Eväät vaihtui vahingossa työkaverin kanssa: mitä teen?
Olin ostanut evääksi Koskikylän kalakeittoa ja söin sen töissä ruokatauolla. Myöhemmin kun kävin kahvilla satuin huomaamaan muuten tyhjässä roskiksessa syömäni kalakeittopurkin ja päällyspahvin, jossa lukikin isoilla kirjaimilla työkaverini nimi. Olinkin syönyt hänen Saarioisten kalakeittonsa ja omani oli edelleen jääkaapissa. Muuten tietysti jättäisin lapun (kyseinen ihminen on menossa huomenna aamuvuoroon, ei ollut siis tänään enää töissä), että olin syönyt vahingossa hänen keittonsa ja että jollei Koskikylän kalakeitto kelpaa, niin sitten ostan tietysti uuden. En vain tule ollenkaan toimeen hänen kanssaan, joten paniikissa tein sitten niin, että otin roskiksesta sen pahvikuoren, missä hänen nimensä lukee, ja laitoin sen väliin sen Koskikylän kalakeiton muovipakkauksen.
Nyt jäin miettimään, että huomaakohan hän asiaa huomenna? Pakkausselosteiden perusteella aika samanlaisilta keitoilta vaikuttavat.
Kommentit (21)
Olisit jättänyt nimettömän lapun, vai saako hän selville että se olit sinä?
Vierailija kirjoitti:
Sanoisit suoraan että kävi tällainen vahinko. Jos hänellä on vaikka allergia ja saa sun keitosta nyt reaktion.
Mutta ne ainekset oli melkein samat :/ -ap
Laittaisin tekstarin. Jos ei kestä tuota viatonta vahinkoa, olkoot syömättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisit suoraan että kävi tällainen vahinko. Jos hänellä on vaikka allergia ja saa sun keitosta nyt reaktion.
Melkein sama ei ole yhtä kuin tismalleen sama. Erittäin inhottavaa työkaverillesi mikäli sattuisikin olemaan allerginen ja sinun asenteesi on tuo.
Liikkaa yksityiskohtia. Ei jatkoon tällä kertaa.
No suoraan sanot sille. Huomaa hän sen ehkä muutenkin jos on tykännyt syödä kyseistä kalakeittoa ennenkin. Haluatko että hän sitten ruokatauolla suureen ääneen ihmettelee miksi keitto on erilainen kuin ennen, ja ottaa yhteyttä keiton valmistavaan tehtaaseen tai laittaa Facebookkiin kuvan kummallisesta keitostaan. Mikä show siitä syntyisi!!
Opettele tulemaan toimeen ihmisten kanssa. Sen jälkeen syömään omat evääsi.
Korjasit asian aika hyvin, usko siihen ettei hän mitään huomaa. Antaisin asian olla, en aiheuttaisi itselleni enää lisästressiä asian vatvomisesta. Teit parhaasi ja varmastikin onnistuit.
Miten et huomannut sitä että paketin päällä luki isoin kirjaimin työkaverisi nimi? Ehdottomasti pitää kertoa työkaverille että keitto on vaihtunut, jos onkin vaikka allerginen jollekin sinun kalakeittosi ainesosalle. Tai sitten käyt vaan suoraan ostamassa uuden keiton.
Vierailija kirjoitti:
Liikkaa yksityiskohtia. Ei jatkoon tällä kertaa.
Mitä jättäisit pois, että tarina olisi ymmärrettävä?
Jättäisin lapun jääkaappiin et sori näin kävi ota tämä tai jos tiedän henkilön menisin sanomaan saman henkilökohtaisesti
Joko työkaveri palautti muumimukisi?
Henkilökohtainen viesti tietysti pahoittelujen kera! Vahinkoja sattuu ja se on ihan ok, jos sen tekee omalla naamallaan! Nimettömät heippalaput tai tökeröt kääreenvaihtamisen saa vain sapen kiehumaan. Jos törppöilee, pitää olla munaa korjata asia omalla naamalla eikä lakaista vahinko maton alle.
Itseäni vittuttaa suunnattomasti toisten eväiden syöjät. Eri valmistajien välillä on eroja ruokien koostumuksessa ja mauissa, joten olen tarkka minkä tuotteen kaupasta valitsen. Meillä töissä eväät välillä sekoittuu, ihan jo senkin takia harmittaa, että itse harvoin valitsen kaupan halvinta tuotetta (olipa se sitten eines tai kilohinnaltaan hedelmä), yleensä tilalle on jäänyt joku lähmiintynyt mustunut pirkkabanaani kun omani olen valinnut evääksi nimenomaan kalliimpaa sorttia, juuri täydellisesti kypsyneen yksilön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkein sama ei ole yhtä kuin tismalleen sama. Erittäin inhottavaa työkaverillesi mikäli sattuisikin olemaan allerginen ja sinun asenteesi on tuo.
No anteeksi nyt vaan, ei voi olla allerginen yhdelle eineskalakeitolle muttei toiselle :/
Mä kävisin ostamassa työkaverille uuden Saarioisten keiton ja siinä se. Avausta av:lle en olisi tästä aiheesta saannut luotua. Saati sitten panikkia. Paitsi että anna mä arvaan ap? Lähin kauppa on 50km päässä ja siellä ei myydä saarioista ja tietysti ulkona on myös myrsky ja sä olet pyörällä ja pääset neljältä ja lapset haettava tarhasta puol viis ym.ym.ym....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No anteeksi nyt vaan, ei voi olla allerginen yhdelle eineskalakeitolle muttei toiselle :/
Tietysti voi! Voihan toinen sisältää vaikkapa maissia ja toinen ei.
Onko sama työkaveri/mielikuvitus känkkäränkkä joka muutama viikko takaperin nappas muumimukisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti voi! Voihan toinen sisältää vaikkapa maissia ja toinen ei.
Tai vehnää/gluteenia/laktoosia..
Vierailija kirjoitti:
Mä kävisin ostamassa työkaverille uuden Saarioisten keiton ja siinä se. Avausta av:lle en olisi tästä aiheesta saannut luotua. Saati sitten panikkia. Paitsi että anna mä arvaan ap? Lähin kauppa on 50km päässä ja siellä ei myydä saarioista ja tietysti ulkona on myös myrsky ja sä olet pyörällä ja pääset neljältä ja lapset haettava tarhasta puol viis ym.ym.ym....
Ei tässä sellaista ongelmaa ole, mutta en tiedä onko minulla enää aikaa. Olisi aika noloa viedä se uusi keitto jos työkaveri on jo ehtinyt syödä sen väärän keiton, jossa on kuitenkin hänen nimensä päällä. -ap