukamilta kuulostaa tuo ainakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän lisäksi että eilisestä asti kun olen vähänkin syönyt jotain, tuntuu vatsa tosi täydeltä ja tuntuu välillä sellaista poltteluakin vatsassa.

Ap

Vierailija
4/10 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan, ettei sulla syöpää ole. Voi olla joku krooninen suolistosairaus kyseessä. Mutta onneksi pääset tutkimuksiin.

Vierailija
5/10 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaisin, että sulla on ärtynyt suoli, joka johtuu stressistä ja tuo tilapäinen ummetuksesta seurannut verenvuoto johtuu siitä, että joku pieni pintaverisuoni rikkoutui kovan ulosteen seurauksena. Ei sulla ole mitään hätää oikeasti, jos olet vielä nuorikin:) Voimia. Kaikki on varmasti ihan hyvin.

Vierailija
6/10 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma etteivät vatsavaivat johdu stressistä? Minulla oli opiskeluaikana aivan h******set vatsakivut, välillä jouduin päivystykseenkin kun en jaloillani pysynyt. Myös ripulia oli jatkuvasti. Mitään ei löydetty ja kun koulu loppui niin loppuivat myös vatsavaivat.

Vierailija
7/10 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi olla vaikka keliakia, laktoosi-intoleranssi, allergia...tai Crohnin tauti, haavainen paksusuolentulehdus...syöpä ei ainakaan todennäköinen vaihtoehto.

Vierailija
8/10 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko varma etteivät vatsavaivat johdu stressistä? Minulla oli opiskeluaikana aivan h******set vatsakivut, välillä jouduin päivystykseenkin kun en jaloillani pysynyt. Myös ripulia oli jatkuvasti. Mitään ei löydetty ja kun koulu loppui niin loppuivat myös vatsavaivat.

Tämä vaihtoehto on kyllä käynyt mielessäni myös! Tosin vatsani ei oikestaan ole kipuillut että siellä vaan kiertää ja kuuluu kauheaa kurinaa. Kesällä ei mitään tällaisia oireita ollut.

Ap

Vierailija
9/10 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaisin, että sulla on ärtynyt suoli, joka johtuu stressistä ja tuo tilapäinen ummetuksesta seurannut verenvuoto johtuu siitä, että joku pieni pintaverisuoni rikkoutui kovan ulosteen seurauksena. Ei sulla ole mitään hätää oikeasti, jos olet vielä nuorikin:) Voimia. Kaikki on varmasti ihan hyvin.

Kiitos! Tämä helpotti kyllä oloani vähän, eikä tietenkään aina ensimmäisenä pitäisi pelätä pahinta eikä todellakaan lukea netistä itselleen mitään diagnooseja. Ja olen 23 vuotias nainen.

Vierailija
10/10 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peräpukamat ja ärtyvä paksusuoli. Diagnoosi on sitä todennäköisemmin oikein mitä nuorempi olet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän