hirveä olo. tytär tuntee olevansa ruma :(
eilen tulivat koulukuvat, mukana myös kaverikuva. tytär oli ensin innoissaan, mutta masentui sitten täysin ja lopulta sai sanottua "Essi (nimi muutettu) on niin kaunis ja mä ruma!" jäin hetkeksi sanattomaksi...
on totta, että tämä "Essi" on tavallaan kaunis. ihan suomalainen, mutta isänsä kanssa hyvin "tummia" ja paksuhiuksisia. omalla tytöllä taas maantieväriset hyvin ohuet ja hennot hiukset, kalpea iho, siniharmaat pienet silmät ja sukumme silmäpussit... joten joo, tavallaan ymmärän tyttäreni harmistuksen mutta eihän kukaan äiti voi myöntää että "juu , Essi on tuollainen espanjalaisen näköinen pikisilmä ja sä tuommoinen suomalaishiirulainen". sitä paitsi, minun mielestäni tyttäreni on sievä! ei missään nimessä ruma, vain suomalaisen näköinen.
joten otin tytön syliin ja sanoin "höpsis söpöliini nöpönenä. tiedätkö, Essiä voi harmittaa kun muilla on vaaleat hiukset!"
huoh.. toivon että tämä oli nyt tässä! en todellakaan tahdo 10-vuotiaalle ulkonäköpaineita... :/
Kommentit (2)
Oma äitini sanoi aina, että tummia ruskeasilmiä on maailmassa niin paljon, mutta suomalaisia sinisilmiä vähän. Itselläni oli juuri tuollainen kaveri kuin Essi. Asun nykyään ulkomailla ja on kiva kun on tällainen suomalainen ulkonäkö. Sano se tyttärellesi - olemme ihailtu harvinaisuus!
Minua olisi tuon ikäisenä ärsyttänyt söpöliinittely. Voit sanoa, ettei ulkonäkö ole tärkein ja että jokainen pitää kauniina sitä mitä itse pitää.