Menkat puskee läpi kesken pillerilaatan!!
Hermot menee! Neljättä päivää niukkaa menkkavuotoa ja varsinkin paperiin jää ihan selvää verta pyyhkiessä. Tää on neljäs pillerikuukausi, tokalla oli ihan sama ongelma. Kolmas meni hyvin mutta nyt taas alkaa tää perseily! Onko nää pillerit vaan liian "miedot" mulle vai mikä mättää? Unohdin alkuviikosta ottaa yhden pillerin ajallaan ja otin sen noin. 8 tuntia myöhässä, voiko se tehdä tämän? Myös stressiä on ollut.
Onko mahdollista ottaa 2 pilleriä/päivä, nostaako se tehoa? Että sais edes viikonlopuksi tämän vuodon loppumaan kun pitäis reissuun lähteä! :(
Kommentit (8)
Joo pakko kokeilla jotain toista merkkiä! Mutta se hoituu vasta ensi viikolla koska huomenna ei ole ehkäisyneuvolaan puhelinaikaa. Onko mitään keinoa miten saan vuodon loppumaan viikonlopuksi? Tai voiko vaikka yksityinen lääkäri kirjoittaa mulle puhelimessa toista merkkiä huomenna? Aika epätoivoiseltahan toi kuulostaa.
AP
Alussa saattaa tulla tiputteluvuotoa tai sitten pillerit vaan on väärät. Mulla oli alkujaan Yaz merkkiset ja oli jatkuvaa pientä tiputtelua sen parin kuukauden ajan, sitten vaihtuu pillerimerkki toiseen ja tiputtelu loppui.
Myöhemmin menkat tuntuivat jatkuvan turhan pitkään ja sitä verta ei tullut kuin muutama tippa. Olin pitänyt vain 4pv taukoja mutta sitten venytin tauot 6pv mittaisiksi. Auttoi.
Älä syö kahta pilleriä kerralla.
Minkä pituisen tauon olet pitänyt?
Vaikka saisitkin huomenna uuden reseptin ja pillerit, niin ne eivät ehtisi vaikuttamaan niin nopeasti että nyt viikonlopuksi vuoto loppuisi..
Eli keinoja ei nyt näin äkkiä oikein ole.
Jos vuoto on todella niukkaa niin käytä ohuita pikkuhousunsuojia. Niitä tuskin edes tuntee. :)
Kiitos kaikille vastauksista! Täytyy tunnustaa, että olen viikonloppuna menossa poikaystäväni luokse ja olisi mukavaa harrastaa seksiä (meillä on kaukosuhde ja näemme harvoin) mutta en tiedä kehtaako! Vuoto tuoksuu ihan normaaleille kuukautisille ja pelkään että sitä tulee seksinkin aikana. Pienet on ihmisen murheet, mutta silti :D
AP
Vierailija kirjoitti:
Myöhemmin menkat tuntuivat jatkuvan turhan pitkään ja sitä verta ei tullut kuin muutama tippa. Olin pitänyt vain 4pv taukoja mutta sitten venytin tauot 6pv mittaisiksi. Auttoi.
eikös yleensä pidetä viikon tauko, vai?
Vierailija kirjoitti:
Alussa saattaa tulla tiputteluvuotoa tai sitten pillerit vaan on väärät. Mulla oli alkujaan Yaz merkkiset ja oli jatkuvaa pientä tiputtelua sen parin kuukauden ajan, sitten vaihtuu pillerimerkki toiseen ja tiputtelu loppui.
Mun pillereissä on 4 lumepilleriä joiden aikana tyhjennysvuoto yleensä alkaa. Tai sitten heti ekan hormonipillerin jälkeen, mutta ei enempää myöhässä.
AP
Luonto voittaa aina.