Olenko sekoamassa vai tekeekö poikaystävä jotain selkäni takana?
Eli poikaystäväni tekee tätä, emme siis asu yhdessä. Me asumme tällä hetkellä eri maissa opiskeluista johtuen (hän lähti amerikkaan vaihto-oppilaaksi vuodeksi) ja minä suomessa.
Eli.. poikkikseni usein valvoo todella myöhään, siis noin 2-3 yöhön hänen aikaansa, mikä on suunnileen 10-11 aamulla minun aikaan.. yleisemmin olemme onnistuneet juttelemaan kun minä olen herännyt, mutta ei enää niin usein nykyään. Hän menee 'nukkumaan' juuri ennnen kun tulen koneelle... mutta sitten väittää kiven kovaan, että on herännyt vasta 12 tunnin kuluttua... ja sitten kuulemma menee taas 12 tunnin kuluttua nukkumaan, eli ei ole hereillä kovinkaan kauaa, että me voisimme jutella ja skypettaa. kun kuitenkin välillä on päiviä että hän on selkeästi hereillä sinne yömyöhään, mutta yllättäen meneekin sitten taas tosi aikaiseen hänen normaaliin käytäntöön verrattuna nukkumaan.
Musta on tullut kauhean vainoharhainen, tuntuu että se tekee jotain mun selkäni takana eikä oikeasti mene nukkumaan (esim eilen oli 12 aamulla asti hereillä mun aikaan, mutta nyt ennen 8 aamua oli jo mennyt nukkumaan.. ja se heräs 8 aikaa illasta eilen ). Olenko siis vainoharhainen? sori jos kirjoitin tän jotenkin sekavasti.
Kommentit (29)
Ois varmaan pitänyt lisätä alkuun vähän meidän menneisyydestä ja siitä, että poikkis meidän alkuaikoina on jäänyt kiinni muiden kanssa sekstailusta. Luultavasti siksi muutun nyt näin vainhoharhaiseksi, kun hän käyttäytyy huomattavasti eri tavalla -ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi et kirjoita poikkikselle viestiä, jossa kerrot rehellisesti ajatuksesi? Sillähän asia selviää. Olen vuosikymmenten aikana havainnut, että parisuhteessa kannattaa kertoa suoraan asiat, jotka vaivaavat. Jos suhteessa alkaa elää puhumattomuuden kulttuuri, asiat vain mutkistuvat.
Poikkiksellasi on todennäköisesti kaikenlaisia uusia ihmissuhteita meneillään ja hänellä on ihmisenä kadvamisen paikka. Hän ei voi muuttua, jos on tiiviisti sidottu sinuun. Hyvin ymmärrettävää, että ei ole koko ajan kontaktissa. Hänelle itselleenkin on varmasti epäselvää mitä hän tuntee ja haluaa.
En ole vielä puhunut, kun en halua olla se mustasukkainen rajoittaja, jona kaikki täällä tuntuu minut leimaavan. Ehkä jos tää jatkuu, niin otan puheeksi. -ap
No jos menee nukkumaan vasta aamuyöstä niin taitaa se poikkis siellä bilettää oikein urakalla. Siellä on varmaan paljon kivoja ja innokkaita opiskelukavereita. Siihen viittaa sekin ettei halua olla yhteyksissä vaan kertoo nukkuvansa parhaimman kommunikointiin sopivana ajankohtana.
Suhde tauolle ja katsotte haluatteko kumpikin jatkaa kun hän palaa vaihdosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ala "välinpitämättömäksi", eli anna sen miehen tehdä seuraavat siirrot. Sittenpä näet, kuinka hanakasti seuraasi kaipaa. Kuukaudessa voi selvitä jo paljon. Jos touhu on kylmää sieltä suunnalta, unohda koko tyyppi. Voihan se olla että joskus vielä silti löydätte toisenne, jonain vuonna jossain :)
Ehkä mun pitää, mä vaan en tykkää ruveta käyttäytymään samalla tavalla kuin hän, tuntuu jotenkin lapselliselta, kun tekee sitä tiedostaen. Mutta ehkä mä en varaa kaikkia aamuja ja iltoja siihen, jos hän tahtoo jotain mun kanssa tehdä.. Koska kyllä hän välillä jonain aamuina ja iltoina tahtoo viettää mun kanssa tuntitolkulla elokuvia ja ym. katsellen, välillä viettää muiden nettikaveriden kanssa, mikä on mulle täysin ok.. ja sitten nyt yhä useammin ja useammin ei ole enää onlinessä.
