Missä olit kun Kekkonen kuoli?
Kommentit (29)
Mökillä. Muistan kun radiossa kerrottiin ja kysyin isältäni, että kuka helvetin Kekkonen.
olin tuolloin lukiossa, koko päivän muisteltiin Kekkosta ja katsottiin hautajaisia. Muistan vielä tuolloin kun mumoni oli tehnyt minulle evääksi karjalanpiirakoita ja puolukkamehua
Enpä muista.
Sen muistan kun Kekkonen erosi tehtävästään, silloin olin koulussa, ja oppitunti keskeytettiin jotta voitiin kuunnella keskusradion kautta uutislähetys. Nokkela luokkakaveri totesi olevansa nyt niin järkyttynyt, että tarvitsee loppupäivän vapaata :)
Ensin kuulin radion aamu-uutista ja sitten pomo jo soittikin, että töihin sieltä. Semmoista(kin) on toimittajan työ. Valtionpäämiesten pitäisi kuolla ma-pe klo 10-18!
Olin kotona hullun isäni ja pienen veljeni kanssa, äiti oli synnyttämässä pikkuveljeä. Muistan oikein hyvin, kun isä kertoi miten kohta kuolee joku toinenkin, etsi haulikon esille. Kaikki me lapset oltiin kuulema jonkun toisen siittämiä äpäriä. Sen kun voisikin unohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vantaalla opiskelijasolussa silloin asuin, ja muistan kuinka juttelin asiasta kämppiksen kanssa.
Sama täällä! Etten vain olisi se silloinen kämppiksesi...
Koulussa. Ensimäisellä tunnilla oli äidinkieltä, ja opettaja tuli luokkaan ja kertoi että Kekkonen on kuollut. taisin olla tuolloin 7. luokalla. Ensimmäinen tunti oli normaali, mutta loppupäivän katsoimme hautajaisia koulun liikuntasalissa. Muistan että päivä oli hyvin sateinen tuolloin. Myös vanhempani muistelivat paljon Kekkosta kun hän kuoli.