Täytyykö miehen osata kaataa puu?
Kommentit (22)
No helppohan se on kaataa. Hallittu kaato on sitten taas eri asia
Kenen tahansa aikuisen pitäisi osata kaataa puu ja pilkkoa tielle kaatunut puu.
Uskoisin että osaa, ei ole tullut tilannetta vastaan. Itse osaan.
Pitää, tai osata tilata joku kaatamaan.
Vierailija kirjoitti:
Uskoisin että osaa, ei ole tullut tilannetta vastaan. Itse osaan.
Ai juu, ei tässä kysyttykään osaamista. Ei mun mielestä ole pakko osata.
No täälä maaseudulla ja metsänomistajana,se on ihan selvä juttu,että on pakko osata.Kaupungeissa ja kerrostaloissa asuvilla varmaan aika harvoin tulee sellaista tilannetta...ja moniko edes omistaa moottorisahan.?
Pitää osata kaataa ja myös pilkkoa se nopeasti.
Kyllä nyt yks puu pitäs osata kaataa, oli sitten mies tai nainen. Helppoa kun mikä. Tosin niinkun joku tuolla sanoikin, niin se hallittu kaato on sitten asia erikseen.
Eipä tuo mikään välttämättömyys ole. Omalle miehelleni kyllä nauraisin, jos ei osaisi kaataa puita. Metsuri kun on.
Kuuluu perstaduuniin 10v ammattinetsurina
Ja arboristinä monet luuleosaavansa se on
Vähän samaa kuin pillunnussimmien kokemus
Tuovarmuutta
En oo ikinä kaatanu mut jos on kyllin hentonen risu nii kyä se siitä jollai puutarhasaksilla talttuu. (Ps. Osaan kyllä leipoo erinomaisia korvapuusteja)
Pitääkö naisen osata parsia sukkia
Ei. Tarpeen vaatiessa voi sitten opetella, jos niixeen.
Kävin just eilen kaatamassa melkein keskellä kaupunkia ison 50 metrisen puun, kun pojan 29,90 € lennätettävä helikopteri jäi jonnekin puun puoliväliin. Vähän tuli kiire fikkarilla etsiä kopteri, kun pari autoa sai vähän osumaa. Mutta kyllä siis puun kaato onnistuu :-)
Vierailija kirjoitti:
En oo ikinä kaatanu mut jos on kyllin hentonen risu nii kyä se siitä jollai puutarhasaksilla talttuu. (Ps. Osaan kyllä leipoo erinomaisia korvapuusteja)
Ja vielä vastaus kysymykseen: ei tarvii osata jos ei oo metsuri
Joo,varmasti jokainen saa puun kaadettua.Helppoa kuin heinänteko.Repiä ensin moottorisaha käyntiin ja sitten naapurin auton päälle....
Kyllä