Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Piilolinssit 11v tytölle?

Vierailija
29.09.2016 |

Kohta 12v tyttäreni haluaaa piilolinssit harrastuksensa vuoksi. Käyttäisi niitä myös koulussa, mutta onkohan se tuon ikäiselle vielä suositeltavaa?

Minkä ikäisinä olette hankkineet lapsillenne piilareita?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hankin 14 vuotiaana, tietenkin kannattaa kysyä optikon mielipidettä mutta täysin lapsen vastuullisuudestahan se on kiinni. Piilolinssit voivat jopa sokeuttaa, mikäli niitä ei hoida.

Vierailija
2/7 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin taisin olla 13-14-vuotias kun ensimmäisen kerran piilolinssit sain. En näe mitään syytä miksi niitä ei voisi hommata nuoremmallekin, juuri tuollaiselle 11-12-vuotiaalle. Kysele varmuuden vuoksi kuitenkin optikolta mitä hän suosittelee. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein pidetyt piilolasit ovat jo tuon ikäiselle hyvä vaihtoehto ainakin urheilun ajaksi. Mutta käykää ihan oikealla optikolla tarkistuttamaan silmät ensin ja hän osaa neuvoa oikean tyyppiset linssit ja opastaa käytössä.

Vierailija
4/7 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut ekat piilarit jo 11v. juuri harraatuksen vuoksi noin 30-vuotta sitten. Piilarit ovat kehittyneet paljon ja ehdottomasti suosittelen, jos ei ole mitään estettä optikon näkökulmasta.

Vierailija
5/7 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan hyvin voi käyttää. Opetelkaa yhdessä piilolasien laitto ja poisottaminen. Me teimme niin, että minä laitoin linssit ja lapsi itse otti pois.

Vierailija
6/7 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaisin antaa luvan kahdella ehdolla. Että käyttää vain harrastuksessa (eli todellakaan jona päivä) ja piilarit on kertakäyttöisiä, eli jos unohtaisi pitää tosi hyvän huolen linssien puhdistamisesta, niin ei haittaisi, koska aina on uudet linssit silmissä.

Vierailija
7/7 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorin asiakkaani on ollut yhdeksän vuotias tyttö. Mutta piilareiden käyttö vaatii sen, että lapsi ITSE pystyy hoitamaan ja huolehtimaan niistä. Äiti ei voi niitä silmiin laittaa tai ottaa pois. Riippuu siis todella paljon lapsesta. Kertakäyttö linssillä varmasti helpoin päästä alkuun, kun ei tarvitse puhdistaa tai hoitaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme