Yksinhuoltajuudesta yhteishuoltajuuteen
Kysyn miespuolisen ystäväni puolesta.
Hänellä on siis lapsi lyhyen suhteen seurauksena. Lapsi on hieman alle vuoden. Vanhempien välit ovat riitaisat. Mun kaveri (isä) on nähnyt vain muutamia kertoja lastaan, koska ei oo halunnut nähdä exänsä uutta miestä. Kaveri kuitenki haluu yhteishuoltajuuden ku lapsi on alkanu nyt kiinnostaa (lapsi vähän alle vuoden) mut tää ex ei halua. Mun kaveri ei mee lastenvalvojalle mut haluis haastaa exänsä oikeutee et saa huoltajuuden ja tapaamiset.. onko mahdollista?
Kommentit (7)
Ei ole mahdollista. Jos mies ei ole osallistunut niin ei, ei ja ei.
Vierailija kirjoitti:
Huoltajuus ja tapaamiset on kaksi eri asiaa. Lapsella on oikeus tavata isäänsä, joten asia kyllä kannattaa käydä sopimassa lastenvalvojalla. Sen sijaan yhteishuoltajuus ei ole järkevää jos vanhempien välit ovat riitaisat.
Ei mun kaveri haluu mennä exänsä kaa sinne. Se haluu heti oikeuteen. Mä kyl sanoin et kannattais varmaa mennä mut ei aio mennä.
Ap
Ja nyt mun kaveri aikoo valehdella et se nainen ei oo antanut mahista mennä. Pelkään vaa et ei hyvin pääty tää.
Ap
No kaverilles sanotaan että ensin lastenvalvojalle. Maksaako hän elareita, eli onko jonkinnäköinen sopimus LV:n kanssa jo tehty?
Vierailija kirjoitti:
No kaverilles sanotaan että ensin lastenvalvojalle. Maksaako hän elareita, eli onko jonkinnäköinen sopimus LV:n kanssa jo tehty?
Ei mitää sopimuksia.
Huoltajuus ja tapaamiset on kaksi eri asiaa. Lapsella on oikeus tavata isäänsä, joten asia kyllä kannattaa käydä sopimassa lastenvalvojalla. Sen sijaan yhteishuoltajuus ei ole järkevää jos vanhempien välit ovat riitaisat.