Tarviin pikaiseSti siivousapua, kelle kuuluu auttaa meitä: sossu, kela, seurakunnat?
Ollaan isä työkyvytön ja mäkotihoidontuella ja toimeentulotuella. Lapset 10, 8 ja 3 vuotta. En pysty enää siivoon tai edes nostaan lasta kun käsi on kipeä. Terveyskeskukseen aika vasta lokakuun puolivälissä. Isä mielenterveysongelmainen ja alkoholisti ja asuu kotona satunnaisesti. Tarviin kipeästi apua kodinhoidossa ym. Kannattaako varaa aika sosiaalityöntekijälle tai kelaan. Olen kuullut että olis oikeus suuvouspaalveluihin makdusitoomuksella kun kuulutaan ennaltaehkäisevän tt:n piiriin. Olen myös kuullut et seurakunnasta voisi saada kodinhoitoapua.
Vain asiallisia vastauksia, kiitos!
Kommentit (23)
Ei kenellekään kuulu sinun kämppäsi siivous. Mutta jos sinulla on tuuria, voi joku hyvyyttään sellaista palvelua sinulle järjestää. Olet aikuinen ja vastuussa elämisestäsi ja olemisestasi itse.
Oletpa hienon miehen kanssa valinnut ruveta lisääntymään.
Joopajoo. Minä voin tulla teille siivoamaan.
Mene loinen töihin ja maksa siivoojan palkka sillä.
Tuollaisilta yhteiskunnan parasiiteilta pitäisi ottaa kaikki tuet pois.
Terveisin "maksan veroissa sinunkin loisintasi"
Ne vanhemmat lapset voivat jo auttaa siivoamisessa.
Kenen kuuluu auttaa? Että särähtää korvaan tälläiset, että oletetaan että yhteiskunta hoitaa. Siivoa itse kämppäsi. Jumalauta.
Mulla on täällä 5v ja 1v, käyn vuorotöissä ja nyt 39 kuumeessa kotona. Lasten isä töissä ja täällä on hirvee sotku. Kenelle mun kämppäni siivous kuuluu, srk vai sossu?
Soita ensin sossuun ja pyydä yhteystietoja. Yritän itse ensin myös vaikka sitten yhdellä kädellä järjestellä asuntoa. Isommat lapset siivoavat omat sotkunsa.
Kaikki noi mainitsemasi plus oma äiti ja isi sekä miehen vanhemmat. Voit kysellä ihan vastaantulijoita kadullakin. Kaikki ovat velvollisia auttamaan. Ilmaiseksi tietty.
Kelasta ja seurakunnasta ei saa kotiapua, mutta sossusta voi saadakin.
Vastaan lyhyesti: Se kuuluu sinulle ja miehellesi. Isommat auttakoon.
Onpa teillä asiat solmussa. Yritä saada mies hoitoon ja oma elämäsi kuntoon. Ensin käsi kuntoon. sitten kämppä. jne. Pyydä kavereilta ja sukulaisilta kaikki apu mitä saat. Teidän auttaminen kuuluu sulle, ota vastuu. Ei haittaa vaikka välillä on sotkuista. Isot lapset töihin ja auttamaan vähän kerrallaan, selviät kyllä tästä.
Vierailija kirjoitti:
https://www.thl.fi/fi/web/lapset-nuoret-ja-perheet/peruspalvelut/sosiaa…
Kiitos, soitin sosiaalityöntekijälle ja lupasi tehdä lähetteen kotihoitoon. Varmaan saadaan siivooja tänne jo perjantaiksi.
Ihanaa kun pidetään huolta eikä itse tarvii stressaa kun on niin paljon kaikkee esim lyricat loppu kolme viikkoo ennen lääkäriaikaa.
Mut nyt saadaan siivous- ja kodinhoitoapua tukitoimena! App
Lyricatkin loppu? Et kai ole lääkekoukussa?
Saako tätä samaa palvelua työssäkäyvät? Aijjuu, ei tietenkään, kun pitää hoitaa yksityinen siivooja paikalle ja maksaa se itse. Mut hei, siitä saa kotitalousvähennyksen.
Mulla on kaksi lasta + koira, 39 astetta kuumetta, poskiontelontulehdus ja angiina. Just sain imuroitua keittiön. Onneksi lapset on opetettu osallistumaan kotitöihin jo pienestä.
Kenen kuuluu ulkoiluttaa mun koira? Sossun, Kelan vai kirkon?
Vierailija kirjoitti:
Lyricatkin loppu? Et kai ole lääkekoukussa?
Mullon iskias ja nyt hermosärkyy kädessä ollut koko kesän. Lääkkeitä mennyt enemmän kuin pelkkään iskiakseen. Ap
Vierailija kirjoitti:
Saako tätä samaa palvelua työssäkäyvät? Aijjuu, ei tietenkään, kun pitää hoitaa yksityinen siivooja paikalle ja maksaa se itse. Mut hei, siitä saa kotitalousvähennyksen.
Mulla on kaksi lasta + koira, 39 astetta kuumetta, poskiontelontulehdus ja angiina. Just sain imuroitua keittiön. Onneksi lapset on opetettu osallistumaan kotitöihin jo pienestä.
Kenen kuuluu ulkoiluttaa mun koira? Sossun, Kelan vai kirkon?
Oikeesti et tiedä mikä helvetti meidän elämä ois ilman apuu!!! Mut kaikkii tukia vaan leikataan ja mies joka ei jaksa töitä ja sitä painetta koska TODELLA sairas. Mut lääkärit ei suostu kirjottaan eläkepapereita !!!!! Ap
Missä päin asutte? Kysy sossusta.