Te auton omistavat työttömät!
Miksi ette poista autoa rekisteristä, jolloin ei tule turhia kuluja?
Monessa ketjussa työttömät valittaa kun raha ei riitä ja autoon menee paljon rahaa.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monessa ketjussa työttömät valittaa kun raha ei riitä ja autoon menee paljon rahaa.
Aika huono idea, kun jos se tarvitaan takaisin rekisteriin niin voipi maksaa paljon.
Niin että mielummin kannattaa maksaa ympäri vuoden vakuutukset, verot, bensat, mahdolliset korjaukset?
Niistä säästyneistä rahoista voi laittaa sivuun rekisteröintimaksun jos sattuu saamaan töitä johon autoa tarvitsee.
Samasta syystä kun työtön ei voi muuttaa netittömään korpimökkiin niin työtön ei voi luopua autostakaan. Pitää olla työmarkkinoiden tavoitettavissa ja käytettävissä kaiken aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika huono idea, kun jos se tarvitaan takaisin rekisteriin niin voipi maksaa paljon.
Niin että mielummin kannattaa maksaa ympäri vuoden vakuutukset, verot, bensat, mahdolliset korjaukset?
Niistä säästyneistä rahoista voi laittaa sivuun rekisteröintimaksun jos sattuu saamaan töitä johon autoa tarvitsee.
Ei voi tietää onko ympäri vuoden työttömänä. Töitä voi saada vaikka seuraavana päivänä kun auto on poissa rekisteristä. Lisäksi se syynätään paljon tarkemmin ja kaikki viat on pakko korjata rekisteröintikatsastukseen, toisin kuin normaaliin katsastukseen.
Vierailija kirjoitti:
Samasta syystä kun työtön ei voi muuttaa netittömään korpimökkiin niin työtön ei voi luopua autostakaan. Pitää olla työmarkkinoiden tavoitettavissa ja käytettävissä kaiken aikaa.
Minä muutin korpimökkiin. Siks mulla on auto kun julkisia ei ole.
t. ryötön
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maalla tarviaa autoa nimittäin bussit eivät kulje joka kahden tunnin välein.
Kannattaisiko muuttaa jos rahat ei riitä?
Ai muuttaisin kaupunkiin pienempään ja kalliimpaan asuntoon vain sen takia, että saisin auton pois käytöstä?
Joo jos säästät siinä rahaa.
Noin äkkiä laskettuna minulla autottomuudesta tuleva vuosittainen säästö valuisi hukkaan (kalliiseen asumiseen) 8 kuukaudessa kaupungissa asuessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en voisi olla ilman autoa. Eri asia olisi, jos asuisin Helsingin keskustassa ja julkinen kulkisi ikkunani alta vähintään tunnin välein. Nyt asun kunnassa, jossa julkinen liikenne on erittäin heikkoa. En pääsisi edes harrastuksiin, jos olisin niiden varassa. Ja muutenkin se tuo itsenäisyyttä.
Mutta jos työttömällä ei ole varaa auton pitoon niin sitten jätetään harrastukset ja itsenäisyys. Ei meidän muiden kuulu maksaa sinun itsenäisyyttä ja matkoja harrastuksiin.
Mistä ihmeestä sä olet keksinyt ettei mulla ole varaa pitää autoa? Ja harrastaa?
Meinaat, että ajan autolla velaksi? Tai haen sossusta rahaa bensaan ja vakuutuksiin? Ja kuntosalikortteihin?
😂😂😂
Taidat itse olla työssä, josta saa niin vähän palkkaa, että joudut kituuttamaan ja yrität vain haastaa riitaa ja kuvitella, että työttömillä ei saisi olla paremmat olot kuin sulla.
Mieti nyt! Mäkin saan tehdä päivisin ihan mitä haluan! Tehdä aamujumpat, laittaa lapset kouluun, leipoa ja tehdä hyvää ruokaa kiireettömästi. Harrastaa ja AJELLA AUTOLLA. Tehdä työhakemuksia.
Olen myös vastaanottamassa lapset koulusta ja keskustelen heidän kanssaan ja olen läsnä. Viikonloppuisin on aikaa perheelle, kun siivoan ja teen suurimman osan kotiaskareista päivisin viikolla. Voidaan nukkua pitkään, tehdä yhdessä ruokaa, harrastaa, katsoa leffoja, tavata kavereita tai vain loikoilla kotona.
