kaveri pyytää läksyjen vastauksia
Hei, mitä teen kun kaveri pyytää _joka_päivä_ läksyihin vastauksia eli hän ei tee niitä itse? Tätä on jo jatkunut yli 2 viikkoa. Hän pyytää läksyjä Whatsapp-ryhmässä, missä olen minä ja toinen kaverimme.
Kommentit (22)
Teet vain kaverillesi karhunpalveluksen jos annat valmiit vastaukset. Arvosta myös omaa työtäsi, eli älä anna. Voit vaikka sanoa hänelle näin.
En viitsi hänelle sanoa, että tekee itse läksynsä, koska hän varmasti suuttuisi ja vetäisi masennuskorttinsa esiin...
ap
Et anna. Eri asia joskus pyytää apua mutta tuohan on hänelle itselleen karhunpalvelus.
Sano, ettei hän opi mitään, jos pyytää vastaukset sulta. (Tai no, manipuloimista kyllä oppii) Ja lukuläksyissä neuvo vain sivu, jolta vastaus löytyy, älä kerro suoraan. Tai sano, ettet oo tehny vielä
Vierailija kirjoitti:
En viitsi hänelle sanoa, että tekee itse läksynsä, koska hän varmasti suuttuisi ja vetäisi masennuskorttinsa esiin...
ap
Sitten vaan ignooraat läksykyselyt. Muuhun vastaat, mutta läksypyyntöihin et. Pyytääkö hän vastauksia kolmannelta ryhmäläiseltäkin? Voitte myös poistaa hänet ryhmästä tietyksi ajaksi.
Sano ettet ole vielä tehnyt, etkä oikein osaa, että osaisiko hän auttaa sinua?
Sano että et ole kerennyt tehdä niitä ja sit seuraavana päivänä väität että kerkesit tehdä ne vasta yöllä tms :DD tai anna väärät vastaukset ja sano sit et ups
Sano sille että sen pitää opiskella ite. Et halua aiheuttaa sille vahinkoa.
Ignoraan nyt hänen viestinsä ja poistaminen ryhmästä ei onnistuisi, koska hän on luonut ko. ryhmän ja on ainoa ylläpitäjä :/
Ap
Mä välkällä annoin joidenkin ihan urpojen kopioida läksyjä, mut maikat ei ikinä uskonu niitä ku ne ei sit osannukaan selittää.
Anna vain. Sitten kaveri yllättäen ei pääse kokeesta/tentistä läpi.
Älä vastaa mitään. Huomenna sanot, että et ole huomannut viestiä
Ihan tulee omat yläasteajat mieleen. "Paras" kaverini oli juuri tuollainen läksyjenpyytelijä. Pian tein hänen esitelmänsäkin ("paritöitä"). Kokeissa olisi pitänyt antaa luntata. Valitusta tuli jos en näyttänyt vastauksia tarpeeksi selvästi.
Lopulta ystävyytemme rikkoutui täysin, en jaksanut tuota. Onneksi opettajat huomasivat asian ja olivat puolellani (esim.sanoin että en halua olla Minnan pari kun tasapuolisesta työskentelystä ei tule mitään.)
Eli sano ei, ei kaveri arvosta apuasi.On vaan törkeä hyväksikäyttäjä.
Sano sille että tekee itse läksynsä.