Masennus
Masennus, joka ei johdu jostain kriisistä tai lapsuuden/elämän oikeista traumaattisista kokemuksista, on lähinnä elintapasairaus. Liikunta, ruokavalio, terveet elämäntavat pitävät yllä hyvää oloa ja mieltä. Näihin voi vaikuttaa itse.
Kommentit (9)
Juu, lenkille vaan niin loppuu se vetelehtiminen. Siksi kai tää kansa on hullua lenkkeilemään kun kaikki yrittää karkottaa masennusta kannoiltaan. Miksi itsemurhatilastot ei silti pienene...
Liikun 1-2h/pv, syön terveellisesti, nukun 8h yössä ja teen mielekkäitä asioita. Olen masentunut. Luonteeltani.
Iso osa masentuneista elää huonoilla elintavoilla. Odotetaan apua ulkopuolelta, ihmepillereistä. Työnantajan pitää maksaa saikut, kun lihava ihminen ei jaksa, eikä halua jaksaa. Jaksetaan kyllä kaikkea "kivaa": kaljottelua, shoppailua yms. Se kun niiin piristää!
Vierailija kirjoitti:
Iso osa masentuneista elää huonoilla elintavoilla. Odotetaan apua ulkopuolelta, ihmepillereistä. Työnantajan pitää maksaa saikut, kun lihava ihminen ei jaksa, eikä halua jaksaa. Jaksetaan kyllä kaikkea "kivaa": kaljottelua, shoppailua yms. Se kun niiin piristää!
Saisko tarkempia tilastoja? Iso osa ei kerro mitään. Mikä taho tätä asiaa on tutkinut?
Jos on luonteeltaa alakuloinen, negatiivinen ja sillä tavoin itsekäs, voisikohan sillekkin ihan itse tehdä jotain?!
Etsippä tietoa elintapojen vaikutuksesta hyvinvointiin/masennukseen...
No...ainakin osin masennus oireilee aivojen välittäjäaineiden toimintahäiriöiden vuoksi, ja niihinkin voi vaikuttaa elintavoilla. Muttei aina tehokkaasti.
Selevä pyy XD