Aaah, ihanaa elämää!
Parempi olisi, että autoa voisi seisottaa maksuttomasti pitkiä aikoja. Jos sitten seisotus jäisi vaikka alle 2 vko mittaiseksi, niin sitten se 2 vko maksettaisiin normaalien kulujen mukaan ja yli 2 vko seisotukselta ei maksettaisi mitään.
Onhan se sikamaista laskuttaa autosta jota ei käytetä kaikkea.
Muistiko kukaan tätä työttömistävalittajahullua silloin kun niitä hulluja listattiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en voisi olla ilman autoa. Eri asia olisi, jos asuisin Helsingin keskustassa ja julkinen kulkisi ikkunani alta vähintään tunnin välein. Nyt asun kunnassa, jossa julkinen liikenne on erittäin heikkoa. En pääsisi edes harrastuksiin, jos olisin niiden varassa. Ja muutenkin se tuo itsenäisyyttä.
Mutta jos työttömällä ei ole varaa auton pitoon niin sitten jätetään harrastukset ja itsenäisyys. Ei meidän muiden kuulu maksaa sinun itsenäisyyttä ja matkoja harrastuksiin.
Mistä ihmeestä sä olet keksinyt ettei mulla ole varaa pitää autoa? Ja harrastaa?
Meinaat, että ajan autolla velaksi? Tai haen sossusta rahaa bensaan ja vakuutuksiin? Ja kuntosalikortteihin?
😂😂😂
Taidat itse olla työssä, josta saa niin vähän palkkaa, että joudut kituuttamaan ja yrität vain haastaa riitaa ja kuvitella, että työttömillä ei saisi olla paremmat olot kuin sulla.Mieti nyt! Mäkin saan tehdä päivisin ihan mitä haluan! Tehdä aamujumpat, laittaa lapset kouluun, leipoa ja tehdä hyvää ruokaa kiireettömästi. Harrastaa ja AJELLA AUTOLLA. Tehdä työhakemuksia.
Olen myös vastaanottamassa lapset koulusta ja keskustelen heidän kanssaan ja olen läsnä. Viikonloppuisin on aikaa perheelle, kun siivoan ja teen suurimman osan kotiaskareista päivisin viikolla. Voidaan nukkua pitkään, tehdä yhdessä ruokaa, harrastaa, katsoa leffoja, tavata kavereita tai vain loikoilla kotona.
Aaah, ihanaa elämää!
Liitosta tulee mullakin aivan samat rahat oli autoa tahi ei. Se ei varmaan tuotakaan häviäjää haittaa, että olen tienannut kymmeniä tuhansia tilille töissä ollessa.
Voitko kuvitella ap. monet opiskelijat, eläkeläiset, työttömät ja pienituloiset omistavat auton.
Onko se sinulta jotenkin pois?
Asun maalla, omakotitalossa. (Onneksi ehdin maksaa sen velattomaksi.) Minulla on lähimpään kauppaan 11 km, eikä sitä talvella kuljeta polkupyörällä, ei ole aurattua pyörätietä. Bussipysäkille on 2 km. Siitä menee koulubussi aamulla ja kahden nurkilla iltapäivällä takaisin. Kesällä se ei kulje.
Ruokaakin kun pitäisi saada. (Mun pottupellolla ei kasva esim. kaurajauhoa eikä maitoa.) Lisäksi sinne työkkäriinkin pitää päästä, ja terveyskeskukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂😂😂
Taidat itse olla työssä, josta saa niin vähän palkkaa, että joudut kituuttamaan ja yrität vain haastaa riitaa ja kuvitella, että työttömillä ei saisi olla paremmat olot kuin sulla.Mieti nyt! Mäkin saan tehdä päivisin ihan mitä haluan! Tehdä aamujumpat, laittaa lapset kouluun, leipoa ja tehdä hyvää ruokaa kiireettömästi. Harrastaa ja AJELLA AUTOLLA. Tehdä työhakemuksia.
Aaah, ihanaa elämää!
Jos tuohon kaikkeen on varaa ja vielä pokkaa retostella asialla niin tuet ja ansiosidonnaiset on liian suuret.
