"No ei se nyt ihan niinkään ole"
Pitääkö joka asiaan vastata noin? Kaveri aloittaa jatkuvan saivartelun oli asia mikä tahansa ja joka asiasta löytyy aina vähintään jokin toinen puoli mikä pitäisi ottaa huomioon. Todella hienoa keskustella tällaisen kanssa.
Kommentit (15)
Joo ei ole kivaa. Joka asiaan ja hieman ikävällä sävyltään. Ihmettelen ett miksi edes vaivautua 'juttelemaan'
Vierailija kirjoitti:
No näin se nyt vaan on.
No ei se nyt ihan niinkään ole.
Kaverisi yrittää hienovaraisesti sanoa että olet väärässä. Mutta onhan se ikävää kun sinua ei vain komppailla ja myötäillä.
Tuo on eri tavalla sanottu "asia ei ole noin musta-valkoinen." "liian kapea näkökanta aiheesta"
Mä luulin, että keskustelun tarkoitus ylipäätään on avata uusia näkökulmia. Mitä siitä tulis jos kaikki jaagaa vaan, että "joojoojeejeejustiinnniiin."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No näin se nyt vaan on.
Faktahan on, että näin se nyt vaan on. Piste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No näin se nyt vaan on.
Faktahan on, että näin se nyt vaan on. Piste.
Ei, vaan noin.
Enemmän mua ärsyttää ihmiset, joilla ei oo mistään asioista omia mielipiteitä tai eivät niitä tuo koskaan esille.
Lähes kaikissa asioissa on kyllä monta puolta. Mutta jos ideana on kaivaa kaikesta väkisin jotain negatiivista, tai osoittaa toisen olevan aina väärässä, sitten on hiukan turhaa.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän mua ärsyttää ihmiset, joilla ei oo mistään asioista omia mielipiteitä tai eivät niitä tuo koskaan esille.
Ärsyttäviä ovat juuri ne, joilla on joka asiasta mielipide, mutta ei tietoa mistään. Juuri näitä mielipiteen esittäjiä ojennetaan kohteliaasti sanomalla "ei se nyt ihan niinkään ole", kunnes ei enää jaksa kuunnella jatkuvaa paskapuhetta, jolloin sama asia muoyoillaan muotoon "pidä nyt jo se pääs kiinni kun et mistään mitään tiedä!". Tämän jälkeen sama uuvatti vetoaa yleensä sananvapauteen, jolla ei ole mitään tekemistä koko asian kanssa. Tätä lässytystä ei kukaan yleissivistyksen itselleen hankkinut jaksa kuunnella, joten kaljalle lähdetään tulevaisuudessa jonkun ihan muun kaverin kanssa.
Batman kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttäviä ovat juuri ne, joilla on joka asiasta mielipide, mutta ei tietoa mistään. Juuri näitä mielipiteen esittäjiä ojennetaan kohteliaasti sanomalla "ei se nyt ihan niinkään ole", kunnes ei enää jaksa kuunnella jatkuvaa paskapuhetta, jolloin sama asia muoyoillaan muotoon "pidä nyt jo se pääs kiinni kun et mistään mitään tiedä!". Tämän jälkeen sama uuvatti vetoaa yleensä sananvapauteen, jolla ei ole mitään tekemistä koko asian kanssa. Tätä lässytystä ei kukaan yleissivistyksen itselleen hankkinut jaksa kuunnella, joten kaljalle lähdetään tulevaisuudessa jonkun ihan muun kaverin kanssa.
Mahtavaa! Juuri näin se on. Varmaan ainut av:llä lukemani fiksu kommentti.
Ymmärrän AP:ta. Itselläni on kaveri, joka ei välttämättä tuo mitään uutta keskusteluun, mutta jonka on aina pakko sanoittaa asia omin sanoin. Jos sanon, että "taivas on sininen", niin tämä kaveri sanoo " ei kun sininen on taivas". Ja joka asiaan..... 🙄
No miten se keskustelu sitten etenisi toivotulla tavalla? Nyökytellään ja kompataan ap:n omaa (ainoaa oikeaa) mielipidettä? Olen luullut, että keskutelun etenemiseksi voi esittää myös omia mielipiteitä tai uusia näkökulmia. Mutta ei se sitten ihan niinkään ole?
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö joka asiaan vastata noin? Kaveri aloittaa jatkuvan saivartelun oli asia mikä tahansa ja joka asiasta löytyy aina vähintään jokin toinen puoli mikä pitäisi ottaa huomioon. Todella hienoa keskustella tällaisen kanssa.
Voi kyllä! Niin, olet oikeassa. Ei mulla muuta.
No näin se nyt vaan on.