Ehkä hän on huomannut, että vaihtariaika menee hukkaan päivittäin tuntikausia netissä roikkumalla ja on alkanut käydä ulkona harrastamassa tms. ettei jälkeenpäin tarvitse harmitella että kökötti vaan netissä iltakaudet.
Kyllä näin varmaan on ja ihan järkevästi ajateltu, ettei mene toiseen maahan vain ollakseen koneella tuntikausia. Untakin ihminen tarvitsee, on rankkaa aivoille käyttää vierasta kieltä koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli opiskeluaikoina se tilanne että lähdin ensin vaihtoon ja sen jälkeen poikaystäväni lähti vaihtoon. Ystäväni sanoi meille, että KAIKKI eroavat vaihto-opintojen aikana. Suutahdimme tästä ja sovimme poikaystäväni kanssa että me emme sitten ainakaan eroa vaan näytämme muille! Mutta kuinkas kävikään....
Poikaystäväni löysi vaihtonsa aikana uuden tyttöystävän. Minulle poikaystävä ei toki sitä tunnustanut vaan jätti minut sanoen vaan että häntä ahdistaa ja hän ei halua seurustella kenenkään kanssa. Kavereilleen hän valehteli että teimme päätöksen yhdessä. Alle vuoden kuluttua hän meni kuitenkin jo naimisiin uuden tyttöystävänsä kanssa. Eli, sanon sinulle että KAIKKI eroavat vaihto-opintojen aikana ;)
Olen kuullut ihmisistä, jotka eivät ole eronneet, että aika yleistystä sanomalla kaikki. Mutta! Se tässä mua ihmetyttää, kun hän oli kuitenkin se joka ehdottomasti halusi jatkaa yhdessä. Eroaminen ei ole mulle ongelma, vaan se, ettei voi sitä rehellisesti tehdä. En yhtään tykkää tämmösestä välttelystä, sanois vaan suoraan eikä pitäis mua jotenkin varalla.
Mutta eihän ihmiset yleensä tosta vaan naps! osaa tehdä isoja päätöksiä. Kuten ero. Vaatii aikaa ja kypsyttelyä, liittyy paljon ristiriitaisia tunteita jne. Anna poikaystävällesi nyt vähän aikaa ja tilaa, kyllä se siitä aikanaan selviää.
vai jäänyt kiinni muiden kanssa sekstailusta, niinkö kirjoitit ap? miksi halusit jatkaa suhdetta tuolloin? onhan vaihtoaikana noita tilaisuuksia pettää, se on selvä, et voisi mitenkään tietää. luotatko häneen? jos et alun alkujaankaan niin anna olla, rehellisiäkin miehiä on. muutenkin parempi höllätä nyt, ihan itsesi takia, samalla näet kuinka aktiivisesti hän ottaa yhteyttä, jos ottaa. viimeistään paluun jälkeen voitte selvittää asiat kasvotusten. olen ollut tilanteessasi, perseestähän se oli, mies vietti hiljaiseloa mutta aina välillä saattoi esittää huomattaviakin rakastamisvakuutteluja - uusi ihastus oli löytynyt, mies tunteiltaan hämmentynyt, siitähän se sitten johtui. varaudu, tunne on hirveä mutta pääset siitä yli.
kyllä munkin parisuhde selvisi ongelmitta vaihtovuodesta, eli ei kaikki tosiaan eroa. Mutta yksi tärkeimpiä syitä miksi pysyttiin yhdessä oli se, että me kummatkin järjestettiin aikaa keskustella toistemme kanssa. Ei sen tarvitse olla jokapäiväistä tai useita tunteja kerralla, joskus pieni skypesessio vaikka aamupalan yhteydessä riitti. Oleellista kuitenkin oli se, että me molemmat todella haluttiin sitä.
Jos aloittajalle kerta ero ei ole ongelma, miksi et eroa? Kuulostaa siltä, ettet juuri poikaystävästäsi välitä.
Miksi et kirjoita poikkikselle viestiä, jossa kerrot rehellisesti ajatuksesi? Sillähän asia selviää. Olen vuosikymmenten aikana havainnut, että parisuhteessa kannattaa kertoa suoraan asiat, jotka vaivaavat. Jos suhteessa alkaa elää puhumattomuuden kulttuuri, asiat vain mutkistuvat.
Poikkiksellasi on todennäköisesti kaikenlaisia uusia ihmissuhteita meneillään ja hänellä on ihmisenä kadvamisen paikka. Hän ei voi muuttua, jos on tiiviisti sidottu sinuun. Hyvin ymmärrettävää, että ei ole koko ajan kontaktissa. Hänelle itselleenkin on varmasti epäselvää mitä hän tuntee ja haluaa.