Minusta tuollainen,että työtön ei tarvitse autoa on ihmisarvon polkemista. rikkaatko vaan saa käyttää autoa ja hurjastella ja maksella sakkoja valtion pohjattomaan kassaan,hei haloo mihin tämä yhteiskunta on menossa. esim suomessa on pitkät ajomatkat ja jos pitää vielä etsiä työtä muualta paikkakunnalta ja bussit eivät ja junatkaan ei välttämättä kulje joka paikkaan pitää sitten loppumatka ajella taksilla ja sehän maksaa myös. ja hevonenkin on kallis mm ruoat ja ylläpitokulut ja mahdollisesti eläinlääkäri kulut, jos eläin sairastuu. polkupyörä on toki hyvä vaihtoehto, mutta kaipaa sekinn huoltoa.mm vuosihuolto, jos on omistaja peukalo keskellä kämmentä. ja myös rengaskulut, jos on pyörällä paljon käyttöä. plussana toki voi mainita, että kunto kohoaa pyörällä ajettaessa, mutta sillä ei taas saa esim tavaroita hirveästi kuljetettua,kuten autolla. erotteleeko nyky yhteiskunta jo kuka saa ajaa autoa ja kuka saa tehdä lapsia esim jos on jotenkin sairainen epääkö yhteiskunta esim seurustelun ja lapsenteon. nämä tosin ei tähän juttuun sovi, mutta näin esimerkkinä kuka saa omistaa tai tehdä mitä vain. isovelikö valvoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako ap kicksejä siitä että jollakin on taloudellisesti tiukkaa? Tuletko iloiseksi siitä että minulla on välillä nälkä ja itken usein? Tuntuuko hyvältä kun luet tätä? Lapsille en voi ostaa läheskään kaikkea mitä haluavat ja ansaitsisivat. Oletko iloinen kun tiedät että pieni lapseni itkee? Haluaisitko videopätkiä niistä tilanteista niin voisit katsella niitä sen sijaan että tahallasi pahoitat täällä toisten mielen?
Haluatko tehdä seuraavan aloituksen omalla nimelläsi?
Luitko ihan ajatuksen kanssa aloituksen?
Kysyin miksi työttömät eivät karsi kulujaan.
Olen itsekin työtön, mutta pärjään näillä pienillä rahoilla hyvin, koska olen karsinut kaikki turhat kulut, kuten auto.
Ap
En ole työtön vaan ihan mukavasti toimeen tuleva, mutta en koskaan ole ymmärtänyt, miksi kaikkien pitäisi elää samalla tavalla eli tässä tapauksessa kuin ap.
Ja sekin ihmetyttää, miksi ihmeessä pitää kadehtia muita vielä pienempi tuloisia kuin itse on. Minusta on oikein mukavaa kun tulet työttömänäkin hyvin toimeen.
Yhteiskunnan kannalta kaikki rahat pitäisi laittaa kiertoon ja näin se lisäisi ihmisten hyvinvointia ja työllisyyttä ja ehkä siinä rytäkässä ap. saisi töitä ja sitten tehtailla uusia aloituksia miksi työttömät eivät mene töihin.
Ps. En ole työtön, vaan sairaslomalla koska jalka on paketissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂😂😂
Aaah, ihanaa elämää!Jos tuohon kaikkeen on varaa ja vielä pokkaa retostella asialla niin tuet ja ansiosidonnaiset on liian suuret.
Itte oomme veroista ansiosidonnaiset maksaneet. Luulisin, että ne firmat on jopa liian rikkaita asiakkaiden rahoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂😂😂
Aaah, ihanaa elämää!Jos tuohon kaikkeen on varaa ja vielä pokkaa retostella asialla niin tuet ja ansiosidonnaiset on liian suuret.
Tuilla on myös yhteiskunnallinen merkitys, sillä jos kansalaisilla on ostovoimaa ( yleensä tuet menevät täysimääräisenä kulutukseen, joka taas tietää lisääntyvää työllisyyttä ja valtiolle verotuloja, joka taas vaikuttaa yhteiskunnan palveluiden paranemiseen.
Auto, jos mikä on yhteiskunnallisesti paras rahasampo - polttoaineen hinnassa on veroa 70%, on autovero ja muut verot eli todellisuudessa työtön palauttaa valtion kirstuun saamansa työttömyyskorvauksen. Ei pitäisi siinä olla moitteen sijaa, toisin kuin säästäisi korvaukset sukanvarteen.
Auton kaikki kulut pitäisi pystyä lakkauttamaan yhdellä puhelinsoitolla.
Voisi hallitus harkita tähän lakimuutosta tyhjänpäiväisyyksien sijaan.