Kiinnostaisi tietää miksi etenkin nuoret naiset tekevätä sitä, että vaatteita pitää suoristella ja hiuksia kohennella?
Kun todellisuudessa kysehän on varmaankin ihan jostain muusta. Kukaan ei huomaa eroa, että onko se paita nyt vähän rutussa tai onko ne hiukset nyt vähän sekaisin. Muut eivät katso toisia samalla tavalla eikä huomaa edes asioita jotka omasta itsestään taas tuntuu suurilta.
Tänäänkin istuessa työpaikan ruokalassa. (Olen 21 v mies) joku nainen kulki kaksi kertaa ohitseni ja molemmilla kerroilla piti sitä tukkaa kohennella ja paitaa suoristella.
Osaako joku sanoa oikeasti mikä syy tähän on?
Kommentit (22)
Teen sitä jos jännittää. Tai selittäessä jotain.
Vierailija kirjoitti:
Se haluaa sulta ap kyrpää!
Eiku nyt oikeesti asiallisia vastauksia.
Ap
Epävarmuus tietenkin. Suurin osa varsinkin nuorista on aika epävarmoja mikä on aika surullista.
No mistä pitää olla niin epävarma kulkiesssa minusta ohi?
-Ap
Kertoo epävarmuudesta. Pelkää että tukka on huonosti ja vaatteet repsottaa.
Sillä yritetään peittää epävarmuutta. Jos hiuksia kohennellaan niin paljon, että kädet nousee korkealle (kohennetaan ponnaria tms) niin sillä halutaan (ehkä alitajuisestikin) tuoda rintoja esille. Kyllä sitä tekee kaikenikäiset naiset. Ja miehillä on omat eleensä, joilla peitetään epävarmuutta ja tuodaan miehuutta esille. Huomaatteko kun telkkariohjelmissa nuoret miehet ovat odottamassa vuoroaan tehdä jotain, niin moni taivuttaa päätään sivuille, ikäänkuin venytelläkseen ja sormien niveliä napsautellaan, vaikka vain pitäisi noukkia naula lattialta, eikä kyse ole mistään isosta ponnistuksesta.
Ei liity välttämättä mitenkään sinuun. On vaan epämukava olo vaatteissa tai ei ehtinyt aamulla laittaa hiuksia kunnolla jne..
Vierailija kirjoitti:
-Ap
Ei kyse olekaan sinusta. :) Ehkä jostain komeasta pojasta joka on kauempana. Vitsi vitsi
Minulla on taipuisat hiukset ja tuntuu, että ne on aina epäsiististi, joten asettelen niitä. Housuja nostan välillä, koska ne menevät kurttuun, kun valuvat vähän.
Minua ärsyttää nuorten naisten alituinen hiusten sukiminen, harominen ja heittely. Tuntuu että on katsottu liikaa telkkarin hiusmainoksia, joissa naiset viskovat päätään ja ihanat kimmoisat kiharat leviävät hidastettuna ruudulle. Tarkoituksena lienee kiinnittää kaikkien läsnäolijoiden huomio omaan ihanuuteen ja pitkiin paksuihin hiuksiin, jollaiset nykyään on kaikilla, omat tai irtotukkaa.
Ei mulla ainakaan liity tuo miehiin.
Mulla kapea vyötärö ja pyöreä pylly housut AINA valuvat tai pakkaantuvat pakaravakoon.Puserot taasen nousevat reippaan kävelyn ja repun/laukun hinkatessa ylös.Huomatessani ihmisiä kohenban vaatetukseni säädylliseksi ja hiuksiani saan kokoajan repia laukun hihnan tai muun välistä pois tai pyyhkäistä pois kasvoilta.
Ei siinä tarvitse ketään katselemassa olla. Hieman epämukavaa vaatekappaletta tai ylös hiipivää paidanlievettä tulee kyllä näpelöineeksi ilman yleisöäkin, ja viime vuosina muodissa ovat olleet hyvin niukat ja jopa liian pienet vaatteet. Hiustenpidennykset ovat aivan oma lajinsa, koska niitä on ilmeisesti kosketeltava ja hiveltävä alinomaa, jotta huomaa heti, kun niistä joku on irtoamassa.
Joskus riippuu ihan vaatteistakin. Tuntuu esim, että kaulus menee koko ajan kieroon tai kangas ei laskeudu. Kun nousee seisomaan, minun pitää ainakin vetää paitaa alaspäin ja kun laittaa takin päälle, tottakai hiukset pitää vetää sieltä alta pois.
Se on tiedostamatonta flirttiä. Siksi nuoret naiset kohta hyppää alanuolien kanssa tähän.
Tiedostamatonta. Nuoret naiset on aivan yhtä viettien vietävissä kuin miehetkin, mutta heille ei opeteta sen enempää kuin miehillekään miten erottaa ne kaikesta muusta elämässä ja hallita niitä sen sijaan että ne hallitsee itseä lähes täysin jonnekin kolmenkympin korville useimmilla. Vasta kun hormonien vaikutus vähenee alkaa tajuta niiden suuren vallan käytökseen. Eli naisen hormonit ne pistävät tuota tekemään, kun lähellä on potentiaalisesti kiinnostava uros. (ei tosin tarkoita sitä, että varmasti kiinnostava, huom miehet)
N.50
Vierailija kirjoitti:
-Ap
Ilmeisesti oli menossa johonkin ja ajatteli matkalla suoristaa kuteensa.
Itse teen tuota aistiyliherkkyyden takia. Hiukset on aina tiellä ja kaikki paidat hiertää.
Hiuksia koskettelen välillä koska ne ovat pitkät ja menevät naamalle ja välillä kutittavat niskassa. Paitaa siirtelen koska joskus paita saattaa kutittaa tai hiertää jostain. En tiennytkään että flirttailen alitajuisesti uroiden kanssa :x
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiku nyt oikeesti asiallisia vastauksia.
Ap
Miten niin oikeesti? Tuotahan sinä eniten toivoit vastukseksi.